FIAT BRAVA/О Какво да гледаме когато купуваме.
“Червеният ключ” и CODE картата.
Едно от най- важните неща на който трябва да обърнете внимание когато купувате BRAVA/O е дали продавачът има" червеният ключ". Това е ключът “мастер” - за ключалките и ECU, и без него можете да имате проблеми.
Подробно темата е разисквана във тема “FIAT CODE или имобилайзера в ключа”
Картата за код също е необходима. Тя представлява или етикет на халката за ключовете или карта с размерите на кредитна карта. Тя съдържа и четири цифрен код, който може да бъде нужен за радиото.
В сервизната книжка се казва:
" ключът “мастер” плюс всички други ключове/2бр.сини ключа/ и карта за код трябва да бъдат предадени на новият собственик при продаване колата"
Така че ако продавачът не ви ги предаде попитайте за тях. Ако ги няма......ето повод да се пазарите за цената.
Ангренажен ремък
Първите модели и по-специално 1.4 страдат от износване на ангренажен ремък на доста ранен етап. Докато фабрично се дават 72, 000 мили живот, действителност е много по-малко. Ако купувате какъвто и да е модел на BRAVA/O попитайте за историята на ремъка. Кога е сменен и тн. Ако няма информация за смяна на ангренажен ремък задължително го сменете след покупката. При смяната на ангренажния ремък задължително се подменят и ролките. Препоръчително е смяната да бъде извършена в оторизиран сервиз в който разполагат със специален инструмент.
Електро
Общите дефекти са неработеща задна чистачка, слаби фарове, неработещ трети стоп, неработещо моторче за отваряне на клапата за външен въздух, неработещи реотани на задното стъкло.
Двигатели
Kaто цяло двигателите са надеждни. Бензиновите двигатели са четирицилиндровите - 1370 куб см (80 к.с, 12V), 1581 куб.см (90к.с. предназначени за немския пазар и 103 к.с, 16V) и петцилиндровия 1998 куб.см (147 к.с, 20V - само при Bravo). Предлагат се също и два четилицилиндрови дизелови двигателя - 1910 куб.см Turbo (75 к.с и 100 к.с) с непряко впръскване на горивото.
Върховия модел HDS е оборудван с петцилиндров 2.0 двигател (147 к.с), ABS, вентилирани предни и дискови задни спирачки.
Дизеловите двигатели на Brava/Bravo са доста надеждни и икономични и са едни от най-добрите в своя клас
През 1999г. в модела са направени някои незначителни изменения във външния и вътрешен дизайн на купето. Направени са и промени при двигателите - пуснат е новият дизелов "Common rail" двигател 1.9 JTD (105 к.с.), бензиновия 12V 1370 куб.см.(80 к.с.) е заменен с 16V 1242 куб.см. (82 к.с.), а мощността на 1998 куб. см. 20V е увеличена до 154 к.с.
Двигателите с по-малък мотор общо взето са добри, обаче алтернативата 1.6 и 1.8 са по-добър вариант, но и разходът на гориво при тях е по-голям (16V).
Скоростна кутия
Скоростната кутия се оказва доста надеждна, особено автоматичната. Известни са отделни случаи с проблем в по-ниските предавки, но те са редки.
Управление, окачване и спирачки
Ходовата част е сравнително здрава. Често срещани проблеми особенно за нашите пътища са накрайнници, тампони на носачите. Ходовата част на BRAVA/О е сходна с тази на ТIPO/TEMPRA. Голяма част от детайлите са идентични, именно това е голям плюс от гледна точка на цената на частите.
Спирачките са отлични за всички модели. Добре е при покупка да се прегелдат спирачните маркучи.
Що се отнася до управлението, препоръчително е да се прегледа кормилната рейка за течове и луфтове и чукане.
Може би неудобство в извънградско каране донякъде е доста лекият волан.
Каросерия
Каросерията на BRAVA/O е добре защитена от ръжда. При този си модел FIAT полагат големи усилия за да постигнат добра корозоустойчивост на каросерията. Няма данни за проблеми с ръжда за каквато и да е версия. Това на което е по-добре да обърнете внимание при оглед на колата е следи от удар и усукване на купето в сервиз.
Интериор
Седалките са комфортни и удобни за път. Минус на модела е дразнещото поскърцване на пластмасите в купето, особенно през зимата.
Други проблеми за който да се оглеждате. Предните врати са доста тежки, така че проверете дали не са увиснали, което може да се дължи на счупена панта. Обърнете внимание на термостата, често срещан проблем.
При подаване на контакт лампата за кода
изгасва бързо. Лампата
изгасва едновременно с тази за еърбега. По време на движение не трябва да свети нищо.
Успех!