Дата и час: Пон Авг 26, 2019 11:05 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
За свещите 
Автор Съобщение
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 6:35 pm
Мнения: 130
Местоположение: София, жк Люлин
UNREAD_POST За свещите
По материали от чуждестранния печат.
----------------------------------------------

Използваните свещи са огледало за акуратността на работата на двигателя. Критичния поглед отблизо върху запалващия край на електрода може да подскаже за различни евентуални състояния на двигателя и да посочи пътя за подобряване на неговата работа и производителност. Количеството, цветът, целият външен вид и химическото покритие на електродите са много важни за да се постави правилната диагноза.

Помнете, че електрическите характеристики на електродите при нормална работна температура на двигателя могат да се различават коренно от характеристиките при нормално заобикалящата ни температури.

Най-общо казано, върховете на електродите са тези, които определят правилната работа на свещта. Ако те се допрат тяхната "шунтираща устойчивост" намалява... и свещта "дава накъсо".

Илюстрациите по-долу включват често срещани свещи, а също и такива, които се срещат изключително рядко.

---------------------------
Анализ на запалващия край
---------------------------


А ето и пълната информация:


Нормална свещ

Нормална свещ е показана горе. Тази свещ е работила при нормална температура в "здрав" двигател. Работата в подобна желателна среда дава отражение в елетродите, които трябва да са с леко потъмняване или сив цвят, ако са използвани безини със стандартните октанови числа.
Ако е използван пропан-бутан или природен газ, то тогава цветът трябва да е почти кафяв.


Нагар от масло

Свещ, която е скъсена заради прекомерното количество масло в горивната камера, е показана по-горе. Това често се дължи на нарушения в целостта на семерингите или буталните стени.
Повече масло в горивните камери може да има поради голям луфт в клапаните, или много износени уплътнения на същите. Ако PCV-клапан е запушен или не работи, това ще причини увеличаване на налягането върху коляновия вал, което довежда до навлизане на масло или маслени изпарения зад уплътненията и клапаните и достигането им до горивната камера.


Нагар от въглерод

Меки, опушени въглеродни електроди, като показаните по-горе, имат сух и черен вид. Ако само една или две свещи от целия комплект са нагорели, добре е да се провери за заяждащи клапани (sticking valves), счупена дистрибуторна капачка или лоши вторични кабели на запалването. Нагарянето на целия комплект може да се дължи на неправилни свещи по отношение на работната температура или на обогатена горивна смес, причинена от запушен въздушен филтър, залепващ клапан на охладителната система (heat riser) или неработещ смукач.
Неправилно работещи горивни инжектори също могат да са причина за това състояние.
Други причини включват слаб ток на запалване или неработеща подгряваща система (на влизащия в карбуратора въздух) или ниска компресия на цилиндрите.


Изхабена

Свещта показана по-горе е преминала полезния си живот и трябва да бъде сменена. Необходимият волтаж за запалване на искрата е приблизително 2 пъти по-висок от нормалния и ще се увеличава с работата на двигателя.
Ще се появявт дори и по-високи изисквания към волтажа (включително и 100% по-високи) ако машината ускорява бързо. Лоши технически показатели и неикономичност са отличителните белези на изхабените свещи.


Гланциране на изолатора

Това състояние може да води до прекъсване във високите обороти. Лек нагар обикновено води до предположението, че температурата внезапно се е повишила при рязко ускоряване. В резултат, нормалните метални нагари са нямали възможност да се отлепят от свещта. Те са се разтопили и са образували покритие, което води до прекъсването. Жълти или жълтокафяви нагари, като показаните по-горе, обикновено показват използването на горива с олово.


Механична деформация

Механичната повреда на запалващия край, като показанато по-горе, се причинява чужд обект в горивната камера. Тъй като малки обекти могат да преминават от един цилиндър в друг (поради движението на клапаните), останалите цилиндри също трябва да се проверят, с цел предотвратяването на повторната деформация.
Когато се работи върху или с двигател е препоръчително входа на карбуратора (или отво'рите в тялото на карбуратора при машини с общо впръскване) да се покриват. Тази предпазна мярка също се отнася и за отворите за свещи.


Прегряване

Пример за прегряване е показан по-горе. Обърнете внимание на мътно белия или сивия връх на изолатора, който изглежда набъбнал. Разстоянието, което е показател за износването на електрода, ще бъде значително по-голямо от нормално очакваното. Това много често е причинено от прекомерно предварение на запалването, ниска ефикасност на охладителната система (мащаб, запушвания (стеснения) или ниско ниво на течността), бедна горивна смес, пробити колектори или използване на свещ, която е твърде гореща за приложението си.


Зацапан край

Зацапан край, като показания по-горе, понякога се получава след настройка, водеща до закъснение на запалването. Тук, нагарите, получени от дълъг период на незапалване или работа на режими с ниска мощност, могат внезапно да бъдат освободени, ако се върнем към нормална температура на запалване с поставянето на комплект нови свещи. По време на високооборотна работа, тези нагари се свличат от стените на горивната камера и буталото и полепват по топлите повърхности на изолатора.


Край, покрит със сажди(пепел)

На снимката по-горе, нагарът се образува предимно от изгарянето на масло и/или добавки в горивото по време на нормална работа.
Обикновено този нагар не е добър проводник. Въпреки това, по-големи количества се натрупват през периоди с дълги преходи, и могат да доведат до "маскиране" на свещта, резутат от което е недобро запалване.


Допир на двата електрода

Пример за допир на два електрода е показан по-горе. Това състояние настъпва рядко при съвременните автомобили. Допирът се осъществява при условия, които са подобни на тези, причиняващи замърсяване на края. Нагар в камерата може да се изхвърли и да се налепи между електродите, предизвиквайки късо съединение или незапалване. Малки парченца, които се събират в края на електрода, могат да се разтопят и да образуват мостче, което да осъществява допира между елекродите, ако двигателя изведнъж се натовари с тежка работа.


Предварение

Примерът, на снимката по-горе, показва стапяне на централния електрод, и до по-късното стапяне на основния електрод и изолатора. Обикновено едно или няколко условия на работа на двигателя водят до това състояние. Източникът може да бъде както нажежен нагар от горивната камера, така и топли места в горивната камера, дължащи се на лош контрол върху топлината на двигателя, или от прескачане на ненавременна искра (електрическа индукция между кабелите на свещите), или топлинния обхват на свещта е твърде висок за двигателя или за нормалните му работни условия.


Детонация

Както е показано по-горе, тази форма на необичайно запалване води до износване или спукване на основата на изолатора. Експлозии, които настъпват, прилагат изключително високи налягания върху компонентите вътре в двигателя. Основните причинители включват: погрешен клапан за изхвърляне на отработените газове; бедна горивна смес; запалването е изместено твърде напред; недостатъчно високо октаново число на бензина.

By Вируални ездачи


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Последна промяна kilar на Съб Ное 05, 2005 10:00 pm, променена общо 1 път



Съб Ное 05, 2005 8:33 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg