Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:14 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Как си поправих панела с бушоните... 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST Как си поправих панела с бушоните...
Историята започна наглед безобидно - когато си купих ритмото, нямаше клаксон. Та завчера си викам - я да взема да си го оправя, че понякога си има нужда. По принцип, когато си поправях волана, установих, че бутона за клаксона, свързва съответния проводник към корпус. Добре, там си имаше проблеми, но тъй като така и така свалях волана за да го центровам и да си оправя изключването на мигачите (другото нещо което не работеше), то си оправих всички пластинки и др. така че бутона започна да работи... Самият клаксон обаче, се оказа постоянно свързан към корпус, а към него отиваше един проводник, по който на теория трябва да се подаде 12В за да свирне. При това положение, става ясно, че някъде в играта има реле... След кратко проследяване на проводниците, стигнах до панела с предпазителите.
И тук вече стигаме до същината на разказа. Що да видя, бушона за свирката го няма. Ха, викам си, ударих джакпота. Измъквам един бушон и го пъхам на мястото. Натискам свирката - нищо. Тогава се вгледах малко по-внимателно и тъжно въздъхнах - половината бушони със стопени корпуси. Релетата залепени с изолирбанд, за да не паднат. Въобще пълна скръб. Като измъкнах един бушон, видях, че буксичката му е разкрачена на 4..5мм, та за да контактува, някой много умен му е огънал щекерите, почти на тръбичка... и така за повечето бушони.
Ядосах се, изключих нулата на акумулатора (задължително), свалих цялото панелче и откачих всички куплунзи, които бяха отзад (също и си записах, кое откъде свалям - оказа се излишно, защото куплунзите имат ключета и не могат да се включат на грешно място).
Та като отворих кутийката на панелчето, установих тъжната истина - почти всички буксички за бушоните и релетата бяха зверски разчекнати. Първоначално си мислих, че е заради тези които са пъхали вътре каквото им попадне, но като се опитах да ги изправя, се оказа, че ламарината от която са щанцовани е мека като пластилин... При най-малкото докосване с пръст буксите просто си се разтварят и точка...
Самата конструкция на буксите е такава, че това няма как да се избегне. (виж фигурата).
Та как ги оправих...
Първо, с не много широка отверка, събрах всички букси, така че пластинките им да се долепят една до друга. Натиска се само на местата указани на фигурата.
Второ, въоръжих се с тубичка канаконлит и капнах в основата на всяка букса, така че да запълни долните сгъвки, които са най-податливи на огъване.
Изчаках двайсетина минути да стегне добре канаконлита и сглобих всичко обратно, включих релетата (и отново ги бандажирах с изолирбанд, за да не се крепят само на буксите). Включих всички куплунзи отзад на панела и си го завинтих на мястото.
След това въоръжен с клещи изправих всички огънати крака на бушоните и без излишна грубост си ги пъхнах на местата - при това се чувства как си щракват стабилно.
Включих си нулата на акумулатора и с радост надух главата на съседите с новопридобития си клаксон. :D


Нед Сеп 25, 2005 7:44 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg