 |
|
Дата и час: Пон Май 19, 2025 7:47 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 3 мнения ] |
|
Обезшумяване на скърцането на пластмасите на Браво / Брава
Автор |
Съобщение |
zgabrovski
|
 Обезшумяване на скърцането на пластмасите на Браво / Брава
При застудяването на времето се оказа че Бравата започна да скърца неимоверно сутрин с което направо ме изваждаше от релси. След проведена диагностика констатирах следното:
1. Скърцането се предизвикваше от местата, където има триене между отделните пластмаси по арматурното табло.
2. Допълнително скърцане имаше и от страничните кори на вратите - направо ужасно при шофьорската ми врата.
3. Имаше и поскръзване от шофьорската седалка, дори и припукване при раздвижване на тялото напред-начад.
4. Отзад притропваха облегалките за глава на задната седалка - направо ужасно сутрин.
5. Кората която покрива багажника въщо даваше своя принос.
Ето и лечението което приложих с което шумовете не изчезнаха, но се намалиха до прилично ниво:
1. С тънката човчица на шпрей WD-40 минах цялото арматурно табло в участъците където има контакти между различните пластмаси, включая около радиото, отстрани - където таблото контактува с купето, както и под предното стъкло. Особено внимание обърнах на лагеруването на пластмасовите решетки накрая на въздуховодите - при мен огромното скърцане беше именно от там, както и капачето на бущоните.
2. Същата операция проведох и по 4-те врати, между кората и вратата, както и при лайсната която е при самото стъкло. Тук ефекта беше фамозен - всичкото скърцане изчезна.
3. Демонтирах седалките и със същия шрей минах всички съединения и механизми. Скърцането и особено досадното пукане изчезнаха.
4. Тука шпрея не помогна. Ядосах се и с помощта на силиконче направих подвижните облегалки за глава неподвижни. Тропането обаче изчезна.
5. Тук проблема бе решен с помощта на дунапренени ленти за уплътняване на прозорци, които залепих по цялата дължина на контактната повъхност. Резултата бе че кората се уплътни и спря да приндръква из дупките.
Допълнително пристегнах с отверка всички винтове, които държаха пластмасовите елементки - в купето и багажника, както и понапръзках със шпрейчето навсякъде, където пластмасата имаше допир с друга повърхност и при натискане се чуваше скърцане - например малката триъгълна пластмаска на задното стъкло, капачето на задния пепелник и изиобщо из цялата кола, където бе нужно.
Някои колеги препоръчват и някакъв силиконов шпрей, който се продава в Метро. Аз лично работех с WD-40, защото такъв имах под ръка но вероятно и със силиконовия резултати ще бъдат подобни,а може би и по-добри.
Пролетта и лятото са добро време човек да отдели един следобед за любимата си кола и да спре досадните скърцания.
|
Пон Фев 20, 2006 12:18 am |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
ще го пробвам това
защото това скърцане разваля впечатлението от добрия иначе автомобил
особено, ако някой предубеден за Фиат се качи да се повози
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Пон Фев 20, 2006 1:06 pm |
|
 |
krum_ktk
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Ное 02, 2005 2:46 pm Мнения: 55 Местоположение: София
|
ехааа. браво човече. на пролет ще извърша нужното, много е досадно скърцането и ми разваля кефа от перфектното иноче ХГТ
|
Пон Фев 20, 2006 3:37 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 3 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |