|
|
Дата и час: Сря Май 08, 2024 7:55 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Практически съвети за зимно поведение към автомобила и пътя
Автор |
Съобщение |
Airis
Фиат маниак
Регистриран на: Нед Авг 26, 2007 8:42 pm Мнения: 607 Местоположение: София
|
Практически съвети за зимно поведение към автомобила и пътя
Как да:
Управляваме МПС през зимният период. Някои практически съвети за зимното поведение към автомобила и обстановката на пътя, моля допълвайте при пропуски…..Добавила съм няколко точки с допълненията направени от колеги
1.Автомобила не се оставя на ръчна спирачка след приключване на деня,
оставете колата на скорост ,ако е наклон на задна скорост.
2.Намажете гумените уплътнения на вратите и капака на багажника с течен парафин за да можете лесно да ги отворите при проблем с отключването ако нямате шпрей нагрейте ключа със запалката и тогава завъртете ключа в патрона.
3.Не пускайте чистачките да работят веднага, те са замръзнали и се товари
моторчето, има вероятност да изгори,раздвижете ги с ръка и след това ги пуснете да работят.
4.Почистете от паднала шума между капака и предното стъкло ,от там се
засмуква въздуха за купето и се нарушава видимостта и се изпотяват стъклата.
5.Не оставяйте без гориво автомобила или на резерва ,не се знае в какво
задръстване ще попаднете и каква зимна ситуация ще се случи ,бъдете винаги предвидливи за неприятното за да сте подготвени .
6. При буксуване извадете стелките /ако имате /и ги поставете на задвижващите колела така ще можете да изтеглите автомобила.
7.При почистване па предното стъкло не стържете с каквото ви падне нарушава се гладкостта на стъклото и при слънчеви дни се пречупва светлината след като е наранено стъклото ,една стъргалка ще свърши по добра работа отколкото всяко друго подръчно средство!
8.Не надценявайте системите на автомобила – 4х4, ABS, ESP, SPS, Traction control и техните производни със сигурност помагат за по-добър контрол и управление на автомобила, но могат да ви подведат или предадат в най-неподходящият момент. Електрониката може да ви изиграе лоша шега, особено ако нямате необходимият шофьорски опит.
9.Правете нещата по-бавно. Карайте по-бавно, спирайте и намалявайте по-бавно, завивайте с по-ниска скорост, потегляйте по-бавно.
10.Заредете мобилният си телефон, добре е да имате на кой и с какво да се обадите, ако автомобилът ви “остави” на пътя
11.Талкът също предпазва автомобилните врати от замръзване. Пудрата, която може да се купи във всяка аптека, се полага върху гумените уплътнители на вратите и поема влагата, останала по тях.
12.Гледайте в перспектива, не чакайте да светнат стоповете на автомобила движещ се пред вас. Може да нямате необходимото време за реакция. Намалете скоростта и спазвайте дистанция.
13.Спирайте на скорост, забравете за ръчната спирачка. За да спрете напълно използвайте добре изпитаният трик с гасене на двигателя
14.При “чистотата” на нафтата у нас, е добре да се сипват добавки за ниски температури в горивото. Същото, но с по-малка сила е валидно за бензиновите мотори.
15.Проверете и заредете акумулатора. Не винаги може да се намери желаещ да ви даде ток. Течността трябва да покрива всички клетки
16.Шофирайте със зимни гуми. Дори да са с добър грайфер, при ниски температури летните гуми се втвърдяват, губят сцепление с настилката и автомобилът става неуправляем. Ако сте обули вече зимните си обувки, направете същото и с автомобила си. Всесезонните гуми са по-евтин вариант на зимните, но не са решение за целият сезон, особено на север от Стара планина и София.
17.Не правете резки маневри, не се знае дали автомобилите зад вас ще се справят в критичната ситуация, дори и вие да успеете да го направите.
18.Следете нивото и качеството на антифриза в охлаждащата система на автомобила. Препоръчителна е смяната на всеки 2години, добре е да записвате някъде срока на годност изписан върху тубата и да го подмените преди изтичането му.
19.Карайте с включени къси светлини, дори при намалена видимост те позволяват да бъдете забелязани отдалеч от останалите участници в движението.
20. Шофирането на аварийни при намалена видимост, особено ако сте първа или последна кола в колоната.
Това не е валидно само за зимата. Използвайте го за да предупредите останалите за опасност или проблем на пътя/нощно време когато присветкване къси-дълги може да се окаже опасно или да се изтълкува погрешно/, при внезапно спиране, технически проблем който сте забелязали на друг автомобил.......... примерите са много
21. Ако сутрин колата откаже да запали по някаква причина и акумулаторът издъхне от изтощение, не хуквайте ругаейки към стоянката на такситата. Електролитът в изтощения акумулатор е толкова разреден, че замръзва лесно. Това може да го унищожи. По-добре е да демонтирате акумулатора и да го внесете на топло вкъщи. Нека там изчака да го заредите.
22. Дори да нямате навик да носите ръкавици, добре е да имате едни в колата. Дори работни брезентови от 1 лв. вършат работа. При непредвидена ситуация, последното от което имате нужда е вкочанени от студ и залепнали за гаечния ключ пръсти. Не забраяйте, че незащитената кожа залепва мигновено и болезнено за метала при много ниски температури.
23. Когато температурата е около и под нулата, не забравяйте че по асфалта може да има тънка ледена покривка. Дори когато изглежда сухо! Това явлене, състезателите наричат "черен лед". Намалете скоростта и оставяйте по-голяма дистанция при ниски температури.
24. Ако въпреки всички съвети, много ви се прииска да карате бързо, или спешната ви работа наистина го налага, тогава просто.... ами просто забравете! Няма толкова спешна работа, за която си струва да платите с живота си!
25. Поставете комплект кабели за вземане/даване на ток в багажника си особено през зимния период.
26. Ако забележите закъсал в студа автомобил, спрете и окажете съдействие и помощ. Не се знае дали няма скоро да попаднете в подобна ситуация и да ви отминат безучастно. Навременната намеса може да спаси човешки живот, най-вече през зимата.
27. Задължително вериги в багажника.
28. като затънете в пухкавия сняг и като вече много сте давали газ и напред и назад и сте въртели волана и няма никакъв ефект ... пробвайте на 1 скорост като се стараете да не превъртат гумите да мръднете няколко сантиметра напред (назад) (по посока нагоре по наклона дори и да е равно мястото самия сняг все има наклон на някъде) и така де ... на принципа на люлката давате газ и в следващия момента натискате съединителя да се върнат гумите във вече направените легла.. после пак подавате газ и пак натискате съединителя ... и колата се залюлява напред назад и от самата си тежест малко по малко се измъква от леглата на гумите ... и като се поизмъкнете малко газ до тенекията
ЖЕЛАЯ ВИ БЕЗАВАРИЙНО ПЪТУВАНЕ
Последна промяна Airis на Съб Яну 26, 2008 1:09 am, променена общо 1 път
|
Съб Ное 17, 2007 2:45 pm |
|
|
Trojaneca
|
Колежке, браво за добрата тема, нека всеки, който е по-начинаещ да хвърли едно око, много полезни съвети има
|
Съб Ное 17, 2007 2:51 pm |
|
|
vessel
Кара велосипед
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 10:31 am Мнения: 24 Местоположение: Добрич
|
Re: Практически съвети за зимно поведение към автомобила и п
утре си го принтирам и ламинирам и го слагам като лична вещ в колата това упътване
_________________ vessel is crazy about sasy..
|
Чет Ное 22, 2007 12:44 am |
|
|
forkson
Кара кола
Регистриран на: Вто Юли 17, 2007 5:42 pm Мнения: 211 Местоположение: София 01 Средец
|
дам това за вратите е много добро и за ключалките , мерси - МНОГО ПОЛЕЗНО!
_________________
|
Чет Ное 22, 2007 4:29 am |
|
|
Rokambol
|
Ей, това за стелките е много оригинално, как не ми е хрумвало до сега! Браво, колежке, благодарности!
|
Чет Ное 22, 2007 5:08 am |
|
|
CHILIEV
|
Airis - адмирации и от мен ... като начинаещ шофьор ми беше много полезно :o
|
Чет Ное 22, 2007 10:24 am |
|
|
Dessy
Кара кола
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 1:38 pm Мнения: 252 Местоположение: София 18 Овча Купел
|
6-та точка много ми хареса за стелките, оригинално мерси много ;)
_________________ Fiat Coupe 1.8 16V - ex
Fiat Barchetta 1.8 16V -now
|
Чет Ное 22, 2007 6:29 pm |
|
|
m1t3t0
|
И на мене ми беше много полезно! Мерси!
|
Чет Ное 22, 2007 7:01 pm |
|
|
stormi
|
Спор няма.Доста полезни работи има!!!
|
Чет Ное 22, 2007 7:09 pm |
|
|
ZDRAVIO
Кара кола
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:46 am Мнения: 256 Местоположение: София
|
---
Браво, КОЛЕЖКЕ!!! Така добре познатите трикове на "старите" шофьори! А стелките помагат също така и при град, хвърляш ги върху колата и се милиш да не те надупчи много, както стана с мойта Убавица :evil:
_________________ REAl CARS - REAL LIFE>>> FIAT BRAVO 1.6/16V DOHC 182A4.000 103H.P.+ / 1997
|
Чет Ное 22, 2007 7:46 pm |
|
|
Made1nFIAT
Кара кола
Регистриран на: Нед Окт 28, 2007 11:21 pm Мнения: 313 Местоположение: София 15 Младост
|
наистина е доста полезно, определено някои неща ги чувм (прочитам) за първи път :!:
_________________ Ако посочиш някои, не забравяй че трите пръста сочат тебе!
1.6 16V 103HP Made In FIAT
|
Чет Ное 22, 2007 8:13 pm |
|
|
Airis
Фиат маниак
Регистриран на: Нед Авг 26, 2007 8:42 pm Мнения: 607 Местоположение: София
|
Мерси момчета, хубаво е да се чувстваш полезен :-)
Тази вечер докато се прибирах по Околовръста в гъстата мъгла стелеща се над София, забелязах нещо позабравено, но ми върна надеждата за наличие на култура на пътя.
20. Шофирането на аварийни при намалена видимост, особено ако сте първа или последна кола в колоната.
Това не е валидно само за зимата. Използвайте го за да предупредите останалите за опасност или проблем на пътя/нощно време когато присветкване къси-дълги може да се окаже опасно или да се изтълкува погрешно/, при внезапно спиране, технически проблем който сте забелязали на друг автомобил.......... примерите са много
|
Пет Ное 23, 2007 12:35 am |
|
|
m1t3t0
|
Аз до колкото знам на авриини се кара на мъгла, защото тяхната светлина осветява банкета и имаш представа къде на платното се намираш.
|
Пет Ное 23, 2007 2:39 pm |
|
|
andio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 15, 2007 5:03 pm Мнения: 108 Местоположение: София Студентски/Пловдив
|
Re: Практически съвети за зимно поведение към автомобила и п
Наистина много полезна тема за млади шофьори.
Airis написа: 13.Спирайте на скорост, забравете за ръчната спирачка. За да спрете напълно използвайте добре изпитаният трик с гасене на двигателя
За спирането със скоростите ясно, но какво се има впредвид с гасенето на двигателя, че не съм запознат с този трик.
_________________ Bravo SX 1.6 16V, 103hp, 1996
|
Пет Ное 23, 2007 6:33 pm |
|
|
SCRAPHEAP
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Май 17, 2007 2:40 pm Мнения: 121 Местоположение: София 19 Люлин
|
21. Ако сутрин колата откаже да запали по някаква причина и акумулаторът издъхне от изтощение, не хуквайте ругаейки към стоянката на такситата. Електролитът в изтощения акумулатор е толкова разреден, че замръзва лесно. Това може да го унищожи. По-добре е да демонтирате акумулатора и да го внесете на топло вкъщи. Нека там изчака да го заредите.
22. Дори да нямате навик да носите ръкавици, добре е да имате едни в колата. Дори работни брезентови от 1 лв. вършат работа. При непредвидена ситуация, последното от което имате нужда е вкочанени от студ и залепнали за гаечния ключ пръсти. Не забраяйте, че незащитената кожа залепва мигновено и болезнено за метала при много ниски температури.
23. Когато температурата е около и под нулата, не забравяйте че по асфалта може да има тънка ледена покривка. Дори когато изглежда сухо! Това явлене, състезателите наричат "черен лед". Намалете скоростта и оставяйте по-голяма дистанция при ниски температури.
24. Ако въпреки всички съвети, много ви се прииска да карате бързо, или спешната ви работа наистина го налага, тогава просто.... ами просто забравете! Няма толкова спешна работа, за която си струва да платите с живота си!
_________________ Чук, тел, клещи и маматааа!
________________
Tipo S 1.4 i.e. '94
|
Пет Ное 23, 2007 8:33 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|