Дата и час: Сря Май 29, 2024 7:11 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
FIAT BRAVA/О Какво да гледаме когато купуваме. 
Автор Съобщение
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 3:34 pm
Мнения: 743
Местоположение: София 11 Красна Поляна
UNREAD_POST FIAT BRAVA/О Какво да гледаме когато купуваме.
“Червеният ключ” и CODE картата.
Едно от най- важните неща на който трябва да обърнете внимание когато купувате BRAVA/O е дали продавачът има" червеният ключ". Това е ключът “мастер” - за ключалките и ECU, и без него можете да имате проблеми.
Подробно темата е разисквана във тема “FIAT CODE или имобилайзера в ключа”

Картата за код също е необходима. Тя представлява или етикет на халката за ключовете или карта с размерите на кредитна карта. Тя съдържа и четири цифрен код, който може да бъде нужен за радиото.

В сервизната книжка се казва:

" ключът “мастер” плюс всички други ключове/2бр.сини ключа/ и карта за код трябва да бъдат предадени на новият собственик при продаване колата"

Така че ако продавачът не ви ги предаде попитайте за тях. Ако ги няма......ето повод да се пазарите за цената.

Ангренажен ремък

Първите модели и по-специално 1.4 страдат от износване на ангренажен ремък на доста ранен етап. Докато фабрично се дават 72, 000 мили живот, действителност е много по-малко. Ако купувате какъвто и да е модел на BRAVA/O попитайте за историята на ремъка. Кога е сменен и тн. Ако няма информация за смяна на ангренажен ремък задължително го сменете след покупката. При смяната на ангренажния ремък задължително се подменят и ролките. Препоръчително е смяната да бъде извършена в оторизиран сервиз в който разполагат със специален инструмент.



Електро

Общите дефекти са неработеща задна чистачка, слаби фарове, неработещ трети стоп, неработещо моторче за отваряне на клапата за външен въздух, неработещи реотани на задното стъкло.

Двигатели

Kaто цяло двигателите са надеждни. Бензиновите двигатели са четирицилиндровите - 1370 куб см (80 к.с, 12V), 1581 куб.см (90к.с. предназначени за немския пазар и 103 к.с, 16V) и петцилиндровия 1998 куб.см (147 к.с, 20V - само при Bravo). Предлагат се също и два четилицилиндрови дизелови двигателя - 1910 куб.см Turbo (75 к.с и 100 к.с) с непряко впръскване на горивото.
Върховия модел HDS е оборудван с петцилиндров 2.0 двигател (147 к.с), ABS, вентилирани предни и дискови задни спирачки.
Дизеловите двигатели на Brava/Bravo са доста надеждни и икономични и са едни от най-добрите в своя клас
През 1999г. в модела са направени някои незначителни изменения във външния и вътрешен дизайн на купето. Направени са и промени при двигателите - пуснат е новият дизелов "Common rail" двигател 1.9 JTD (105 к.с.), бензиновия 12V 1370 куб.см.(80 к.с.) е заменен с 16V 1242 куб.см. (82 к.с.), а мощността на 1998 куб. см. 20V е увеличена до 154 к.с.
Двигателите с по-малък мотор общо взето са добри, обаче алтернативата 1.6 и 1.8 са по-добър вариант, но и разходът на гориво при тях е по-голям (16V).

Скоростна кутия

Скоростната кутия се оказва доста надеждна, особено автоматичната. Известни са отделни случаи с проблем в по-ниските предавки, но те са редки.

Управление, окачване и спирачки

Ходовата част е сравнително здрава. Често срещани проблеми особенно за нашите пътища са накрайнници, тампони на носачите. Ходовата част на BRAVA/О е сходна с тази на ТIPO/TEMPRA. Голяма част от детайлите са идентични, именно това е голям плюс от гледна точка на цената на частите.
Спирачките са отлични за всички модели. Добре е при покупка да се прегелдат спирачните маркучи.
Що се отнася до управлението, препоръчително е да се прегледа кормилната рейка за течове и луфтове и чукане.
Може би неудобство в извънградско каране донякъде е доста лекият волан.

Каросерия

Каросерията на BRAVA/O е добре защитена от ръжда. При този си модел FIAT полагат големи усилия за да постигнат добра корозоустойчивост на каросерията. Няма данни за проблеми с ръжда за каквато и да е версия. Това на което е по-добре да обърнете внимание при оглед на колата е следи от удар и усукване на купето в сервиз.


Интериор

Седалките са комфортни и удобни за път. Минус на модела е дразнещото поскърцване на пластмасите в купето, особенно през зимата.


Други проблеми за който да се оглеждате. Предните врати са доста тежки, така че проверете дали не са увиснали, което може да се дължи на счупена панта. Обърнете внимание на термостата, често срещан проблем.
При подаване на контакт лампата за кода Изображение изгасва бързо. Лампата Изображение изгасва едновременно с тази за еърбега. По време на движение не трябва да свети нищо.


Успех!

_________________
Alfa 156 SW 2.4 JTD
Fiat Brava 1.6 16V
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
www.locksmith-bg.com


Последна промяна Alexius на Пет Ное 11, 2005 1:29 am, променена общо 1 път



Нед Мар 06, 2005 7:03 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Друго слабо място при брава са фаровете, когато се отвори капака на двигателя горната част на фара която се
вижда е от пластмаса и много често тя е изгоряла от топлината на крушките и има дупка сътветно се пълни с вода,това го забелязах при няколко коли когато оглеждах по салоните.В краина сметка колата която купих също имаше този недостатък единия фар беше с дупка това ми костваше допълнително 20 лв в един сервиз за лепене на пластмаси.


Пон Юли 18, 2005 8:52 pm
UNREAD_POST 
chuni написа:
Друго слабо място при брава са фаровете, когато се отвори капака на двигателя горната част на фара която се
вижда е от пластмаса и много често тя е изгоряла от топлината на крушките и има дупка сътветно се пълни с вода,това го забелязах при няколко коли когато оглеждах по салоните.В краина сметка колата която купих също имаше този недостатък единия фар беше с дупка това ми костваше допълнително 20 лв в един сервиз за лепене на пластмаси.

И при мен беше така, но намерих някаква негорима пластмаса която залепих с нещо като "канаколит" върху дупката и после обилно замазах с устойчив на температура силикон.1.5г вече няма проблем.


Пон Юли 18, 2005 8:59 pm
UNREAD_POST 
При мен направиха нещо подобно но с пистолет за залепване на пластмаса и отгоре го минаха с черен силикон,дано да изкара повече време.


Пон Юли 18, 2005 9:16 pm
UNREAD_POST 
chuni написа:
При мен направиха нещо подобно но с пистолет за залепване на пластмаса и отгоре го минаха с черен силикон,дано да изкара повече време.


Ами това си е... една от слабите страни на нашите любими са външните пластмаси.Общо взето нямам оплаквания от вътрешните такива.Колата ми е 96 год...дизел и вътре никъде не щрака освен розетките за въздух на централната конзола и то на павета само.. няма звук ни стон.Ама прочети за 206,307 на Пежо примерно там каква музика е ,и то на коли 2002-2004 г. А за външните пластмаси, нашите юнаци са се изложили... прегоряла гума на дръжките за врати това което споделяме за фаровете.Аз мислех,че само при моята е така,защото примерно предишният собственик е сложил много яки крушки.. ама нейсе... това да са кусурите....
Успех!!!


Вто Юли 19, 2005 12:16 am
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 5:17 pm
Мнения: 13
Местоположение: София, попа
UNREAD_POST 
Специално за моно-инжекцията, проверете фабричния номер на инжектора, защото се оказва, че половината френски и испански коли имат абсолютно същите дюзи на външен вид и няма начин да познаеш за какъв модел е съответната част, ако не провериш номера. Надявам се да помогна...аз така си карах с дюза за Сеат Ибиза доста време и като сдуха, замалко да ми пробутат една за пежо....а и двете изглеждат като близнаци.

_________________
Bravo 1,2 16V, 2002


Чет Ное 03, 2005 6:09 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Май не е място тука ама не ми се отваря нова тема - при покупка на нов автомобил Браво/Брава според мен е адски важно да се смени поленовия филтър. Намира се точно срещу пътническата седалка и се сменя супер лесно - една пластмасова кора на 2 винтчета в ляво като се вдигне капака. В противен случай стъклата се потят ужасно а освен това вие и моторчето на парното, както и в купето не влиза свеж въздух.


Сря Дек 28, 2005 10:01 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg