| Автор | Съобщение | 
        
			| johnfound Фиат маниак 
					Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
 Мнения: 671
 Местоположение: Пловдив 04 Северен
   |   Гърнета от стъклопласт?Вижте какво намерих: http://rusautomaster.narod.ru/vihlopsys.html Човека твърди, че е правил цели генерации от стъклопласт, включително изпускателните колектори. На мене ми се струва малко невъзможно, но дори и само задното гърне да стане добре е голям плюс - вечно гърне, много по-леко от неръждавейка, сигурно ще е и по-евтино.
 
 | 
		
			| Чет Юни 15, 2006 1:11 pm | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| jamie Кара Фиатче 126 
					Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
 Мнения: 194
 Местоположение: София
   | Като намериш смола която да устисква поне 800С - тогава цели генерации..... 
 
 | 
		
			| Чет Юни 15, 2006 10:13 pm | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| johnfound Фиат маниак 
					Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
 Мнения: 671
 Местоположение: Пловдив 04 Северен
   | jamie написа: Като намериш смола която да устисква поне 800С - тогава цели генерации.....Не става въпрос за цели генерации, а само за задното гърне. Там температурата е много по-ниска. (според мене максимум 100 градуса) А ако стане, може да се окаже много перспективно - вечно гърне за ниска цена. При това може да се избере произволно крива форма, която да пасва към дъното на колата. От тук, максимален обем - следователно минимален шум, без да се спъва колата.
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 4:38 pm | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| ForceWere Кара кола 
					Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am
 Мнения: 314
 Местоположение: София Бели брези
   | а някой в България да ли се е пробвал да направи такова. И евентулно каде може да се пита да ще се навие някой да направи, за експеримент _________________
 Tofas- Sahin 1.6 карб.
 
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 9:26 pm | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Selqatin Фиат маниак 
					Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:14 am
 Мнения: 667
 Местоположение: Божурище
   | За мотори прават карбонови гърнета :? така че що да не може и за коли :? _________________
 _______________________________________
 0885261834
 
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 10:05 pm | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| ForceWere Кара кола 
					Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am
 Мнения: 314
 Местоположение: София Бели брези
   | да, но карбоновите май ще са доста по скъпи _________________
 Tofas- Sahin 1.6 карб.
 
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 10:06 pm | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| dani389 Кара кола 
					Регистриран на: Пон Фев 27, 2006 9:28 pm
 Мнения: 241
 Местоположение: Варна 01 Одесос
   | Виждал съм мой познат да си прави гърне от алуминий ефекта е зашеметяващ по леко и шумо изолацията е по голяма а и не поддава на курозия. _________________
 FIAT BRAVA 16.16V.ELX
    
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 10:14 pm | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| FIAT 125s Кара Фиатче 126 
					Регистриран на: Нед Дек 04, 2005 12:27 pm
 Мнения: 163
 Местоположение: Стара Загора
   | За съжаление и алуминия корозира и то от солената вода.Която май имате в района в излишък.  _________________
 125s/1600ccm/100ps
 
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 11:08 pm | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| dani389 Кара кола 
					Регистриран на: Пон Фев 27, 2006 9:28 pm
 Мнения: 241
 Местоположение: Варна 01 Одесос
   | FIAT 125s написа: За съжаление и алуминия корозира и то от солената вода.Която май имате в района в излишък.                                                                                                                                                                        Имаме в морето, а и ние си караме колите по пътищата . А за алуминия може и да си прав не съм запознат с свойствата му._________________
 FIAT BRAVA 16.16V.ELX
    
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 11:22 pm | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| ForceWere Кара кола 
					Регистриран на: Пет Апр 21, 2006 11:24 am
 Мнения: 314
 Местоположение: София Бели брези
   | много гадно се окислява алуминия. Гледаш слагаш си лъскаф алуминиев аспух, а след 2месеца вече имаш зелен аспух   _________________
 Tofas- Sahin 1.6 карб.
 
 
 | 
		
			| Съб Юни 17, 2006 11:24 pm | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Korun 
					
				   | Той алуминия може и да се окислява, ама това е само повърхностен ефект (образува се патина, която защитава останалия метал). Желязото за сметка на това се окислява  в дълбочина. 
 
 | 
		
			| Нед Юни 18, 2006 12:16 am | 
					
					 | 
	
	
		|  | 
	
			| jamie Кара Фиатче 126 
					Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
 Мнения: 194
 Местоположение: София
   | jonfound 
 Цитат: Човека твърди, че е правил цели генерации от стъклопласт, включително изпускателните колектори. Е за това изказване казвам че е глупост.
 Карбоновите гърнета реално са облечени само с карбон. Ама ако някой го влече - да пробва, няма лошо.
 
 | 
		
			| Нед Юни 18, 2006 12:52 am | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| FIAT 125s Кара Фиатче 126 
					Регистриран на: Нед Дек 04, 2005 12:27 pm
 Мнения: 163
 Местоположение: Стара Загора
   | Korun написа: Той алуминия може и да се окислява, ама това е само повърхностен ефект (образува се патина, която защитава останалия метал). Желязото за сметка на това се окислява  в дълбочина.Солта не просто го окислява а разяжда.Виждал съм алуминиева бутилка за въздух на камион която беше с такива дълбоки язви че беше си направо пробита.А пък колко радиатори за климатици се разпадат от лугата малеййй.И понеже се  занимавам с заваряване.... Значи в състава на обмазката на алуминиевите електроди има голям процент натриев хлорид(сол) и е задължително след заваряване да се изчука шлаката и да се измие много добре с вода(шлаката се разтваря),защото същата продължава да "яде" метала.А в крайна сметка целта на обмазката е да разрушава алуминиевия окис който се получава и който пречи на заваряването.    П.С. Малко се поувлякох с работи които сигурно не ви интересуват ама.........Пък не по темата. :?_________________
 125s/1600ccm/100ps
 
 
 | 
		
			| Нед Юни 18, 2006 2:18 am | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Korun 
					
				   |  FIAT 125s написа: Korun написа: Той алуминия може и да се окислява, ама това е само повърхностен ефект (образува се патина, която защитава останалия метал). Желязото за сметка на това се окислява  в дълбочина.Солта не просто го окислява а разяжда.Виждал съм алуминиева бутилка за въздух на камион която беше с такива дълбоки язви че беше си направо пробита.А пък колко радиатори за климатици се разпадат от лугата малеййй.И понеже се  занимавам с заваряване.... Значи в състава на обмазката на алуминиевите електроди има голям процент натриев хлорид(сол) и е задължително след заваряване да се изчука шлаката и да се измие много добре с вода(шлаката се разтваря),защото същата продължава да "яде" метала.А в крайна сметка целта на обмазката е да разрушава алуминиевия окис който се получава и който пречи на заваряването.    П.С. Малко се поувлякох с работи които сигурно не ви интересуват ама.........Пък не по темата. :?Аз за солта никъде не съм споменавал :? 
 Писах за окисляване, процес на взаимодействие на матриалите (най-общо) с кислорода.....  
 
 | 
		
			| Нед Юни 18, 2006 10:20 pm | 
					
					 | 
	
	
		|  |