Дата и час: Пет Ное 01, 2024 3:31 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Blow off-клапан!! 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST Blow off-клапан!!
Това е клапан нужен само при турбо системите!Действа по следния начин:Когато турбината качи налягане въздухът се завърта по целия тракт преминава през междинния охладител(intercooler) след, което пак се връща в турбото. Но когато върнем газта турбината не замразва, а има остатъчно инерционно завъртане, което може да предизвика доста високо налягане и да настъпят проблеми с маркучите..но не те са по големия проблем,а обратното налягане при голям надув прави турбото на салата,зна4и с BLOW OFF-a изли6ното налягане от турбото което не е нужно в момента се изпуска навън и позволява турбото да продължава да се върти без да е спирано от удара на обратното налягане,ще кажете и това си го знаем..но за да се ровя толкова и за да чета е имало защо,а имено проблем с мойта кола когато я пуснахме!!след като прочетах много разбрах,че не е толкова просто..... :D :D има много видове такива клапани,едни от тях са с "врътка". Тази врътка която е на НЯКОЙ от blow-offите регулира твърдостта на пружината която е вътре в клапана. Това е така понеже колкото по мека е пружината толкова по динамичен е самия клапан и мноо по бързо реагира на връщането на газта и същевременно намаля "back pressure"-удара в изпускателния тракт,който при натегнат blow-off е доста по силен,намяля доста оборотите на турбината така че колкото по мека е пружината на blow-offа толкова по добре, но при големи надуви над 1.5 бара примерно повечето blow-offи започват да изтърват надув и ако са рециркулиращи да го връщат в смукателния тракт,рециркулиращите клапани са тези който връшат обратно в системата малко след въздушния филтър!!а от там и в турбината?също така има и опън еър просто да изпускат в атомосферата.такъв като моя!!По този начин малко или мноо се бърка работата на мотора щото ако blow-offа изпуска това не се знае от ЕКУто на колата а то преди това е измерило въздуха и е пуснало определената доза гориво за което въздуха обаче не е достатъчен именно за това се получиха детонации,и ми заминаха сегментите... :D :D :D :P

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 2:48 am
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Детонации наистина може да е имало и да се е получило това нещо със сегментите ти, но не ми е ясно как блоу-оффа може да причини тези детонации. По-скоро причината за тях е другаде, а не в клапана.


Вто Яну 15, 2008 2:08 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm
Мнения: 210
Местоположение: Варна 04 Варненчик
UNREAD_POST 
Детонации се получават при бедна смес а не при пре-обогатена както ти казваш, а такава може да се получи ако "BLOW OFF" клапана ти се отваря при по-високо налягане от налягането на което ти се настроен да работи мотора.

Пример какво може да е станало: имаш нормално работно налягане 1.5 бара и компютара ти е настроен за това налягане, при натоварен двигател отнемаш рязко газта турбото ппродължава да дадува поради енерцията, "BLOW OFF" клапана е нстроен за 2 или 2.5 бара, вдига се налягането на системата то тази стоинот компютара не отчита това налягане защото следи само угала на дроселовата клапа и не подава по-голямо количество гориво за да обогати сместа, а от там се получават детонации.

Има и други варианти които може да се опишат, причинителите на детонациите може да са много, но детонации се получават единственно при беднба смес


Вто Яну 15, 2008 6:45 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
ще ти обясня,няма никакъв начин да използваш опън еър клапан за кола с дебитомер ако този опън еър клапан не е дуал пистън..а аз съм със сингъл!!!Значи най общо блоу оф клапаните се делят на байпасни(Recirc) или опън еър(Atmo). От своя страна байпасните биват най вече сингъл пистън(такъв какъвто си взех без да сам наясно с това което пиша в момента!!) и ако клапана е байпасен той става за сякакви двигатели били те със или без дебитомер. Има байпасни дуал пистън но са по редки като причината за това е именно байпаса който осигуряват и там загуба на отчетен въздух няма !!!както е заводско уното!! при мене преминахме от единия вариант на другия,като не взехме правелния клапан. Ако колата е с дебитомер то е наложително ползването на дуал пистън, ако колата е във инжекционна система която не ползва дебитомер то клапана може да е и в двата варианта т.е единственно при колите с дебитомер ако ще се ползва опън еър(шумен) клапан то той требе да е дуал пистън!!!
ето давам ти пример с тези двата които са с цени от около 80 паунда

Bailey ево-тата са с такива :D
Изображение
това е сънгъл пистън
Изображение
това е дуал пистън
Изображение
п.п.не подменяйте части по колата като мнене ако не сте запознати!!
а, при мене се получиха много проблеми не само това..с клапана,което не е най фаталното..ама не си казвам :D

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 6:54 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
icecool написа:
Детонации се получават при бедна смес а не при пре-обогатена както ти казваш, а такава може да се получи ако "BLOW OFF" клапана ти се отваря при по-високо налягане от налягането на което ти се настроен да работи мотора.

Пример какво може да е станало: имаш нормално работно налягане 1.5 бара и компютара ти е настроен за това налягане, при натоварен двигател отнемаш рязко газта турбото ппродължава да дадува поради енерцията, "BLOW OFF" клапана е нстроен за 2 или 2.5 бара, вдига се налягането на системата то тази стоинот компютара не отчита това налягане защото следи само угала на дроселовата клапа и не подава по-голямо количество гориво за да обогати сместа, а от там се получават детонации.

Има и други варианти които може да се опишат, причинителите на детонациите може да са много, но детонации се получават единственно при беднба смес


това обяснявам и аз,ама гледам да съм поо изчерпателна,за да мопже да се учат тези който искат да се занимават...клапъна ми първо въобще не е настроен втори въпобще не е за тази кола!!!това което обясних току що по горе....а истинския проблем идва от МАП!!!! :D :D но ги карам проблемите по ред ..за това почнах от клапана..ще стигна и до МАП-а :D

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 7:03 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
общо взето и в двата случая прави грешка комп. при много натегнат ти каза какво става..а и при настройка на по малко налягане пак прави грешка,дават го за добре да бъде 0,2-0,3 пове4е настроен от надува.за да бъде еластичен!!!
п.п.ама кой ти знае такива работи!!! за настройки?то грешка има в модела хихихихи :D :D (а сега като ми е на главата сичко си прочетох)

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 7:16 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
icecool написа:
Детонации се получават при бедна смес а не при пре-обогатена както ти казваш, а такава може да се получи ако "BLOW OFF" клапана ти се отваря при по-високо налягане от налягането на което ти се настроен да работи мотора.

Пример какво може да е станало: имаш нормално работно налягане 1.5 бара и компютара ти е настроен за това налягане, при натоварен двигател отнемаш рязко газта турбото ппродължава да дадува поради енерцията, "BLOW OFF" клапана е нстроен за 2 или 2.5 бара, вдига се налягането на системата то тази стоинот компютара не отчита това налягане защото следи само угала на дроселовата клапа и не подава по-голямо количество гориво за да обогати сместа, а от там се получават детонации.

Има и други варианти които може да се опишат, причинителите на детонациите може да са много, но детонации се получават единственно при беднба смес

За бедната смес и детонациите си прав, но примера който си дал според мен може да увреди само турбото.
При затворен дросел турбото и 3 бара да може да вдигне това налягане не виждам как ще влезе в двигателя и ще предизвика детонация.


Вто Яну 15, 2008 7:27 pm
Профил
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Инфо-то на калежката е полезно, но в нейния случай single piston bov-a може да е причинил само загасване на колата при отнемане на газта или повреда на турбо-то ако е бил много натегнат и не е отварял. Детонации може да е имала, но те са били от бедна горивна смес поради някаква причина.
Аз мисля, че всеки преди да тръгне да прави силов тунинг по колата си, би трябвало доста да прочете преди това или да я даде на някой който си е загубил доста време в четене и практика и той да направи този тунинг срещу съответното заплащане естествено. :cool:


Вто Яну 15, 2008 7:42 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
и в двата случая МАП-А отнася 200греки!!
винаги трябва настройка на клапана..а повечето купуват и слагат.. :cry:

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 7:44 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
bebito^^^ написа:
и в двата случая МАП-А отнася 200греки!!
винаги трябва настройка на клапана..а повечето купуват и слагат.. :cry:


За настройката на бов-а си права, но тя е само за да не изпуска налягане от него в турбо режим т.е. трябва пружината да е натегната за малко по-високо налягане от работното.
МАП-а може да отнася много неща, но причина за това неможе да е бов-а.


Вто Яну 15, 2008 7:59 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
МАП-а може да отнася много неща, но причина за това неможе да е бов-а.
тука вече не съм съгласна..няли писахме по горе,че въздуха излиза в атмосферата.след като го е от4ел мапа и е направил,пропорцията?така се получава грешка в мапа.или греш

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 8:12 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
след като разбрахме едната ми грешка при избор,на неправилен клапан..време е за другата грешка,а имено бедната смес,и как да изчислим какво получава двигателя..?
Дюзите на инжекциона имат определен зададен параметър, максимално количество впръскано гориво за единица време милилитри/минута при определено налягане на горивото в горивната система.,но да не забравяме,че аз промених налягането на турбото и налягането на бензина,а капацитета на дюзата е функция на налягането от двете й страни,тук се намесва регулатора на налягането - да подържа константен дебит без значение на налягането в колектора. Това може да става в определени граници!!при линейните горивни регулатори, с повишаване на налягането в колектора се увеличава и налягането в рейката
ако имаш 3 бара в рейката без буст
то при буст имаш 3бара+буста...като имаме в предвит това и грешката в изчислението на дюзата.а имено,че делиш дебита на дюзата при атмосферни на 5 а за турбо на 6 после намираш 85% от частното и получаваш конете на дюза... мда ама аз що да деля на 6???нали съм атмосферка..хихи :D :ето и една голяма и сериозна грешка....

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 9:34 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
bebito^^^ написа:
МАП-а може да отнася много неща, но причина за това неможе да е бов-а.
тука вече не съм съгласна..няли писахме по горе,че въздуха излиза в атмосферата.след като го е от4ел мапа и е направил,пропорцията?така се получава грешка в мапа.или греш


С кое по-точно не си съгласна?
При теб меренето на количеството въздух постъпващо в двигателя се мери от дебитомер. Електрониката при уно турбо и пунто гт работи с дебитомер!
И точно от тва идва проблема с single piston bov-a, защото при връщане на газта и изпускане в атмосферата клапана остава отворен и през него в двигателя влиза немерен въздух и колата гасне-тва ти е единствения проблем с single piston atmo bov-a. (Дано съм се изразил разбираемо).
Ако си съгласна с тва мое твърдение ще стигнеме до извода че няма как този бов да доведе до обедняване на сместа и до детонации.
Причината както писах и по-рано е в нещо друго.
При такива заигравки с наляганията на турбо, бензин и т.н. най-добре е да се прави от хора със знания и опит, а вие във Варна имате такива мисля.
Лошото е че в повечето случай тия хора си ценят знанията и опита които имат и искат да им се плати за труда.


Вто Яну 15, 2008 10:04 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
аз ли не се изразявам правилно :( нали аз това казвам,че ползвам грешния клапан,също така казах 4е това не е главния проблем..след това ти казах от каде се получиха детонациите!! :shock:като обясних и за бензина и за дюзите и каде се получава грешката в сметките..и формулата съм написала..А за хората от варна се познаваме с тях..

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 10:58 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
bebito^^^ написа:
аз ли не се изразявам правилно :( нали аз това казвам,че ползвам грешния клапан,също така казах 4е това не е главния проблем..след това ти казах от каде се получиха детонациите!! :shock:като обясних и за бензина и за дюзите и каде се получава грешката в сметките..и формулата съм написала..А за хората от варна се познаваме с тях..


За изразяването не знам, но всеки нормален човек като прочете последните 3 реда от 1-вият ти пост в темата остава с впечатлението, че тоз клапан изпускайки въздуха в атмосферата предизвиква детонации и чупи мотори, а после се оказа че детонациите са от нещо съвсем различно.
Не ме разбирай погрешно или че се заяждам просто се опитах да ти обясня че бъркаш.
А МАП-а ко общо има с въпросните детонации?


Вто Яну 15, 2008 11:28 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg