Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:33 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Blow off-клапан!! 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
тя луда работа..обясних за клапана какъв беше проблема,после и за из4ислението на горивото. сметна ли въобще горе кадето ти писах да сметнеш каква грешка се получава,като заместиш 6 със 5.в крайния дебит.на дюзите, и ти после ми пишеш от нещо друго ти е детонацията,може да е от много други работи... :)
п.п. би ли ми обяснил подробно какво е МАП-че явно не сам в час!!!
гледам ти си по в 4ас я ми сметни дюзи 180cc при атмосферен и при турбоавтомобил за колко коня ще стигнат.. :P

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Вто Яну 15, 2008 11:56 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
bebito^^^ написа:
тя луда работа..обясних за клапана какъв беше проблема,после и за из4ислението на горивото. сметна ли въобще горе кадето ти писах да сметнеш каква грешка се получава,като заместиш 6 със 5.в крайния дебит.на дюзите, и ти после ми пишеш от нещо друго ти е детонацията,може да е от много други работи... :)
п.п. би ли ми обяснил подробно какво е МАП-че явно не сам в час!!!
гледам ти си по в 4ас я ми сметни дюзи 180cc при атмосферен и при турбоавтомобил за колко коня ще стигнат.. :P


Ами да ти кажа нямам никво намерение да ти смятам дюзите за колко коня ще ти стигнат, ти сама каза че познаваш правилните хора във Варна и съм сигурен че те могат да направят верните сметки и да ти дадат правилните идеи за твоята кола.
А и що ли си мисля, че по-правилното е при промяна на наляганията на турбо и бензин е да се следи сместа кви стойности има и до къде могат да се изнасилват нещата, а не да се правят сметки на хартийка и после да се окаже че във формулката човек без да иска е заместил неправилната цифра.
Все пак темата гледам е сложена "Важна" в този раздел и май не е лошо в нея нещата да са ясни и правилно обяснени на хората.
А за МАП-а, гледам че ти го ползваш в твоите постове като обяснение за нещата случи ли се в мотора ти или поне е свързан според теб със счупените ти сегменти, тъй че ми е интересно а сигурно и на другите колеги също ще им е, да разберат кво прави МАП сензора в тази кола.


Сря Яну 16, 2008 1:41 am
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm
Мнения: 210
Местоположение: Варна 04 Варненчик
UNREAD_POST 
biser_as написа:
icecool написа:
Детонации се получават при бедна смес а не при пре-обогатена както ти казваш, а такава може да се получи ако "BLOW OFF" клапана ти се отваря при по-високо налягане от налягането на което ти се настроен да работи мотора.

Пример какво може да е станало: имаш нормално работно налягане 1.5 бара и компютара ти е настроен за това налягане, при натоварен двигател отнемаш рязко газта турбото ппродължава да дадува поради енерцията, "BLOW OFF" клапана е нстроен за 2 или 2.5 бара, вдига се налягането на системата то тази стоинот компютара не отчита това налягане защото следи само угала на дроселовата клапа и не подава по-голямо количество гориво за да обогати сместа, а от там се получават детонации.

Има и други варианти които може да се опишат, причинителите на детонациите може да са много, но детонации се получават единственно при беднба смес

За бедната смес и детонациите си прав, но примера който си дал според мен може да увреди само турбото.
При затворен дросел турбото и 3 бара да може да вдигне това налягане не виждам как ще влезе в двигателя и ще предизвика детонация.



Ами аз ме съм обяснил правилно какво то съммислел. Имам предвид натоварен двигател, рязко отнемаш газта сменяш предавка и пак натискаш газта, а иначе за това че може да се строши турбото си прав.


Сря Яну 16, 2008 11:10 am
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
icecool написа:
biser_as написа:
icecool написа:
Детонации се получават при бедна смес а не при пре-обогатена както ти казваш, а такава може да се получи ако "BLOW OFF" клапана ти се отваря при по-високо налягане от налягането на което ти се настроен да работи мотора.

Пример какво може да е станало: имаш нормално работно налягане 1.5 бара и компютара ти е настроен за това налягане, при натоварен двигател отнемаш рязко газта турбото ппродължава да дадува поради енерцията, "BLOW OFF" клапана е нстроен за 2 или 2.5 бара, вдига се налягането на системата то тази стоинот компютара не отчита това налягане защото следи само угала на дроселовата клапа и не подава по-голямо количество гориво за да обогати сместа, а от там се получават детонации.

Има и други варианти които може да се опишат, причинителите на детонациите може да са много, но детонации се получават единственно при беднба смес

За бедната смес и детонациите си прав, но примера който си дал според мен може да увреди само турбото.
При затворен дросел турбото и 3 бара да може да вдигне това налягане не виждам как ще влезе в двигателя и ще предизвика детонация.



Ами аз ме съм обяснил правилно какво то съммислел. Имам предвид натоварен двигател, рязко отнемаш газта сменяш предавка и пак натискаш газта, а иначе за това че може да се строши турбото си прав.


Според мен степента на натягане на пружината на бов-а или подмяната на същата с по-твърда оказва влияние само върху налягането, което клапана може да задържи в турбо режим (без да изпуска) и върху неговата динамика при отваряне, като върху динамиката на клапана повече влияе дължината на маркуча за вакуума до бов-а и неговия диаметър (колкото е по-дълъг и с по-голям диаметър е този маркуч толко по-късно отваря клапана).
Не мисля, че бов-а даже и ако е неизправен и не отваря поради някаква причина при
връщане на газта, може да причини детонации след подаване на газ отново. Може да
увеличи back pressure към турбото и да го счупи и да увеличи лаг-а.


Сря Яну 16, 2008 2:56 pm
Профил
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Пък и в последствие се разбра, че причината за повредата в мотора на колежката не е, че бов-а е изпускал в атмосферата или че не е отварял.
Извода от тази тема е, че правенето на силов тунинг по мотора без достатъчно задълбочена подготовка носи кофти и скъпоструващи последствия, а най-добре е да се прави от хора занимаващи се професионално с това. :-)


Сря Яну 16, 2008 3:11 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm
Мнения: 210
Местоположение: Варна 04 Варненчик
UNREAD_POST 
Мдам така е или да се почете малко повече и на ралични места какво са чупили другите :"))


Сря Яну 16, 2008 5:57 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
проблема при мене,дойде от това,че взехме дузите от атмосферен двигател и в бързината и не толкова задълбоченото четене,настройхме турбото за едни конски сили за който няма бензин!!в последствие при ревизия на всичко излезе и за клапана и така започнах да обяснявам по ред..турбото си ми е здраво :-D .имам да сменям семеринги и колата си е пушка,а за това да се ходи постояно на майстор,незнам :D :D знае6 ли колко иска миро за моя кулер който го има опотребяван- 400лв.на мен ми пристигна на 290лв с кривките+доставка...няма да споменавам други :-D
п.п.приятеля ми си разбира достатачно за да направи колата..както и я е направил смятам добре,а още не е завършена!!!

п.п. поздрави на хората занимаващи се с тунинг!! :cool: колегата ако има проектче може да сподели с нас. :-D

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Сря Яну 16, 2008 6:51 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
То в таз тема май офф-топика стана повече от полезното, особено имайки впредвид заглавието и, а и че е сложена като "Важна" в раздела.
Трябваше май като автор на тази тема да paste-неш цялото полезно инфо от темата за blow-offите, която си прочела в тунинг.бг и това което ти си разбрала за начина им на работа, за да могат хората които четат този раздел да разберат точно как работят тези клапани и къф е смисъла от тях, а също и твоето обяснение за проблемите произтичащи от неправилния избор на бов-а за да не изглежда всичко някак объркано и неясно.
Останалото свързано с настройките на налягането на гориво, на турбо, избор на дюзи и т.н. няма място тука мисля.
Относно вкарването на колата в сервизи и големите разходи произтичащи от това - всеки сам си преценява как да постъпи, в зависимост от познанията му в тази област и средствата с които разполага. Аз лично мисля, че ефтин и едновременно с това - ефективен и безпроблемен силов тунинг няма и това трябва да му е ясно на всеки човек мислещ да се захваща с това. :cool:
Факт е също и че при неправилни настройки на електрониката могат да се счупят и най-скъпите и фешън части и човек пак да остане разочарован от туй си начинание.
Поздрави! :)


Сря Яну 16, 2008 10:17 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
аз съм написала това което съм разбрала от про4етеното+консултация с човек който найстина разбира.и съм дала мойто мнение,а ако съм сгрешила някаде си има съфорумци които да ме поправят :cool: макар да мисля ,че инфото което съм дала ще помогне на много хора при избора на блу-офа за тяхната кола.
аз съм повече за това да си купиш нужните скъпи части за колата и да си ги монтираш сам..стига поне да разбираш. А ако не разбираш можеш да четеш и да се образоваш цял живот. като видиш нещото което сам си сътворил..ще се радваш много пове4е...от колкото ако друг ти го е направил.друг е въпроса,че нямаш достъп до много информация и са малко хората който помагат..
На пролет след като направим двигателя и сметнем дузите този път правилно :-D ще се сблускаме с друг проблем а именно електрониката и нейната настройка,затова сега чета за нейната работа и за нейната настройка!пук ще видим какво ще стане.хихи
п.п.а ако някой мисли да си прави нещо по неговата кола и тя е ежедневната му,само на сервиз или трябва да е на 100% сигорен какво прави,пък ако му се занимава и има свободно време и пари си купува друга кола.като в нашия случай!!
п.п. а :offtopic:-а найстина стана много в тази тема..

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Сря Яну 16, 2008 11:14 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Амиии, то хубаво четеш за стандартната електроника, но ми е интересно как мислиш да промениш нейните настройки?


Чет Яну 17, 2008 8:31 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Авг 14, 2005 1:05 pm
Мнения: 91
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Според мен няма нужда темата за блоу оффа да е чак "ВАЖНА" , защото това е само един малък елемент от силовия тунинг. По-добре дай да поговрим в някоя наистина "Важна тема" за тунинга на на Фиатите с принудително пълнене, не може в раздел тунинг да си говорим за фолио, брони и веждички на фаровете....направете две важни теми "тунинг на атмносферни ФИАТИ" и "тунинг на Фиати с принудително пълнене".

Да те питам Бебито^^^ за твоята кола, вие в крайна сметка премерихте ли смесите, ако да какви бяха ? Според мен детонацийте се дължат и на "кофти" аванс. Сток електорниката на Уното не е много удчен вариянт за тунинг, аз лично бих махнал дебиЛомера и бих сложил една Мега. Чудил съм се дали става да се сложи Екуто, дебитомер и мапа от Пунто ГТ...на Уно Турбо...

_________________
Uno Turbo RulZz


Чет Яну 17, 2008 4:19 pm
Профил
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Turbolan написа:
Според мен няма нужда темата за блоу оффа да е чак "ВАЖНА" , защото това е само един малък елемент от силовия тунинг. По-добре дай да поговрим в някоя наистина "Важна тема" за тунинга на на Фиатите с принудително пълнене, не може в раздел тунинг да си говорим за фолио, брони и веждички на фаровете....направете две важни теми "тунинг на атмносферни ФИАТИ" и "тунинг на Фиати с принудително пълнене".

Да те питам Бебито^^^ за твоята кола, вие в крайна сметка премерихте ли смесите, ако да какви бяха ? Според мен детонацийте се дължат и на "кофти" аванс. Сток електорниката на Уното не е много удчен вариянт за тунинг, аз лично бих махнал дебиЛомера и бих сложил една Мега. Чудил съм се дали става да се сложи Екуто, дебитомер и мапа от Пунто ГТ...на Уно Турбо...


Мисля, че има разлика и в запалването при уно турбо и при пунто гт!
Пък и да стане цялото насаждане след доста зор и колата да запали, някой пак ще трябва да мап-не пунтовската електроника за да може колата да се кара на повече от 1 бар без да има подобни щети по мотора както сегашните,
а за 1 бар налягане при правилни смеси май и еку-то на уното ще се справи.
Незнам какви са и целите на колежката, но би трябвало 1-во това хубаво да си изясни и тогава да се вземат подходящите решения.
Но само с четене не виждам как ще успее да настройва фабрична електроника (особено пък тази на уното), но всеки сам си взима решенията.


Чет Яну 17, 2008 5:39 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 11:09 pm
Мнения: 279
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
колежката е далеч от мисълта да използва оригиналната електроника,засега мисля за мегаскуирт 8х8,че почти ми е под ръка :) а за настройката най вероятно ще се доверя на тцунами,че си имаме приказка. А целта е 1,3-1,5+понататашен NOS :cool:но колата не се бърза не ни е ежеднавна :-D и няма да бъде!!

_________________
uno turbo 1.3 i.e
renault 19 1.8 16v
uaz 469 4.0 turbo
Йохан фон Гьоте - Нищо не разкрива по-добре характера на човека, колкото това, на което се смее
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Чет Яну 17, 2008 6:24 pm
Профил ICQ
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:59 pm
Мнения: 31
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
Успех от мен в проекта тогаз :cool:


Чет Яну 17, 2008 6:50 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Вто Май 06, 2008 3:16 pm
Мнения: 8
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
а как е положението при дизелите знам че новите го имат а по сарите имат ли блоу офф клапан ?


Нед Май 11, 2008 1:23 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg