Дата и час: Съб Юни 21, 2025 6:02 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
емулатори за ламбда сондата-- въпрос към производителите и.. 
Автор Съобщение
Кара Симсонка
Кара Симсонка

Регистриран на: Чет Авг 31, 2006 7:31 pm
Мнения: 54
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST емулатори за ламбда сондата-- въпрос към производителите и..
Колеги имам един въпрос..
Днес ходих на диагностика за пореден път в Дунев сервиз в София се намира..
Там диагностика ми каза че ламбда сондите..по специално BOSCH с 4 кабела..подават към ЕКУ 3 нива вместо твърдените досега 2.
т.е.

0,1-03 ниско
0,4-0,5 средно
0,8-1,0 високо
и то се редуват периодически точно така..
Тогава изниква въпроса...за какво се правят всички тези ламбда емулатори само с 2 нива..0,2 и 1,0В????????
Компа пак си приема като лъжливи и не го приема ..грешки
А кажете сега дали този техник е прав или не..Тои твърди че го вижда това на диагностичниа център.
Краси


Вто Окт 17, 2006 3:43 pm
Профил YIM
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:28 pm
Мнения: 7
Местоположение: Пловдив 03 Западен
UNREAD_POST 
Ламбда сондата подава към ECU-то почти синусоидален сигнал които отговаря на съответната смес която се образува. Минималната и максималната стойност са тези които си посочил, от там нататък по графиката можеш да си набележиш не едно ниво, а сто и едно. Емулатора е направен да съвпада по мин. и макс. стойност и да генерира приблизително същия сигнал.

_________________
LANCIA Dedra 1.6 835A1.000


Чет Окт 19, 2006 9:39 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Milen_z написа:
Ламбда сондата подава към ECU-то почти синусоидален сигнал които отговаря на съответната смес която се образува. Минималната и максималната стойност са тези които си посочил, от там нататък по графиката можеш да си набележиш не едно ниво, а сто и едно. Емулатора е направен да съвпада по мин. и макс. стойност и да генерира приблизително същия сигнал.

Не е точно така Милене :wink: синусоидален сигнал... :mrgreen:
Ето и малко подробности от работата на повечето ламбда сонди:
"... В повечето коли сигнала от ламбдата е в гранците 0 - 1 V. При бедна смес е около 0.1 - 0.2 V, при богата - 0.8 - 0.9 V. Изправната сонда може да има на изхода си само такива нива, т.е. тя може да се оприличи с тригер. Не мери колко точно е нивото на сместа, а само дали е повече или по-малко от оптималното. Превключването от високо в ниско ниво и обратно, при изправна сонда трябва да е бързо, със стръмни фронтове. Наподобява цифрова система, а не аналогова.
При нормална работа ламбдата дава да кажем ниско ниво, и ECU-то почва да удължава времето на отваряне на инжекторите. В даден момент ламбдата се превключва и дава високо, тогава ECU-то почва да обеднява сместа и така до безкрай.
Важно е че сондата не е точно датчик, тя е един вид химичен източник на напрежение, т.е. тя сама генерира сигнала си.
Докато сондата е студена, тя не работи и на изхода и няма нищо. Повечето ECU-та подават постоянно "опорно" напрежение 0.45 V, така че ако се мери при свързанa сонда, докато е студена нивото е 0.45. Докато ECU-то вижда 0.45 V (своето си опорно напрежение), то работи с предварително зададени настройки и чака сондата да загрее. Също и ако диагностиката му покаже проблем. Това при по-старите коли означава например в рамките на няколко минути ламбдата да не си смени състоянието нито веднъж.
Ако се купува сонда - по добре е да е с нагряване, и най-добре е да е 4-проводна, те са най-нечувствителни към монтажа. Сондите без подгряване имат доста по-къс живот. Принципно сондата се поврежда когато сместа е обогатена. А докато сондата е студена ECU-то по правило пуска богата смес. Сонда спокойно може да се сложи и на кола без катализатор, но ако става дума за карбураторна кола - доста е проблематично. Трябва да се осигури прецизно и постоянно регулиране на сместа, иначе сондата бързо ще сдаде багажа. Т.е. ако ще се ползва само за индикация - не си заслужава парите".
Мисля, че по този начин давам отговор и на Красимир Костов.
П.С. Преди месец ми смениха ламбда сондата именно в Дунев сервиз - Bosch LS 03 универсална с 4 кабела - 170лева+20лева монтаж. :shock: :cry: :mrgreen:


Чет Окт 26, 2006 8:53 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg