 |
 |
 |
|
Дата и час: Съб Юни 21, 2025 2:30 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Борислав
Кара велосипед
Регистриран на: Пет Яну 06, 2006 1:17 pm Мнения: 24 Местоположение: Варна
|
 Утечка
вчера ме сполетя неприятна изненада! Не бях палил Типо-то една седмица, вчера влизам завъртам ключа и няма никой :( дори лампите по таблото не светеха грам ток няма, само алармата виеше съвсем тихо. Изненадах се много защото акумолатора е сравнително нов тази зима го сменях! Лампата за зареждането въобще не се е пускала което ме навежда на мисълта че динамото е в ред и си зарежда! И друго ако е динамото как така ще има ток до паркинга и след една седмица без да го карам няма! По скоро ми се струва че някъде има оттечка!
Та в тоя контекст как мога да проверя следното:
1-во дали зарежда динамото ( предполагам че трябва да замеря кабелите +/- от акумолатора при
работещ мотор и свалени от акумулатора ) и 2-ро как да разбера дали има оттечка ( не ми се чака пак една седмица без да паля колата :? )
Благодаря за мненията!
|
Пон Юни 26, 2006 3:00 pm |
|
 |
Vladim
|
Най-лесно с мултицет става операцията. Но не откачай акумулатора при работещ двигател! Може да замине ECU-то завинаги! Като запалиш колата мери директно напрежението върху акумулатора. Трябва да е над 14 волта. А за да премериш консумацията на автомобила при загасен двигател сваляш едната клема на акумулатора закачаш мултицета последователно на откачения кабел и клемата на акумулатора. Приди това обаче сложи мултицета на измерване на прав ток и включи клемата му в дупчицата означена за измерване на ампераж, и то в тази с по-голяма стойност-обикновено има две, за 500mA и 10А. Нормалната консумация, която не скапва акумулатора е до 100-120mA. Между другото може просто да е дошъл момента да го смениш този акумулатор, т.е. да е дал вече богу дух! 
|
Пон Юни 26, 2006 4:32 pm |
|
 |
Борислав
Кара велосипед
Регистриран на: Пет Яну 06, 2006 1:17 pm Мнения: 24 Местоположение: Варна
|
Благодаря за отговора Владим!
|
Пон Юни 26, 2006 5:19 pm |
|
 |
Pecho
Фиат маниак
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm Мнения: 674 Местоположение: София, Илинден
|
Vladim написа: ... Нормалната консумация, която не скапва акумулатора е до 100-120mA...
Множко ми се вижда - според мен, при такава консумация (ако не се кара колата или се кара на къси разстояния) за няколко седмици акумулаторът ще се разреди. Макар че трудно може да се посочи конкретна стойност (утечката зависи не само от състоянието на кабели, връзки и пр., но и от постоянно включените консуматори - аларма, радио и др.), мисля че нормално трябва да е по-скоро около 30-ина mA.
_________________ FIAT Brava 1.8 16V ELX
|
Пон Юни 26, 2006 5:27 pm |
|
 |
Uneek
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Мар 08, 2006 2:51 am Мнения: 368 Местоположение: Благоевград
|
Сети се скоро ако си монтирал нещо електрическо в колата, може от него да прави белята... А иначе както те посъветваха колегите се връзва последователно, обаче съм забравил какви трябва да са допустимите стойности :roll:
_________________
|
Пон Юни 26, 2006 6:54 pm |
|
 |
Korun
|
A понякога и алармите се поскапват и започват да "събарят" акумулатора.
|
Пон Юни 26, 2006 9:11 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Проблема може да се крие в един много често проявяващ се проблем на Типо и по принцип на колите - клеясват клемите на акомулатора и дават много голямо съпротивление и затова и лампите не светват - на старото Типо се случваше през ден.Как се проверява - много лесно с вече познатия ти мултицет - без да разкачаш нищо мериш на самите стърчила на акомулатора (клемите се хващат около тях фактически) какво е напрежението между двете (+ и -).После даваш на контакт и мериш отново ама не там а на самите клеми т.е. на металните пръстени които са около двете стърчила на акомулатора.ако проблема не е в клемите няма да има никаква ралзика в показанията на уреда.А ако е сам ще я видиш
Другото което е наистина можеш да си замериш консумацията на кола в покой за да се ориентираш яде ли нещо ток-а или не.
Извинявам се на колегите че наричам клемите на акомулатора стърчила ама така мога да обесня на колегата по-добре че единия път говоря за клемите на самия акомулатор а другия път за клемите на колата.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Пон Юни 26, 2006 11:32 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |
|