Дата и час: Съб Юни 21, 2025 2:30 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
спешен въпрос за динамо 
Автор Съобщение
UNREAD_POST спешен въпрос за динамо
става въпрос за мотор с динамо

от него излизат 3 кабела които отиват към една плочка(най-вероятно диоден блок)
от динамото какво напрежение трябва да излиза на тези 3 кабела


Съб Юни 10, 2006 9:34 am
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
питай в мотозоне форума там щи кажат


Пон Юни 12, 2006 11:59 am
Профил
UNREAD_POST 
принципа на действие би трябвало да е един и същ при колите и при моторите
до колкото знам лада,москвич,полски фиат са с динамо и за тва питам


Пон Юни 12, 2006 5:15 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm
Мнения: 926
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
Динамо? - т.е. постоянно токов генератор.Лада-та е с алтернатор и изправител.Москвич-а е с Динамо
имаш една клема която е възбудителната навивка (оттам регулира колко волта да вади динамото както при алтернатора).Там напрежението трябва да ти е под 12 Волта (при 12 волта ще вади максимално напрежение)
Една за изход т.е. там,където излиза напрежението (минава през регулатора за да не презарежда акумулатора).На нея напрежението трябва да е около 13-14 волта при нормално зареждане (на прзаен ход малко по-ниско около 12.5)
Другата освен да е за маса :roll:.Има възможност регулатора да е някакъв по-особен и възбудителната да е с два извода незнам.Ориентирай се по дебелината на проводниците (този за зареждане трябва да е най-дебелия) и ако има за маса трябва да е същата дебелина.
Ако е динамо не може да има диоден блок защото не му трябва.
Идеята на алтернатора е това че е по-малък и по-мощен спрямо динамото като това постигат с това че е трифазен и товариш три фази едновременно а доидния блок изправя напрежението (то е променливо) и обединява 3-те фази при което се получава едно сравнително стабилно напрежение на изхода.
При динамото регулатора действа като при алтернатора - променя възбудителното напрежение в дадени граници.Ама разликата е че динамото си вади направо прав ток и няма нужда от диоден блок.

_________________
Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas


Чет Юни 15, 2006 12:48 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
:)

как ще извади прав ток динамото???
в самото динамо има само намотки,всичко друго беше в една кутиийка (диодите и регулатора)

динамото е с 3 фази,т.е. има 6 диода за да изправи напрежението което е:
на ниски 1.500 обр 44в
на 13.000 100+ волта
на 16.000 да не говорим :mrgreen:

няма възбудителна намотка

след 1 седмица разпитване пробване и т.н. се оказа че е заминало реле регулатора,което ново е 130 евро,втора ръка 160лв

на мен мисълта ми е дали може да се направи това реле регулатор,защото ново няма да е оригинално а втора ръка не се знае колко ще изкара(това е частта която най много се прецаква)

оригинално подпитах един приятел който бачка в хонда и каза че са взаимозаменяеми с някой други марки мотори.За сктромната сума от 490лв и 1 месец чакане ще получа марково


Чет Юни 15, 2006 11:03 am
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
добре че си богаташче че с тея цифри


Чет Юни 15, 2006 2:20 pm
Профил
UNREAD_POST 
pakumba написа:
добре че си богаташче че с тея цифри


дабе чудя се къде да си харча парите направо :roll: и за тва си търся алтернативен вариант


Чет Юни 15, 2006 2:35 pm
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
и все пак отново ще те посъветвам да пуснеш тема в мотозоне ако не си го направил там със сигурност повече от тук знаят кое доколко е взаймозаменяемо


Чет Юни 15, 2006 2:38 pm
Профил
UNREAD_POST 
пуснах в bikerz

а до мотозона познавам бая хора които могат да ми помогнат от там но цифрите съм ги написал


Чет Юни 15, 2006 2:45 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm
Мнения: 926
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
Еми да ама щом е с 3 фази не се нарича Динамо а Алтернатор или Генератор.Динамо е техническото название на постояннотоков генератор.

_________________
Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas


Чет Юни 15, 2006 10:41 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
4 човека които се занимават с тaкива неща ми казаха че е динамо
алтернаторът има статор и ротор до колкото знам тука е един постоянен магнит който се задвижва от вал на двигателят


Чет Юни 15, 2006 10:59 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm
Мнения: 926
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
Цитирам извадка от Google.com :
Динамо
ДИНАМО - генератор постоянного тока.

Динамо е наименованието на генератор за постоянен ток.То също си има ротор и статор точно като алтернатора.
Щом произвежда променлив ток (независимо по какъв начин) е генератор или алтернатор.
Т.е. при теб щом си убеден че произвежда 3-фазно значи е генератор ама не можеш да го наречеш динамо защото динамото не може да е 3-фазно понеже ако напрежението е право не може да е отместено на 120 градуса т.е. да във фаза с другата намотка.

_________________
Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas


Чет Юни 15, 2006 11:32 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
няма ротор ???


Пет Юни 16, 2006 8:57 am
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm
Мнения: 926
Местоположение: София 15 Младост
UNREAD_POST 
Ама ротор се нарича въртящата се част във всяко едно въртящо се устройство (стартевр,алтернатор,динамо,електродвигател и т.н.) и съответно неподвижната се нарича статор.
Вече в зависимост от различните генератори и вл. двигатели има такива с различни ротори - повечето в автомобилосторенето са с ротор,който също има навивики (за да може да се регулира посредством тях изходното напрежение) и посредством четките се променя напрежението в самия ротор и оттам генерираното в статора.
Другия тип както доколкото разбрах е при теб е с така наречения навит накъсо ротор като предимно асинхронните променливотокови двигатели са с такъв.Досега не бях чувал такъв двигател да може да се използва като генератор ама явно са го измислили някак (интересувам се дали има четки между другото).Повечето генератори след 90-те години са за променлив ток и то трифазен (понеже така товара се разпределя между 3-те фази и тока е по-малък откъдето габаритите са по-малки дори при по-високи мощности) след това той се изправя от диоден блок (6 доида) и посредством роторните навивки се регулира изходното напрежение на генератора.
По-стария тип си е динамото което пък генерира прав ток и пак посредством роторната навивка бъзикаш изходното напрежение.
ама ротор задължително имат всички независимо какъв тип е генератора и самия ротор изобщо има ли навивки или не.

_________________
Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas


Пет Юни 16, 2006 11:09 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
както написах с постоянен магнит е,т.е. магните не зависи от някакво напрежение

ето ти схема и виж
W e +
BK/Y e -
BR е + при контакт
Y са фазите


Съб Юни 17, 2006 1:44 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg