Автор |
Съобщение |
pugsy
|
 спешен въпрос за динамо
става въпрос за мотор с динамо
от него излизат 3 кабела които отиват към една плочка(най-вероятно диоден блок)
от динамото какво напрежение трябва да излиза на тези 3 кабела
|
Съб Юни 10, 2006 9:34 am |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
питай в мотозоне форума там щи кажат
|
Пон Юни 12, 2006 11:59 am |
|
 |
pugsy
|
принципа на действие би трябвало да е един и същ при колите и при моторите
до колкото знам лада,москвич,полски фиат са с динамо и за тва питам
|
Пон Юни 12, 2006 5:15 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Динамо? - т.е. постоянно токов генератор.Лада-та е с алтернатор и изправител.Москвич-а е с Динамо
имаш една клема която е възбудителната навивка (оттам регулира колко волта да вади динамото както при алтернатора).Там напрежението трябва да ти е под 12 Волта (при 12 волта ще вади максимално напрежение)
Една за изход т.е. там,където излиза напрежението (минава през регулатора за да не презарежда акумулатора).На нея напрежението трябва да е около 13-14 волта при нормално зареждане (на прзаен ход малко по-ниско около 12.5)
Другата освен да е за маса :roll:.Има възможност регулатора да е някакъв по-особен и възбудителната да е с два извода незнам.Ориентирай се по дебелината на проводниците (този за зареждане трябва да е най-дебелия) и ако има за маса трябва да е същата дебелина.
Ако е динамо не може да има диоден блок защото не му трябва.
Идеята на алтернатора е това че е по-малък и по-мощен спрямо динамото като това постигат с това че е трифазен и товариш три фази едновременно а доидния блок изправя напрежението (то е променливо) и обединява 3-те фази при което се получава едно сравнително стабилно напрежение на изхода.
При динамото регулатора действа като при алтернатора - променя възбудителното напрежение в дадени граници.Ама разликата е че динамото си вади направо прав ток и няма нужда от диоден блок.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Чет Юни 15, 2006 12:48 am |
|
 |
pugsy
|
как ще извади прав ток динамото???
в самото динамо има само намотки,всичко друго беше в една кутиийка (диодите и регулатора)
динамото е с 3 фази,т.е. има 6 диода за да изправи напрежението което е:
на ниски 1.500 обр 44в
на 13.000 100+ волта
на 16.000 да не говорим :mrgreen:
няма възбудителна намотка
след 1 седмица разпитване пробване и т.н. се оказа че е заминало реле регулатора,което ново е 130 евро,втора ръка 160лв
на мен мисълта ми е дали може да се направи това реле регулатор,защото ново няма да е оригинално а втора ръка не се знае колко ще изкара(това е частта която най много се прецаква)
оригинално подпитах един приятел който бачка в хонда и каза че са взаимозаменяеми с някой други марки мотори.За сктромната сума от 490лв и 1 месец чакане ще получа марково
|
Чет Юни 15, 2006 11:03 am |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
добре че си богаташче че с тея цифри
|
Чет Юни 15, 2006 2:20 pm |
|
 |
pugsy
|
pakumba написа: добре че си богаташче че с тея цифри
дабе чудя се къде да си харча парите направо :roll: и за тва си търся алтернативен вариант
|
Чет Юни 15, 2006 2:35 pm |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
и все пак отново ще те посъветвам да пуснеш тема в мотозоне ако не си го направил там със сигурност повече от тук знаят кое доколко е взаймозаменяемо
|
Чет Юни 15, 2006 2:38 pm |
|
 |
pugsy
|
пуснах в bikerz
а до мотозона познавам бая хора които могат да ми помогнат от там но цифрите съм ги написал
|
Чет Юни 15, 2006 2:45 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Еми да ама щом е с 3 фази не се нарича Динамо а Алтернатор или Генератор.Динамо е техническото название на постояннотоков генератор.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Чет Юни 15, 2006 10:41 pm |
|
 |
pugsy
|
4 човека които се занимават с тaкива неща ми казаха че е динамо
алтернаторът има статор и ротор до колкото знам тука е един постоянен магнит който се задвижва от вал на двигателят
|
Чет Юни 15, 2006 10:59 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Цитирам извадка от Google.com :
Динамо
ДИНАМО - генератор постоянного тока.
Динамо е наименованието на генератор за постоянен ток.То също си има ротор и статор точно като алтернатора.
Щом произвежда променлив ток (независимо по какъв начин) е генератор или алтернатор.
Т.е. при теб щом си убеден че произвежда 3-фазно значи е генератор ама не можеш да го наречеш динамо защото динамото не може да е 3-фазно понеже ако напрежението е право не може да е отместено на 120 градуса т.е. да във фаза с другата намотка.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Чет Юни 15, 2006 11:32 pm |
|
 |
pugsy
|
няма ротор ???
|
Пет Юни 16, 2006 8:57 am |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Ама ротор се нарича въртящата се част във всяко едно въртящо се устройство (стартевр,алтернатор,динамо,електродвигател и т.н.) и съответно неподвижната се нарича статор.
Вече в зависимост от различните генератори и вл. двигатели има такива с различни ротори - повечето в автомобилосторенето са с ротор,който също има навивики (за да може да се регулира посредством тях изходното напрежение) и посредством четките се променя напрежението в самия ротор и оттам генерираното в статора.
Другия тип както доколкото разбрах е при теб е с така наречения навит накъсо ротор като предимно асинхронните променливотокови двигатели са с такъв.Досега не бях чувал такъв двигател да може да се използва като генератор ама явно са го измислили някак (интересувам се дали има четки между другото).Повечето генератори след 90-те години са за променлив ток и то трифазен (понеже така товара се разпределя между 3-те фази и тока е по-малък откъдето габаритите са по-малки дори при по-високи мощности) след това той се изправя от диоден блок (6 доида) и посредством роторните навивки се регулира изходното напрежение на генератора.
По-стария тип си е динамото което пък генерира прав ток и пак посредством роторната навивка бъзикаш изходното напрежение.
ама ротор задължително имат всички независимо какъв тип е генератора и самия ротор изобщо има ли навивки или не.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Пет Юни 16, 2006 11:09 pm |
|
 |
pugsy
|
както написах с постоянен магнит е,т.е. магните не зависи от някакво напрежение
ето ти схема и виж
W e +
BK/Y e -
BR е + при контакт
Y са фазите
|
Съб Юни 17, 2006 1:44 am |
|
|