тъй,старото ми типо фабрично нямаше нищо дори и дясно огледало,нямаше и оборотомер 1.4 90г
тука има още едно пак ака има и 1.6 без оборотомер,мисля на КРЕМАТОР-а беше без,а беше с 4 бобини което ме навржда на мисълта,че е 94,95г,на един колега пак му беше без оборотомер,ама той нямаше и жабка с капак,буксите са едно към едно(имам предвид аналоговите с и без оборотомер,при дигиталните са бая различни букси от аналоговото)
за ZAPHOD си имаше фабрично изведен кабел за оборотомера
т.е. махнахме дигиталното без оборотомер исложихме такова с оборотомер и си тръгна без допълнителен кабел
импулса се взима от бобината не от алтернатора
при 1.4 и 1.6 на бобината има 4 кабела (за тези съм сигурен)
плюс от контакта
плюс който отива към комутатора на делкото или digiplex-а
прекъсване на (-) от комутатор или digiplex-а
и сигнала за оборотомера който е пак прекъсването на (-) от комутатора или digiplex-а
4 прекъсвания на (-) е = на 1 оборот
алтернаторът няма нищо общо
на дизелите мисля,че датчика за оборотите беше на шайбата на разпределителния вал