|
|
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:29 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Крайни изключватели на клапата за рецилкулация
Автор |
Съобщение |
slavi_s
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юли 16, 2007 11:02 am Мнения: 29 Местоположение: София
|
Крайни изключватели на клапата за рецилкулация
Остана ми малко време да се занимая с моторчето на клапата за рецилкулация.
Предлагам някакво решение което позволява моторчето да се изключва когато
достигне в крайно положение.
Крайните изключватели са ключенца които се монтират на механизма на моторчето
а не на клапата. Оказва се че там има удобно място за две ключенца.
Добавяме и два диода, аз си вземах диоди 3 ампера, 1000 волта.
Понеже такива намерих.
Важно е да издържат по ток 3 ампера понеже началният ток при включване на
моторчето е голям.
За съжаление нямам възможност да го пробвам в действие понеже механизмът с
който разполагам е повреден - счупено е средното зъбно колело.
Ще мога да го монтирам когато си намеря зъбно колело.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Bravo 1.6 16V
|
Сря Май 13, 2009 9:47 pm |
|
|
slavi_s
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юли 16, 2007 11:02 am Мнения: 29 Местоположение: София
|
Крайни изключватели на клапата за рецилкулация
Продължавам със снимките.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Bravo 1.6 16V
|
Сря Май 13, 2009 10:01 pm |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Колега, добра тема! Интересно ми е обаче имаш ли представа как е организирано спирането на моторчето в крайно положение фабрично. Тоест като си купиш колата нова, това нещо работи някак си. Кое го управлява. Преди време бях направил една схема за контрол на това моторче, като схема за защита по ток. Недостатък беше, че когато се достигне крайно положение на моторчето, падът на напрежение върху транзистора е голям, а въпреки foldback-a на токовата крива, все пак ток през транзистора тече и в крайна сметка той топлоотдава, а мен това ме дразни. Та затова ми е интересно заводски как е организирана тази защита.
_________________ Fiat Punto 1.1 '97
|
Нед Май 17, 2009 2:11 am |
|
|
slavi_s
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юли 16, 2007 11:02 am Мнения: 29 Местоположение: София
|
Не знам каква схема точно управлява моторчето. Преди време се опитвах да я проследя, мисля че получава захранване от електронен блок за климатика. Като ми остане време може да се поразровя.
Не съм се заинтересувал от подробности понеже мисля че по принцип такова решение не е добро.
Понеже има червячна предавка + две зъбни колела и цялата тая механична система при прекъсване на тока остава под механично
напрежение. В това състояние рано или късно се чупи най-слабото място. Изглежда това са зъбните колелца.
Стопиране на машинката в крайните положения трябва да бъде електрическо и без да остава механично напрежение.
По принцип вместо крайните изключватели може да се поставят две токови релета - за всеки клон по едно. Диодите си остават.
Тези релета се настройват, например опитно да изключват при превишаване на нормалния ток който консумира моторчето.
Обаче, в момента на стартиране на моторчето имаме по-голям пусков ток от нормалния и релето може да изключи веднага
след като подадем напрежение. Вече въпросът опира до настройване на тока на изключване на релето което си е играчка
и губене на време.
Същото важи ако вместо токови релета се поставят елекронни токови релета. Имам идея как да стане обаче не ми се иска да коментирам без да съм проверил лично.
И още една подробност която ми направи впечатление - ако липсваше планката с механичните ограничители и моторчето се върти
без да спира клапата за въздуха постоянно ще се отваря и затваря. Това означава че ако моторчето по някаква причина, например повреда не спре да се върти - лостовият механизъм който движи клапата няма да се повреди.
И клапата ще се отваря и затваря постоянно и ще прави вятър - ха-ха-ха.
Идва ми идея че на моторчето може въобще да не му се обръща напрежението. Просто трябват някакви крайни изключватели за отворено и затворено положение на клапата. Обаче мисля че ако се прави така няма да стане по-просто и по-лесно.
_________________ Bravo 1.6 16V
|
Пон Май 18, 2009 1:34 pm |
|
|
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Re: Крайни изключватели на клапата за рецилкулация
Колега слави_с, мойте поздравления за идеите които имаш и полижения труд. Искам да те питам този вентилатор от каква кола е и как си го демонтирал, че аз един ден се мъчих и успях само да сваля моторчето и то със счупване на задните крачета на моторчето. Издай твоето ноу-хау
|
Пет Юни 05, 2009 7:40 pm |
|
|
slavi_s
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юли 16, 2007 11:02 am Мнения: 29 Местоположение: София
|
Това моторче съм го вземал от една кола която се продаваше на части. Мисля че колата беше 1.6/16 Браво. Със надеждата че ще е здраво и ще мога да го монтирам. И снимките са от другата кола за да гледам от тях като разглобявам. Парадоксът е че ако беше здраво и го бях сложил нямаше да се замисля защо е изгоряло. На 02.jpg е показано как стои моторчето. Тази снимка съм я сложил защото на нея може да се види как точно е монтирано моторчето и как би могло да се достигне до винтчетата. Моето моторче не съм го свалил още. Ще го сваля когато направя другото и мога да го сложа веднага, за да стане всичко със едно разглобяване. Сега разполагам със две повредени моторчета .
А пък за демонтажа на моторчето от блока със въздухопроводите - мисля че няма лесен начин. Много къса кръстата отверка и много търпение. И после при сглобяване - други винтчета със същата резба обаче по-дълги и да могат да се завиват със пръсти, без отверка.
А пък за твоето моторче със счупени уши на винтчетата - може да си потърсиш някое повредено по моргите.
Още нещо което се сещам - лостчето което е от моторчето до самата клапа е захванато от двата края със по една пластмасова щипка. Трябва да се освободи щипката и лостчето може да се извади свободно. На 11.jpg се вижда щипката от страната на моторчето - пластмасова, бяла. От другия край на лостчето, към самата клапа има същата щипка.
_________________ Bravo 1.6 16V
|
Нед Юни 07, 2009 11:04 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 6 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|