 |
|
Дата и час: Чет Май 29, 2025 12:12 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
andio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 15, 2007 5:03 pm Мнения: 108 Местоположение: София Студентски/Пловдив
|
 Клаксона ми замлъкна :(
Вчера както си карах из дъжда, на един светофар трябваше да подсвирна на един много "коректен" и "съвестен" шофьор и след натискане на клаксона се чу за част от секундата едно лекичко изсвирване и след това спря. Викам да не се е намокрил нещо к'во стана, обаче и днес никакъв го няма. Някакви предположения, от къде да започна?
_________________ Bravo SX 1.6 16V, 103hp, 1996
|
Чет Юни 05, 2008 2:20 pm |
|
 |
Rokambol
|
1. Предпазител
2. Реле
3. Изгаряне на бубинката му
|
Чет Юни 05, 2008 5:01 pm |
|
 |
k79
Кара кола
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 10:19 am Мнения: 318 Местоположение: София 17 Витоша
|
Rokambol написа: 1. Предпазител 2. Реле 3. Изгаряне на бубинката му
И последно - лош, или никакъв контакт на клемите 
|
Чет Юни 05, 2008 5:04 pm |
|
 |
Rokambol
|
k79 написа: И последно - лош, или никакъв контакт на клемите 

|
Чет Юни 05, 2008 5:09 pm |
|
 |
andio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 15, 2007 5:03 pm Мнения: 108 Местоположение: София Студентски/Пловдив
|
Извинявам се за въпроса, но съм доста бос на тема електроника - как да разбера кой е предпазителя и има ли нещо друго, което би трябвало да е вързано за него или си е само за клаксона?
_________________ Bravo SX 1.6 16V, 103hp, 1996
|
Чет Юни 05, 2008 5:19 pm |
|
 |
Rokambol
|
Предпазителят е No. 13 (20A). Релето е E2, намира се на обратната страна на бушоните.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Чет Юни 05, 2008 5:23 pm |
|
 |
andio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 15, 2007 5:03 pm Мнения: 108 Местоположение: София Студентски/Пловдив
|
Rokambol написа: Предпазителят е No. 13 (20A). Релето е E2, намира се на обратната страна на бушоните.
Благодаря много, колега Rokambol  , проблемът се оказа в предпазителя. Смених го (за пробата) с другия 20А и проработи. Още едно въпросче - от къде мога да си купя предпазителче. Предполагам в някой магазин за електроника трябва да има, ама не се сещам да имам някой по път. Дали може да се намери и от някъде другаде?
А иначе ето на какво беше заприличал стария 
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Bravo SX 1.6 16V, 103hp, 1996
|
Пет Юни 06, 2008 9:39 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
По повечето магазинчета има едни комплектчета с 10-тина бушона с различен ампераж за 1 лв комплекта-взимаш един и го държиш в колата когато потрябва да имаш.
|
Пет Юни 06, 2008 10:21 pm |
|
 |
LEVSKI
|
Почти всяка бензиностанция също предлага комплекти с предпазители, но там ценат е вместо един лев, цели два. 
|
Съб Юни 07, 2008 10:58 am |
|
 |
andio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 15, 2007 5:03 pm Мнения: 108 Местоположение: София Студентски/Пловдив
|
Днес минах през МЕТРО и си взех оттам. Към лев и нещо беше комплекта  За два дни каране без клаксон така бях зажаднял, че и при най-малкия повод подсвирвах на връщане за вкъщи 
_________________ Bravo SX 1.6 16V, 103hp, 1996
|
Съб Юни 07, 2008 3:39 pm |
|
 |
andio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 15, 2007 5:03 pm Мнения: 108 Местоположение: София Студентски/Пловдив
|
Колеги, днес сутринта пак останах без клаксон. Предполагам, че пак е предпозиртеля. Не че не мога да сложа нов, но явно има някаква причина да изгаря толкова бързо. А и откакто сложих последния забелязах, че понякога като натисна клаксона, радиото ми спираше да свири и като го пусна, се оправяше. Някой да има предположение какъв може да е проблема и как да го отстраня.
_________________ Bravo SX 1.6 16V, 103hp, 1996
|
Пет Юни 27, 2008 5:50 pm |
|
 |
sok1
|
Единият вариант е клаксонът да не е фабричен, а да е сложен някой доста по мощен.
|
Пет Юни 27, 2008 6:08 pm |
|
 |
andio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 15, 2007 5:03 pm Мнения: 108 Местоположение: София Студентски/Пловдив
|
sok1 написа: Единият вариант е клаксонът да не е фабричен, а да е сложен някой доста по мощен.
Незнам дали е фабричен, но със сигурност не е мощен, съвсем нормален си е. А иначе до преди да изгори първия път предпазителят, си бях карал около половин година колата без проблеми, а откакто го смених са минали има няма 20 дни. До преди да изгори първият също така не се е случвало радиото ми да спира. Освен да пробвам да сложа 25А вместо 20А, какво ще кажете.
_________________ Bravo SX 1.6 16V, 103hp, 1996
|
Пет Юни 27, 2008 6:15 pm |
|
 |
sok1
|
andio написа: Освен да пробвам да сложа 25А вместо 20А, какво ще кажете.
Категорично НЕ го прави!
Имай предвид, че клаксона е един от най мощните консуматори в колата. Просто го използвай по кратичко този консуматор. Възможно е и бушонът да ти е бил менте, в смисъл да пише, че 20 А, а всъщност да е по-малко.
Последна промяна sok1 на Пет Юни 27, 2008 11:56 pm, променена общо 1 път
|
Пет Юни 27, 2008 11:29 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
sok1 написа: ...Възможно е и бушонът да ти е бил менте, в смисъл да пише, че 20 А, а всъщност да е по-малко. 
|
Пет Юни 27, 2008 11:40 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |