 |
|
Дата и час: Пон Май 26, 2025 2:04 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Клапа за циркулация (външен и вътрешен) въздух - не работи
Автор |
Съобщение |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
 Клапа за циркулация (външен и вътрешен) въздух - не работи
Здравейте, въпросът ми е следния:
Колата ми е Fiat Brava 1.6 16v 96г. с климатик.
Не ми работи клапата за външен и вътрешен въздух, като се пусне парното или климатика. Когато се натисне бутона за затваряне (да върти въздуха в купето), лампичката светва но клапата не се затваря, както и обратното-не се отваря (стои неподвижна). Неперекъснато се чува едно бръмчене от моторчето което я задвижва. Видях, че то се намира на много неудобно място и не може да се свали без да се свали цялият вентилатор или (дори и цялото табло). Неприятният ефект от цялата работа е, че стъклата се потят (понякога много) през зимата когато се пусне парното. Как се ремонтира това чудо на техниката и колко струва ремонта на този механизъм за задвижване на клапата?
Можете ли да ми обясните по-подробно как да си сменя това моторче, за циркулацията на въздуха при Брава. От работа не се плаша, въпроса е че не мога да разбера как да сваля мотора за парното, а пък на него от дясно вече е закачено това моторче за клапата. Откъде трябва да започна, предполагам, че със демонтирането на жабката, което съм го направил, но сега накъде? Какво трябва да сваля и как? Само да уточня - над жабката нямам еърбег. Един майстор ми каза, че трябвало да се демонтира цялото табло , което го смятам за лъжа за повече пари. Не виждам логиката да се сваля волана, километражното табло и пр. , за нещо което е на другия край на колата. По професия съм ел.техник и имам техническо мислене, но не мога да я измисля тази клапа. Смятам, че това ще е от полза и на много други колеги, тъй като разбрах, че това е масов проблем при Brava/o и Punto. Предварително Ви благодаря.
Последна промяна mihr на Сря Май 21, 2008 10:01 pm, променена общо 2 пъти
|
Сря Май 21, 2008 1:56 am |
|
 |
Rokambol
|
Препоръчвам ти да не се занимаваш с ремонта на въпросната клапа. Аз не познавам някой колега, който е успял успешно да я ремонтира. Много е трудоемко, а резултатът обикновено е нулев. Трябва ръчно да я нагласиш в отворено положение и да се примириш, че няма да имаш възможност да затваряш притока на входящ въздух. Не пречи на работата, нито на парното, нито на климатика. Ако твърдо си решил да правиш ремонт, посети Ланчиа форума - там има обстойна информация, кое, как се прави. Резултата обаче е относителен.
Във форума, въпроса е дискутиран тук, а описанието от форума на Ланчиа - e тук. Успех
Ако все пак успееш да се пребориш с проблема (ще си първия, май), непременно опиши процедурата.
|
Сря Май 21, 2008 6:46 am |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Колеги, видях това във форума на Ланча, но на нашите фиатки е почти същото-поне мотора за парното и въпросната клапа. Лошото е че сайта е на японски език  , но картинките се разбират. Ето го и линка: http://home.t04.itscom.net/kuma/trouble1.htm
|
Сря Май 21, 2008 12:26 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Колега и аз патих с тая клапа и се бях засилил да я правя,ама като стигнах до половината се отказах.Просто махнах захранването на моторчето за да не ми бръмчи постоянно и закрепих клапата в отворено положение с винт.Ако все пак решиш да я ремонтираш късмет 
|
Сря Май 21, 2008 12:35 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Колега аз моето моточе го свалих само със сваляне на жабката. Няма да ти описвам през какъв зор преминах и колко псувни и блъскане беше. Отне ми около 3-5 4аса и това само за да отвия три винта (тези които държат моторчето). Цялата работа е че едвам можеш да бръкнеш до моторчето и да напипаш винтовете, а когато трябва да ги отвиеш.... и за капак на цялата работа между главите на винтовете и ламарините на колата има нищожно растояние. Отвих ги с много кръв по ръцете (буквално, бяха целите издрани защото едвам ги промушва а после трябва и да ги движа) и самоделна отвертка. Направих я от изрязан връх от подходяща отвертка, твърд (но все пак огъващ се) маркуч и още една отвертка. Свърши ми работа, а и съм сигурен че има да се продават такива ( с гъвкаво рамо) и ще си спестиш много неприятности. Така че както и да е, свалих го. Обаче проблема е че е строшило една зъбчатка и съм до там с ремонта. Не че е нещо необходимо, но мразя когато нещо не работи и по-скоро затова се захванах. Мога да взема ново моторче с редуктор, но просто не знам дали си заслужава да дам 20-30 лв за нещо което може да се счупи веднага след като го поставя.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Сря Май 21, 2008 1:43 pm |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Колега Nero, А моторчето какво представлява, погледни този линк http://home.t04.itscom.net/kuma/trouble1.htm (без да го четеш)  и ми кажи същото ли е. Това ли е счупено, квадратната ос която е отбелязана със жълти стрелки. И въобще мотора за парното такова ли нещо представлява и според теб може ли да се свали само той (с малкото моторче разбира се), както е на снимките на японския сайт и тогава да се работи ,защото може и да се види как се движи като е навън и т.н.. Би ли ми описал малко по-подробно как си го свалил. Аз съм свалил жабката и предното винтче на моторчето за клапата ама задните две не съм. Благодаря ти!
|
Сря Май 21, 2008 3:22 pm |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Колеги здравейте! Днес свалих моторчето за клапата, то представляваето такова (това е Ланча,но на Фиат е абсолютно същото), първата картинка: http://home.t04.itscom.net/kuma/trouble1.htm
На тях се чупи или тази ос квадратната или вътре зъбните колелета. Установих че моторчето се захранва непрекъснато, а при натискане на бутона за затваряне/отваряне на клапата, просто се разменят "+" и "-" на захранването му и съответно започва да върти обратно. Зстопорих го с една отвертка за 1-2мин. но захранването му не се изключи, дори моторчето започна да загрява.
Въпросът ми е: Как се изключва захранването му за да не чупи моторчето?
Имам ел. схема,но не мога да кача картинките, затова същото мнение ще го пусна във същата тема и във форума на фиат viewforum.php?f=7
ЗА СЪЖАЛЕНИЕ И ТУК НЕ МОГА ДА КАЧА КАРТИНКИ
|
Чет Май 22, 2008 6:30 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Колега не разбрах какво точно искаш да направиш,но ако искаш за постоянно да спреш захранването на моторчето,буксата му е залепена на тялото на вентилатора за въздуха в купето.Аз моето от там съм го спрял,защото въртеше постоянно.А за качването на снимки има ограничение в размера -не трябва да са по-големи от 800х600.
|
Чет Май 22, 2008 7:11 pm |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Колега искам да отремонтирам клапата да работи. Става въпрос, кое изключва моторчето когато клапата се затвори/отвори за да не чупи ос и зъбно колело. Качил съм част от ел. схема и описание кое каво е, но е на английски език и нещо ми е трудно. Ако има някой който да може да я разчете схемата, нека каже кое е моторчето на клапата (на схемата) и как електрониката изключва неговото захранване в крайните му положения.
Колега ПИЧ С БРАВО, прочети о по-горните постове ако си пропуснал, там съм обяснил.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна mihr на Чет Май 22, 2008 9:39 pm, променена общо 1 път
|
Чет Май 22, 2008 9:28 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Доколкото си спомням като четох темата в Ланча форума,мотора за клапата е на същия принцип като машинките за ел.стъклата-т.е като срещне някакво съпротивление спира (тока ли се променяше...) и нещо го изключваше.Ама ако не иска да спира при срещане на съпротивление значи изключвателя се е прецакал-затова и се чупи оста,като няма какво да спре моторчето.
|
Чет Май 22, 2008 9:37 pm |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
pi4_s_bravo написа: Доколкото си спомням като четох темата в Ланча форума,мотора за клапата е на същия принцип като машинките за ел.стъклата-т.е като срещне някакво съпротивление спира (тока ли се променяше...) и нещо го изключваше.Ама ако не иска да спира при срещане на съпротивление значи изключвателя се е прецакал-затова и се чупи оста,като няма какво да спре моторчето.
Да така е, разбирам те напълно човече, ама къде се намира този изключвател. Той механичен ли е или електронен на принципа на "запушването" на тиристори. Кое от схемата е този изключвател?
|
Чет Май 22, 2008 9:43 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Тука вече съм пас. Май е вграден в самото моторче ама не съм сигурен а си умувам само. Аз затова се и отказах да го правя,защото и при мене проблема беше счупена ос и постоянно въртящо моторче.
|
Чет Май 22, 2008 10:04 pm |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
pi4_s_bravo написа: Тука вече съм пас. Май е вграден в самото моторче ама не съм сигурен а си умувам само. Аз затова се и отказах да го правя,защото и при мене проблема беше счупена ос и постоянно въртящо моторче.
Не е вградено със сигурност, защото мойто съм го свалил. Вътре има едно моторче и няколко събни колелета. Моторчето е със съпротивление 36,5ома и консумация на ток ~ 0,33А (+/- 0,05А) и мощност ~4W при напрежение 12V. Идеята ми е ако някой може да разбере от схемата kak се осъществява автоматичното изключване в крайно положение (в нормално,работно състояние) и да каже. Инче се чупи оста или вътре някое зъбно колело. При мен беше второто, но оста я счупих при демонтажа  , така че съм с две счупени неща. 
Последна промяна mihr на Пет Май 23, 2008 12:36 am, променена общо 3 пъти
|
Чет Май 22, 2008 10:12 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
И аз съм със счупено зъбно колено. До колкото знам електроника изключва при повишаване на тока. Не знак какво по нея дефектира, но резултата е ясен. От Ланча форума имаха едно интересно решение което ми допада - поставяне на крайни изключватели.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Чет Май 22, 2008 11:40 pm |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Nero_ написа: И аз съм със счупено зъбно колено. До колкото знам електроника изключва при повишаване на тока. Не знак какво по нея дефектира, но резултата е ясен. От Ланча форума имаха едно интересно решение което ми допада - поставяне на крайни изключватели.
Незнам дали си се завирал отдолу, ама за отворена клапа някакси, ако човек е голям ентусиаст ще се сложи, ама за затворена клапа ако някой го направи ще му играя ей така  на сватбата. В смисъл, няма как да се бръкне.
Последна промяна mihr на Пет Май 23, 2008 12:17 am, променена общо 1 път
|
Чет Май 22, 2008 11:59 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |