 |
|
Дата и час: Сря Май 28, 2025 11:41 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
van02
Кара балканче
Регистриран на: Съб Май 06, 2006 9:25 am Мнения: 48 Местоположение: Бургас
|
 Лампа на еърбега.
Вчера се качвам в колата, давам на контакт, светват лампите на еърбега, абс и подгревните свещи и др. компа си прави проверка и гаснат.Паля и в момент на тръгване ми светва лампата на ербега.Даите съвет от какво може да е и какво да правя.Колата е брава 1.9тд 75к сх 2ербега.Знам че трябва да е закарам на комп.диагностик,но последния път като е карах ми казаха че е махнат имобилаизера и тяхния комп не може да направи връзка с този на колата.Идеи????
_________________ фиат брава 1.9тд 75к 1997г октомври
|
Пон Май 12, 2008 1:46 pm |
|
 |
Rokambol
|
Колата ти е на повече от 10г. Нормално е да светне лампата на еърбега. Заложено е в ЕКУ, след определено време системата да сигнализира, че е време за смяна на част от компонентите по еърбега. След този период (~10г), производителят не гарантира коректната работа на системата при инцидент. Именно за това лампата светва. Какво точно се сменява, обаче не знам.
P.S. За всеки случай, погледни дали централата не се мокри, от теч на радиаторчето на парното, например. Централата на АБС се намира се точно под централната конзола (под пепелника).
|
Пон Май 12, 2008 2:43 pm |
|
 |
toocool
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Чет Фев 28, 2008 5:32 pm Мнения: 34 Местоположение: София 16 Студентски
|
Ей колега не се притенявай за тази лампа. Аз имам същият проблем и ходих на комп. диаглостика в А2 в София и ми казаха че проблема е много високо напрежение в аербега, изчистиха ми грешката , но само след 3 часа пак светна. И сега трябва да ходия да ми разглабят целия аербег и да мерят , за да видят каде е проблем.
Отиди на някоя диагностика и ще ти кажат точно какъв е проблема.
Успех 
_________________ http://footbalinfo-toocool.blogspot.com - актуална информация за мачовете от ШЛ, Англия , Испания и др.
------------------------------------------------------------
Fiat Punto 1.9 JTD - 80 hp
|
Пон Май 12, 2008 6:17 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Не е точно така да не се притеснява.В "другия" форум четох тема в която на едно момче на бравата така му светила лампата за еърбега и на едно кръстовище ей така от нищото се активирал еърбега и за малко да катастрофира,спрял и след малко избил и тоя на пасажера.Така,че не е шега работа с тия светещи лампи,я си представете карате си по някой път със завойчета спокойно и изведнъж прааас! еърбега Ви тресне в лицето.Каква ли е вероятността от уплахата и от удара в лицето да не катастрофирате... ?Лошото е,че колите ги продават от запад когато дойде време за смяна на пиропатроните във възглавниците и дефакто тука им идва времето за това,ама едва ли има човек който да даде 1000лв (по спомени) за пиропатрони и смяна,при положение че колата му струва малко над 3000лв.Чудя се на Мареата ни като и дойде време за тия неща как да действам,ама най-правилно ми се струва да се махнат старите пиропатрони за да не ти избие еърбега в лицето когато най-малко очакваш,и вместо за безопасност ще допринася за опасността на пасажерите.
|
Пон Май 12, 2008 7:24 pm |
|
 |
Rokambol
|
pi4_s_bravo написа: Не е точно така да не се притеснява.....
По същите причини, когато купувах колата, непременно исках да е без Airbags (както и без ABS). Цената е около 1000лв за възстановяване на системата. Поне моята информация е такава. Бих посъветвал колегата, ако се окаже, че живота на възглавниците е изтекъл и няма възможност да инвестира в ремонта им, най-добре (и максимално скоро) да се оттърве и от двете.
|
Пон Май 12, 2008 7:30 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Значи версиите ни се припокриват-възстановяването излиза 1000 лв ,и излиза по-добре да се махнат чарколяците отколкото да стане беля по пътя. (и моето браво е без АБС и airbag,и мареата е без АБС ама с 2 airbags  )
|
Пон Май 12, 2008 8:36 pm |
|
 |
nokoletka
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 9:24 pm Мнения: 39 Местоположение: София 06 Подуяне
|
Според мен няма също от какво да се притесняваш , освен от това че когато тази лампа свети системата не е активна ,т.е при удар няма да се задейства.
|
Пон Май 12, 2008 8:40 pm |
|
 |
Rokambol
|
nokoletka написа: Според мен няма също от какво да се притесняваш , освен от това че когато тази лампа свети системата не е активна ,т.е при удар няма да се задейства.
Не съм съгласен. Има сведения за изгърмели възглавници и то при светеща лампа.
|
Пон Май 12, 2008 8:47 pm |
|
 |
VIVA_FERRARI_1
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Мар 05, 2007 10:07 pm Мнения: 161 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
Пичове, на няколко места във форума прочетох за тия еърбеци. Значи аз като си купих колата не светеше никва лампа, но изгоря ми лапмичка от таблото и като го свалих да си я подменя видях, че лампата за еърбега я нямаше. Сложих и там и о чудо веднага светна. Та сега не знам какво да правя. Мислих, че е бъг и ходих да ми го оправят на елкон, ама ми казаха, че е заключен софтуера ли и само в сервиз на ФИАТ можело. Та се чудя какво да се прави. Определно 1000 кинта за пиропатрони към тоя етап нямам :(. Дайте един два съвета
|
Пет Май 16, 2008 10:55 am |
|
 |
pi4_s_bravo
|
То общо взето писаното горе важи и за тебе.Първо ако искаш пробвай в сервиз на Фиат да видиш там какво ще ти кажат,ама щом светне веднъж лампата работата е насочена към смяна на пиропатроните или премахване изобщо на възглавниците.
|
Пет Май 16, 2008 11:05 am |
|
 |
VIVA_FERRARI_1
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Мар 05, 2007 10:07 pm Мнения: 161 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
pi4_s_bravo написа: То общо взето писаното горе важи и за тебе.Първо ако искаш пробвай в сервиз на Фиат да видиш там какво ще ти кажат,ама щом светне веднъж лампата работата е насочена към смяна на пиропатроните или премахване изобщо на възглавниците.
Ами съседа има Е34 525 ТДС и при него след няколко минути работа на двигателя лапмата му изгасваше и му оправиха бъга на същото място, на което бях аз. Та за тва не знам дали са си отишли или не са 
|
Пет Май 16, 2008 6:31 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
Задната страна на волана има 2 винтчета, които държат еърбега към волана, отвиват се, изскубва се буксата на еърбега и всичко се връща на мястото- без тоци няма как да гръмне. .
Следващото упражнение е сваляне на таблото с уредите и изхвърляне на досадната крушка- това е.
|
Пет Май 16, 2008 8:02 pm |
|
 |
snake
Фиат фанатик
Регистриран на: Пет Окт 21, 2005 1:30 pm Мнения: 984 Местоположение: Пазарджик
|
И моята лампа свети. На мен пък ми обясниха, че щом лампата свети, системата е в авариен режим и не може от самосебе си да се отвори еърбега.
А иначе бях на диагностика. Диагностиката на еърбег-централата се прави през куплунг, който поне на мареата се намира в жабката. Регистрираната грешка беше "Driver airbag". Попитах майстора това значи ли, че шофьорския еърбег липсва, той каза, че не е задължително. Аз лично няма да се занимавам повече, само лампата ме дразни. Дали има начин да се изключи без да се сваля таблото ?
_________________ Ex: Fiat Marea Weekend ELX 1.8 16V Ex: Fiat Palio Weekend 75 Ex: Opel Kadett 1.4 - Първата ми любов : )
|
Пет Май 16, 2008 9:14 pm |
|
 |
ribar-imanqr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Ное 02, 2007 8:03 am Мнения: 178 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
Тихо-мълком си наемаш кола за един ден ,уговаряш се с познат майстор дето действа бързо ,ченч и готово само трябва да намерите начин да излъжете крушката(светодиода) на колата под наем.Малко грубо ама срам не срам писах 
_________________ някой отиват в рая , някой в ада аз за риба,вече и ловец-абсолютен спец
Brava JTD105
|
Пет Май 16, 2008 9:35 pm |
|
 |
marto_gp
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:21 am Мнения: 443 Местоположение: Оряхово
|
 MGP
КИМИ написа: Задната страна на волана има 2 винтчета, които държат еърбега към волана, отвиват се, изскубва се буксата на еърбега и всичко се връща на мястото- без тоци няма как да гръмне. .
Следващото упражнение е сваляне на таблото с уредите и изхвърляне на досадната крушка- това е.
Аз тая процедура я правих преди време, но като махнах буксата на еърбега на волана, крушката на таблото спря да свети.
_________________ Един не чул, друг не видял, а трети подкарал FIAT
Кара: Fiat Brava 1.6 16V 10.1995 г., Chevrolet Cavalier 3.1 V6 1992 г., Aprilia Rally 50 AC 1998 г. Skype: marto_gp
|
Пет Май 16, 2008 10:56 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |