
Re: За какво служи сенсора на разпр. вал (т.нар. timing sens
Ferrari написа:
Колеги каква роля точно играе сензора при разпределителния вал на 1.6 16V? В документацията пише, че това е timing sensor и на негова база ЕКУ определя реда на цилиндрите за впръскването. Може ли този датчик да е причина за затруднен старт на мотора?
Преди 2 дни сложих нова бобина. Мотора стана изключително тих и много пъргав, но старта е проблем. Въртя дълго преди да запаля, а веднъж заработи ли мотора, работата му е просто чудесна - равномерен и гладък ход.
Да, този сензор, както го наричаме "
фазов сензор" може да бъде причина за трудно палене, но до известна степен - той прави идентификация на работния цилиндър и го има само в последователните MPI инжексии!
Идентификацията е точно в момента на палене и ако тази информация закъснява или идва некоректно / разхлабен датчик, слаба връзка, изкривени пластини на колелото/ може да има и закъснение на запалването!
Датчика е с ефекта на Хол и изкарва правоъгълен сигнал с амплитуда 5в , а един светодиод може да проследи неговата работа!
Ако сензора не подава сигнал мотора няма да запали или ще запали 1-2 пъти докато компа е позапомнил нещо и толкова, а когато мотора запали може и да го изключиш - англичанина да си свери часовника!
