Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:27 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Виещ вентилатор на елементите 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Окт 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 259
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST Виещ вентилатор на елементите
Здравейте колеги.
Пускам тази тема за вентилатора на елементите защото ще я обедина с темата"Вентилатор на елементите", кото бях пуснал по рано и която ще допълня.Първо ще поясня че това вентилаторче засмуква въздух от купето и го прекарва през термодатчик,който управлява положението на клапата за топъл - студен въздух
Проблемът ми с моторчето за обдухване на елементите се реши и затова реши да споделя с Вас как.Когато бях пуснал тема за проблемът ми с неприятното виене всяка сутрин доста трудно установих проблема, а и след това къде се намира въпросното моторче.
Първо въпросното моторче се намира на средната конзола между бутоните за климатика и клапата за въздух.( сн.1,позизия 1).
За да се стигне до моторчето трябва да се свали средната конзола като се развият всички болчета показани на сн.1 (местата им са оградени с червен цвят).Откачат се всички букси от задната страна на средната конзола.Остава само моторчето и двата бутона до него.Те са закачени също на куплонг, но до него аз стигнах като свалих пипелника и запалката(сн.2).На сн.2 позиция 1 е самата букса, която остава в таблото, а позиция 2 е местоположението и. След като откачих буксата взех цялата средна конзола и вече започнах да разглабям моторчето на една маса.Ако някой иска само да си смаже моторчето може и на място без да откача куплонга и да му се налага да да го внася накъде на маса за по-удобно.За целта според мен е необходимо само да се махне задният капак на моторчетоснимка , позиция 1.Капакът се държи към корпуса на моторчето с четири контри позизии 2 , и 3.След като се отвори капака е необходимо да се махне гумената капачка 1 от снимка 4.След като се махне капачката там се смазва виещите втулки.Според мен се смазва от там защото отпредната страна е перката на вентилатора и ако там се пръсне с нещо за смазване няма да има ефект.Аз ако бях махнал тази капачка в неделя нямаше днес да разглобявам отново моторчето.Който е само за смазване вече може да зглобява по обратният ред.Моторчето върти винаги когато е подаден контакт независимо дали е включен климатроника.
Тъй като моето моторче вече не беше само за смазване аз трябваше да го разглобя до край.Който ще разглабя да внимава да не счупи някоя от контрите - позиция 2 , снимка 4,защото след това е доста трудно центроването на моторчето да не опура никъде.
Моторчето се държи към корпуса чрез четири контри две по две една срещу друга, позиция 2 , снимка 4.Освен тези контри трябва и да се разпоят две кабелчета които остават към корпуса.Позиция 3 и 4, сника 4.Намират се между двата сиви кабела.След като се разпоят двете кабелчета и се освободят четирите контрите моторчето излиза цялото.Перката заедно с оста излиза напред, като се махне една пластмасова зегерка от задната страна(под гумената капачка от сн.4, позиция 1).Успях да сваля и цялата платка зад моторчето, защото се съмнявах че съм прекъснал намотките на статорчето.Така се и оказа.След доста озъртане успях да намеря и двата края на статорната намотка и ги запоих към платката.Зглобих моторчето и вече работи.Поне за сега.
Ремонта на моторчето описвам основно за сега за колегата Rokambol., дано съм му помогнал.Колега Rokambol, след като се извади моторчето от корпуса, с поялник и ширмовки или вакум помпа могат да се разпоят три щифта които държат платката към моторчето.На щифтовете може да се измери дали е здрав статора на моторчето.
Дано съм ти помогнал.За последното обяснение съм забравил да направя снимка, защото бях щастлив че тръгна.Моторчето ми работи след като го бутна леко с пръст, но за да мога да го бутвам трябва да е в разглобено състияние т.е. някаде задържа.Затова трябва да се внимава с контрите които крепят моторчето към корпуса, получава се провисване на една страна и някъде опира в корпуса.Затова днес отново го свалих и заедно с колегата на работа решихме да сменим оригиналното моторче с друго.Взехме моторче от видеокарта за компютър.Разглобих ме го.Оказа се че оста на оригиналният мотор и моторчето от PC съвпадат.Използвах статорчето от новото моторче и перката на оригиналното.Успяхме да го зглобим и наместим в оригиналния корпус.Оригиналната електроника я махнахме и вързахме новото моторче директно на червения и черния кабел.На единият от сивите кабели сложих ме 20 омово съпротивление, защото има такова на платката.
За сега го вързах на мястото му в колата и работи.Оборотите му са малко високи и незнам как ще се държи климатроника, но надявам се да е по добре отколкото без обдухването на термодатчика.
Ако мога да помогна повече с удоволствие.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Последна промяна docenta на Пон Фев 11, 2008 12:12 pm, променена общо 1 път



Чет Яну 24, 2008 1:30 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Окт 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 259
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST 
Тъй като мога да се качват само по три снимки тази е последната.





Прибрал съм оригиналните олементи и някой ден ще пробвам да си върна оригиналноят мотор, защото последно проблемът ми не беше електрически, а механичен.Вентилаторчето не тръгваше отначало, след като го врътна нямаше проблем.За да се направи гореописаното е добре да са поне двама човека.Ние с колегата доста пъти се сменяхме изнервени. :-D


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Чет Яну 24, 2008 1:31 pm
Профил
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Вто Мар 06, 2007 2:32 pm
Мнения: 23
Местоположение: Левски
UNREAD_POST Виещ вентилатор на елементите
Колега благораря за изчерпателното описание. Проблема го имам откакто застудя. Някой път бръмчи и спира когато си иска. Но най вече започва да бръмчи като мине колата през дупка. Същото нещо съм питал в другия форум, но никой не ми отговори.
Така, че благодаря, при по добро време ще го отворя.

_________________
БРАВА 1.8 16V ELX
МАРЕА 1.8 16V HLX


Пет Яну 25, 2008 5:11 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Окт 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 259
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST Доработки
Здравейте колеги отново.
Надявам се това вече да са последните обяснения от моя страна по тази тема.Гореспоменатото моторче от видеокарта от компютър изскара има няма 2 - 3 дена и също спря.Сложих моторче от лаптоп, но и то спря.При многото опити които проведохме с колегата на работа за да подберем подходящо моторче се оказа, че при смяна на оригиналното моторче с ново, новото трябва да е направено да работи вертикално.Повечето малки моторчета в компютрите работят хоризонтално, и когато се сложат вертикално издават неприятно виене и имат кратък живот.Поне така беше при мен.Най накраят намерихме едно моторче от дискмен(моторчето което върти диска).Външният му диаметър е 24мм., така че се събра в корпусът на оригиналният мотор.Сложих ме му оригиналната перка, защото с нея засмуква много малко количество въздух отпред към термоелемента.Оборотите на това моторче обаче бяха много високи и правеше течение около термоелемента и климатроника духаше по - често горещо.С една схема LM 317 успяхме да намалим захранващото напрежение на 1.2V, и в момента мисля че стана както беше с оригиналното моторче.Дори не се чувакогато работи колата.
Успех на всеки който му се налага само смазване, да не стига докъдето стигнах аз.

_________________
FIAT Marea 1,8/16v '96 HLX
Български газов инжекцион - Бардолини


Пет Фев 08, 2008 3:26 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg