 |
|
Дата и час: Чет Май 29, 2025 3:04 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Dido1983
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 12:08 pm Мнения: 111 Местоположение: Габрово
|
 Клеясала перка?
Така колеги някои знаели вариан за оправяне на клеасала перка? Тръгва като я тикна,отврат, мислех че е от клемата (четох из форома)почистих ги и ги напръсках с контактен спрей. Да ама не върти само като бутна перката на някаде проблема е когато съм спрял иначе в движвние не струята вуздох стига, а и дупки много се има каде да лопне и да заработи перката. Скоро сменях радиатор и мъка не ми се разглабя пак,тогава почистих клемите, че ми правеше въртел и от преди това и не ми се занимаваше, но сега съм отпускар и имам повече време!!!
Местя темата в правилния раздел. Така ще е по-полезна за колеги с подобен проблем. Rokambol
_________________ Браво 1.6/16V Нека си живеем живота, а не да се борим за него по пътищата!!!!!
|
Чет Дек 13, 2007 1:14 am |
|
 |
sok1
|
 Re: Клеясала перка?
Dido1983 написа: Така колеги някои знаели вариан за оправяне на клеасала перка? Тръгва като я тикна,отврат, мислех че е от клемата (четох из форома)почистих ги и ги напръсках с контактен спрей. Да ама не върти само като бутна перката на някаде проблема е когато съм спрял иначе в движвние не струята вуздох стига, а и дупки много се има каде да лопне и да заработи перката. Скоро сменях радиатор и мъка не ми се разглабя пак,тогава почистих клемите, че ми правеше въртел и от преди това и не ми се занимаваше, но сега съм отпускар и имам повече време!!!
При всички случаи трябва да отвориш моторчето - хем да смажеш втулките (лагерите), хем да провериш състоянието на четките.
|
Чет Дек 13, 2007 1:20 am |
|
 |
Dido1983
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 12:08 pm Мнения: 111 Местоположение: Габрово
|
 ре
Благодаря за бързия отговор колега, ами ще си поиграя, ами аз да зема да си сменя четките, профилактично, ??
_________________ Браво 1.6/16V Нека си живеем живота, а не да се борим за него по пътищата!!!!!
|
Чет Дек 13, 2007 1:24 am |
|
 |
Rokambol
|
Може да е от втулките, но има още поне 2 причини за такова поведение: недостатъчно напрежение (контакт) в четките, или частично късо в намотката. Свали моторчето, и го пробвай директно на 12V. Ако завърти само, търси проблема в захранването. Ако не тръгне само, напръскай втулките с WD-40 и ако тръгне нормално, търси начин за смяна на втулките. Ефекта ще е само временен. Ако и тогава се нуждае от "помощ" за да завърти, се насочи към четките. За локализиране на проблем с намотката ще трябва да посетиш някой бубиньор. Изисква се специална техника.
|
Чет Дек 13, 2007 1:26 am |
|
 |
Dido1983
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 12:08 pm Мнения: 111 Местоположение: Габрово
|
 аха
И аз си помислих за четките затова си мислех да ги сменям профилактично, но за втулките се колебая няма усезаемо лопане на перката бихказал даже че върви леко, а какво е това за пръскането аз ползвам освен контактния спрей и един друг високо температурен дават го до 200 градуса не че се налага, но такъв имам за смазване на лагери с него дали ще станеаз мислех да мина и моторчето за празен ход 
_________________ Браво 1.6/16V Нека си живеем живота, а не да се борим за него по пътищата!!!!!
|
Чет Дек 13, 2007 1:41 am |
|
 |
Rokambol
|
Принципно втулка не трябва да се маже с каквото и да е. Обикновено се изработват от фосфорен бронз, именно с тази цел. За това ти казах, че ако са втулки, смазването им е временно решение, колкото да си сигурен, че е от тях проблема. Аз, лично не вярвам те да са дали фира. Най-вероятно става дума за четки или пропадане на захранването.
|
Чет Дек 13, 2007 2:28 am |
|
 |
Dido1983
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 12:08 pm Мнения: 111 Местоположение: Габрово
|
 извиняма се
написал съм го малко двусмислено не смятам да са втулките,защото перката не лопа и се върти добре(на ръка) ами да го мерна напрежението трява да е 12 волта то ако има малко кусо ще кляка малко само трява да изчам да сработи перката?
_________________ Браво 1.6/16V Нека си живеем живота, а не да се борим за него по пътищата!!!!!
|
Чет Дек 13, 2007 2:43 am |
|
 |
Rokambol
|
Най-точния начин е да захраниш моторчето с директен + и - от акумулатор. Трябва да завърти моментално на мах. обороти. Ще ти трябва помощник, който да го държи здраво за основата. Преди няколко дни ремонтирахме с мой колега вентилатор от парно на Ситроен. Там проблема беше друг, но при директно захранване, двигателя направо "къса ръце". Свалай го и тествай. Така или иначе, най-вероятно ще сменяш четки. По трудно става, ако има проблем по инсталацията. Преди това, обаче трябва да си сигурен, че моторчето е изправно.
|
Чет Дек 13, 2007 2:51 am |
|
 |
Dido1983
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 12:08 pm Мнения: 111 Местоположение: Габрово
|
а то е ясно че ще го свалям и ще видя какво мога да направя, а знаеш ли какви са четките или свалям и в магазина!!!
_________________ Браво 1.6/16V Нека си живеем живота, а не да се борим за него по пътищата!!!!!
|
Чет Дек 13, 2007 3:11 am |
|
 |
Rokambol
|
Не мога да ти кажа точно, но трябва да са стандартни и да ги намериш лесно.
|
Чет Дек 13, 2007 3:33 am |
|
 |
Dido1983
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Сеп 07, 2007 12:08 pm Мнения: 111 Местоположение: Габрово
|
Ами тя не е ли капсолована???моторчето как се разглабя???
_________________ Браво 1.6/16V Нека си живеем живота, а не да се борим за него по пътищата!!!!!
|
Нед Дек 23, 2007 11:07 pm |
|
 |
Rokambol
|
Тук май се е получила двусмислица по моя вина. Аз говоря за перката на вентилатора на парното, а колегата има в предвид тази на радиатора за охлаждане. Принципно нещата са еднакви. (Тоци, четки и т.н.)
|
Сря Дек 26, 2007 10:21 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |