Дата и час: Нед Апр 28, 2024 10:32 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Проблем с вентилатора в купето на Темпра 
Автор Съобщение
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:08 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
UNREAD_POST Проблем с вентилатора в купето на Темпра
От скоро започна да ми създава проблеми, в началото при даване 'на контакт' вентилатора просто не се включва, но когато извадя и вкарам обратно захранващата букса се включва и работи известно време напълно нормално (маналява се и се увеличава без проблеми силата на въздушния поток), и така си работи до следващото вадене и слагане на ключа, след това (след ден) спря да върши работа тоя номер, след като извадя и сложа обратно буксата когато колата е на контакт се включва вентилатора за малко и после спира сам или след като намаля силата му се спира и после колко и да го увеличавам не се включва, ако се извади и постави неколкократно пак се закрепва временно до загасването на колата, какъв може да е проблема, защото двгателчето на вентилатора си е наред според мен, но нещо друго не е, а и евентуално колко ще ми струва подмяната на прецаканата част и как може да установя в кое е проблема, просто е АД така колата - сутрин стъклата се запотяват, а после като се вдигне темперетурата не се трае... :(


Сря Авг 10, 2005 8:20 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 11:16 am
Мнения: 388
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
Проблема ти е в лошия контакт на този съединител.Ако можеш,понапръскай го с контактен шпрей и затегни кабелните накрайници.Успех :)

_________________
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC


Сря Авг 10, 2005 9:00 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:08 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
UNREAD_POST 
за жалост не е от гадната букса май, пробвах с придържане и притискане но не се усеща разлика в поведението на вентилатора, а и не се забелязва нагар или оксидиране на клемите, буксата се 'нанизва' стегнато на тях, просто заработва вентилатора, а след като намаля оборотите му той спира, а след като няколко пъти извадя и сложа буксата се закрепват нещата - поне мога да го регулирам и за това смятам че е нещо в самия вентилатор, забравих да допълня че се чува и звук от него когато включва - нещо като изщракване, може би от някакво реле или знам ли и аз, възможно ли е да е от някаква термо или друга защита която да го спира превантивно, не намирисва на изгоряло а и не се сгрява самия вентилатор :?


Сря Авг 10, 2005 9:18 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 1:12 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
По-вероятно проблема ти е в зацапани лагери на вентилатора. Аз имах подобен проблем и дори ми поизгоря резисторната плочка.
Та, сваляш вентилатора и с някакъв смазващ спрей пръскаш лагерите. Може и да може да се разглоби, но аз след като се опитвах близо 2 часа, не посмях да го насиля и само го понапръсках. Та пръскаш, ако имаш достатъчно мощен източника на ток (~15А) го развърташ за 3-4 мин., пак пръскаш и така няколко пъти. Ако нямаш къде да го развъртиш в домашни условия го слагаш обратно на въздуховода и повтаряш операцията. Но ако го правиш на въздуховода задължително постави вентилатора на мястото му. При развъртането почва да хвърля по малко масло, а също така ако не го пуснеш на макс. скорост и не е във въздуховода може да ти изгори някой от резисторите.


Чет Авг 11, 2005 10:45 am
Профил ICQ
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:08 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Аз се притеснявах да не ми е изгоряло нещо, изобщо какво има във корпуса на вентилатора, нещо друго освен мотора на вентилатора?
А и искам да попитам как се сваля точно вентилатора, май първо трябва да се развият болтовете на жабката за да може да се огледа по-добре самия вентилатор и да се види де е захванат, ако някой има точно инфо за захващането му да каже моля!

Edit: какво представлява тази резисторна плочка, къде се намира и какво `и е действеието?


Чет Авг 11, 2005 12:21 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 4:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Kman написа:
Аз се притеснявах да не ми е изгоряло нещо, изобщо какво има във корпуса на вентилатора, нещо друго освен мотора на вентилатора?
А и искам да попитам как се сваля точно вентилатора, май първо трябва да се развият болтовете на жабката за да може да се огледа по-добре самия вентилатор и да се види де е захванат, ако някой има точно инфо за захващането му да каже моля!

Edit: какво представлява тази резисторна плочка, къде се намира и какво `и е действеието?


:) и аз се мъчих пътвия път с махането на вентилатора.
не се държи на ботове. развива се целия корпус като капачка за буркан :) - поне при типото е така.
а резисторната плочка е малко в страни от самия вентилатор. проследи кабелите. точно до него.

_________________
Tipo 1.6 [149C2046]


Чет Авг 11, 2005 2:35 pm
Профил ICQ WWW
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:08 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Значи въртя самия корпус на вентилатора? А коя част точно ще се развие - долния дето е като конусообразен (където се намират и захранващите клеми от задната страна) или целия цилиндър защото не мога да видя колко на горе продължава корпуса на вентилатора.
Необходимо ли е свалянето на жабката и може ли да тествам дали е наред самото моторче като му подам директно 12V на клемите, а и също след като го развия като капачка от буркан :) остават ли закачени някакви кабели към него?

@Uho: защо ако го пусна на максимални обороти и не е във въздуховода може да изгори някой резистор? Разбрах за пръскането на масло от центробежните сили при развъртането, но за резистора не :(
Ако го развъртам в домашни условия пак ще е на макс обороти, възможно ли е тогава да изгори нещо?


Чет Авг 11, 2005 3:06 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 1:12 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Kman написа:
...

@Uho: защо ако го пусна на максимални обороти и не е във въздуховода може да изгори някой резистор? Разбрах за пръскането на масло от центробежните сили при развъртането, но за резистора не :(
Ако го развъртам в домашни условия пак ще е на макс обороти, възможно ли е тогава да изгори нещо?


Писал съм "... ако не го пуснеш" когато е на макс. напрежението се подава цялото на вентилатора и не минава през резисторите. Ако е на някой от по-ниските степени - тока през вентилатора се ограничава от резисторите и ако не се обдухват постоянно може да исгори някой от тях.


Чет Авг 11, 2005 5:58 pm
Профил ICQ
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm
Мнения: 1120
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST Re:Допълнение...
Всичко казано до тук е актуално,с едно допълнение-на някои модели отгоре или отстрани на блока с резисторите има биметална термозащита/щракането,което чуваш може да е от нея/-ако е скапана и не може да се възстанови ,може да я дадеш накъсо...
Освен това,след почистването на лагерните втулки със спрея е добре да се смажат с трансмисионно масло/ SAE-80/-по-трайно е като смазка...това го препоръчват в сервизните ръководства...
Успех !

_________________
Изображение


Чет Авг 11, 2005 7:54 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:08 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Колеги, тествахме самото вентилаторче като го свалихме и вързахме директно към акумулатора и си бачка перфектно за всеки случай му капнахме малко масълце, но се изясни че проблема не е в него, а най-вероятно в управлението му - една кутийка с доста чаркалак в нея която се намира до вентилатора и от нея излиза алуминиев радиатор който се охлажда от вентилатора във въздуховода, от нея намирисва като на изгоряло когато я отворихме :( Пробвахме да вържем вентилатора директно без да минава тока през кутийката ток, но на дисплея на климатроника изписва 'Е1' и не се развърта, в самата кутийка не се забелязват почернели неща, и не може визулано да се определи къде е проблема. Интересува ме дали имате някаква информация колко ще струва такава кутийка (предполагам на това се вика 'резисторна плочка') нова или евентуално 2ра употреба от италианеца или автоморга и дали ги има, само да подчертая че колата е с климатроник, не с климатик.


Чет Авг 11, 2005 11:19 pm
Профил
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm
Мнения: 1120
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST Вентилатор -купе...
При теб явно регулирането е електронно/заради климатроника/,а не с мощни резистори...-кутийката трябва да има освен двата кабела -силовата верига и минимум още един /или повече/-управлението...Ако не намериш друга,опитайте да я оправите-ако няма някакви непознати чипове,не вярвам да е нещо супер сложно като схема и компоненти-на подобни регулатори обикновено гори силовия транзистор-трябва да е хванат на оребрения радиатор...
Ако минеш на този вариант при липса на друг-щракни му една снимка и я пусни във форума...
Успех ! :wink:

_________________
Изображение


Чет Авг 11, 2005 11:55 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:08 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Ами то има много неща запоени на платка, а и самия радиатор също е запоен за платката така че не може да се разгледа долната `и страна хубаво, самите спойки на основните елементи са доста големи и подлежат на разпояване и подмяна в домашни условия. В кутийката в събран вид влизат 2 кабела единия с по-дебели проводници и по-голям куплунг от другия и до тях минава и кабела за захранване на вентилатора (през корпуса на кутийката), но той не е свързан с нея, не мога да видя от къде идва, но е отделен за това и можеше да се пробва да се закачи само той без управлението, но изкарва грешка :( Утре ще проверя дали има такива и каква им е цената и чак след това ще го мислим този дали да го правиме .


Пет Авг 12, 2005 12:56 am
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 10, 2005 8:08 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Мдам, проблема вече е разрешен - половин ден обикаляне по автоморгите в жегата и 30 лева за регулатора (така го водят) и всичко е на 6. При италианеца нямаха такива, но цената им пак е ~30 лева :x , а просто информативно попитахме в магазин за оригинални части за Фиат и ме зарадваха там с цена от 300 и .... не помня вече колко понеже ми причерня..., но те и нямаха в наличност, само със заявка.... :roll:. След няколко часа обикаляне както написах вече, намерихме от една раколачена Темпра във автоморга по околоМръсното почти до разколона за Бистрица... Предполагам и по Симеон щеше да има и пак за тия пари защото явно си имат някакви никому неизвестни правила по които определят сходни цени.


Съб Авг 13, 2005 4:45 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg