Дата и час: Сря Юни 26, 2019 2:52 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Ксенон - инструкция за монтаж. 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Ксенон - инструкция за монтаж.
Заради повсеместното разпростарениние на ксенонови системи за автомобили и
ширещите се многобройни версии за техния монтаж, често спекулативни, както и
поради безспорното им предимство спрямо стандартните, реших да монтирам
такава система и на моят автомобил, като се постарах да направя нужните
снимки и сътветното описание в помощ на желаещите сами да реализират такава
система на автомобилите си.

Смея да твърдя, че реализацията при мен е
донякъде уникална, поради факта, че леко се променя елинсталацията на
автомобила, но без да бъдат добавяни каквито и да е допълнителни релета,
предпазители или окабеляване, спазвайки всички изисквания за електрическа
безопасност. Последното е разработено от колегата Detron, поради което
оставям на него да постне съответните схеми с необходимата корекция и
указания в тях.

Инструкции за монтаж на ксенон система на Фиат, модел Браво, Брава, Мареа

Необходими инструменти:
1. Права и кръстата отвертки.
2. Клещи и ножче.
3. Гаечен ключ 10.
4. Винтоверт с подходяща замба за пробиване на капачките.
5. Изолирбанд и пластамсови скоби (свински опашки).
6. Мултицет и съответните схеми (препоръчително).
7. Комплект ксенон.
Време за монтаж 2 часа (двама души). Подходящи атмосферни условия или закрито
помещение.


Стандартна цена на монтаж, 40-60лв., в зависимост от сервиза. Съществуват и фирми, които
монтират безплатно, при закупуване на система от тях.

Снимка No. 1 е за тези, които нямат никаква представа какво представлява
ксеноновия комплект. Той се състои най-общо от три части: крушки 2бр., т.нар.
баласт 2бр. и прилежащото окабеляване към тях.
Комплекта пристига в прилична кутия, с изградени сектори от стереопор за максимална сигурност при транспортиране.
Към него е включена книжка с указания за монтаж, 10бр. пластмасови скоби и четири болта с гайки.
Самите крушки са поставени в защитни пластмасови цилиндри, които е добре да запазите, за да приберете в
тях старите си крушки - може да потрябват в бъдеще (напр. за халогените).

Да пристъпим към монтажа.

Ние започнахме с десния фар, като по удобен, с повече свободно пространство около него.
Откачат се двата куплунга (сн. No.2, горе) за моторчето и светлините. Сваля се пластмасовата капачка, като се
натисне застопоряващия зъб и се отдели първо в горната си част, а после и в долната, след което се отстранява.

С подходящ инструмент се пробива кръгъл отвор (сн. No.2 долу, в дясно), чийто диаметър зависи от този на уплътняващият пръстен, който е неделима част от крушката. При мен е 25mm, но за друг комплект може да е различно. В указанията е посочен. Отстраняваме старата крушка на късите светлини. За съжаление пластмасовата защита на положителния куплунг се разпадна при откачането, но това не е фатално.

Сега следва да намерим подходящо място на баласт-а. Тъй като дължината на кабелите е ограничена (около 200mm), това място трябва да е относително близо. Аз използвах гредичката, непосредствено до фара. Там има едно "ухо" за което закрепих баласта с болт, като допълнително го стабилизирах и със скоба. (сн. No.2 долу, в ляво, сн. No.3 горе, в ляво).

Внимание! Баласта не трябва да се закрепва за радиатора, тръби от охладителната или климатичната система, както и източници на висока температура като изпускателните тръби, както и много близо до пистовия ремък. Съобразете мястото на монтажа да не е изложено на вода, както и да не пречи при редовни манипулации по автомобила, като смяна на масло, ремъци и пр.

След като приключим с баласта, пристъпваме към монтаж на крушката.
Тук има един важен момент. Скобата, коята притиска крушката към основата на рефлектора трябва да се отстрани напълно, понеже
няма как да се прекарат кабелите през нея. Не е трудно.

Поставя се крушката в отвора, като се следи за правилното и положение. С нея трябва да се работи много внимателно, като не се допуска докосване на балона. Дръжте я само и едниствено за цокъла. След това се поставя закрепващата скоба. Свързваме оригиналния плюс с този на ксенона (червен обикновено, при мен беше син), минус от ориг. инсталация с минус на ксенона, черен с черен и ги изолираме поотделно.

Прекарваме буксите и кабелите през отвора на капачката и я монтираме, като първо вкараме долната част, после горната и защипваме зъбчето и. Наместваме гумения уплътнител в отвора и свързваме кабелите с баласта. Грешката е невъзможна, тъй като куплунзите са различни за различните връзки.

сн. No.3, горе в ляво показва монтираната система в окончателен вид за десния фар. Останалите снимки дават ясна представа за разликата в светенето. Повтаряме операцията и с левия фар. Там се налага отстраняването на дебелия маркуч от системата на въздушния филтър. Този маркуч не е наличен при всички модели. Тук баласта се монтира буквално в левия калник, близо до предния мигач, по аналогичен начин.
Там също има подходяща гредичка, която използваме за целта.
Следва продължение....


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Последна промяна Rokambol на Пет Авг 22, 2008 11:21 pm, променена общо 3 пъти



Пон Дек 03, 2007 10:03 am
UNREAD_POST 
...продължение....

Снимка No.4 визуализира разликата. Мисля, че коментара тук е излишен.
Последната снимка (No.5) показва ксеноновата система в целия и блясък.

Последно няколко думи за надеждноста и параметрите на тази система. Живота на крушките е около 2500-3000ч., сравнено с този на обикновените крушки - 300-600ч. е няколко пъти повече. При обичайна употреба на светлини това се равнява на около 6г. живот. Температурата на светлинния поток (цвета) е няколко вида, като най-ниския 4К е жълтеникав, преминава се през топло и студено бяло, съответно 5К и 6К(в моя случай), следват 8К, 10К и 12К. Последното е със силно изразен лилав отенък.

Важно! Не се препоръчва запалване на двигателя при включени светлини!
Тъй като аз съм пословично разсеян, за да избегна този момент, планирам до няколко дни да монтираме и DRL система. Едно от предимствата на тази ситема е, че няма да се налага да "харча" ксенона през деня. За нея ще има отделна тема. Всички снимки са налични и с висока резолюция. Ако нещо не е ясно, мога да пратя при нужда оригиналите. Каквито и въпроси да възникнат, питайте, не се срамувайте. :cool:

Следва продължение....


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Пон Дек 03, 2007 10:04 am
UNREAD_POST 
Тъй като колегата Detron е възпрепятстван в момента, се налага аз да допълня темата.
Ето схемната промяна. Целта е късите светлини да са непрекъснато захранени през реле, както и избягването на неприятното премигване при включване на дълги. Това премигване скъсява живота на ксеноновата крушка. Трябва да отбележа, че при така реализираната схема се прескача изгасването на фаровете, ако са включени, в момента на запалване на двигателя. И за това има решение, но при положение, че е противопоказно за живота на ксенона да е включен при палене на мотора, не е задължително. Аз паля винаги на изгасени светлини. Съветвам ви, ако монтирате такава система да се придържате към това правило. Самия производител го посочва изрично.
Показаната схема е за Фиат Мареа 1.8 16V ELX.
Поради различието в схемите на различните модели и модификации, моля преди да променяте нещо се убедете, че тази схема е напълно идентична с вашата!


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Чет Дек 06, 2007 8:02 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Сеп 03, 2008 3:41 pm
Мнения: 82
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
Колеги, можете ли да постнете малко инфо и за инсталацията при Фиат Купе?! Благодаря!

_________________
- = АУТОТИЙМ БЪЛГАРИЯ = -
Всички видове авточасти за вашият автомобил!
Процентно намаление за съфорумци!
Fiat Coupe 2.0 20V Pininfarina 147к.с. - Къде отиваш ти, може би?!


Пон Окт 20, 2008 5:37 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg