Дата и час: Нед Апр 28, 2024 8:51 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Съпротивление на IAT сензора? 
Автор Съобщение
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am
Мнения: 390
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST Съпротивление на IAT сензора?
Знае ли някой колко ома е IAT ( Intake Air Temperature) сензора при различни температури на Швейцарката. Навсякъде попадам на различни стойности и не знам на коя точно да вярвам.

_________________
<<149C2.046>><<MOMO Pack>>


Пет Май 27, 2005 10:30 am
Профил
UNREAD_POST Re: Съпротивление на IAT сензора?
BlueStorm написа:
Знае ли някой колко ома е IAT ( Intake Air Temperature) сензора при различни температури на Швейцарката. Навсякъде попадам на различни стойности и не знам на коя точно да вярвам.


Съпротивленията нямат нищо общо с това което пише в Autodata. Единственото което мога да ти предложа е а да измеря моя датчик при топъл и студен двигател. Имах още един датчик, но го дадох на Vld. Хубаво е да не се хвърляш веднага на нов, защото цената му е към 70лв.


Пет Май 27, 2005 10:54 am
UNREAD_POST 
Добре де колеги, какви са симптомите при зле работещ сензор???


Пет Май 27, 2005 11:03 am
UNREAD_POST 
Yavor написа:
Добре де колеги, какви са симптомите при зле работещ сензор???


Ами грешно смесообразуване. Може да се позадави или пък да обеднее. Усещали ли сте следното. Карате си и изведнъж времето се развале и застудява. Малко след това все едно са ви сменили мотора.


Пет Май 27, 2005 11:07 am
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am
Мнения: 390
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Преди 3 години се беше прекъснала едната жичка вътре в пласмасовата заливка. Една вечер го свалих, играх си цяла нощ обаче стана. Оттогава не ми е давал грешка обаче нещо в последно време ме съмнява. Затова ми трябва съпоставка.

_________________
<<149C2.046>><<MOMO Pack>>


Пет Май 27, 2005 11:22 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Пон Дек 06, 2004 3:13 pm
Мнения: 61
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Weber Marelli IAW 472 (Dedra 2000 Turbo):

Verifica sensore temperatura aria (resistenza NTC)
Tra i piedini 11 e 31 valore resistenza 2200 ohm a 20 gradi, 750 ohm a 50 gradi
Verifica in volt corrente continua con la chiave in posizione di marcia dobbiamo rilevare una tensione che varia con la temperatura
a motore caldo avremo una tensione di circa 1,5 - 2 Volt
a motore freddo avremo una tensione di circa 2 - 3 Volt
se il sensore e' interrotto avremo una tensione di circa 4,5 - 5 Volt


Нед Май 29, 2005 8:44 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am
Мнения: 390
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Митко, братко дай някакви данни за тоя датчик. :wink: Искам да го проверя!

_________________
<<149C2.046>><<MOMO Pack>>


Вто Май 31, 2005 10:41 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm
Мнения: 127
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Дано това да ти свърши работа. Поне при мен е такъв датчика.

_________________
Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE


Съб Юни 11, 2005 4:00 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am
Мнения: 390
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Точно по същия начин изглежда, обаче знам че има значение какъв цвят е пластмасовия курлунг.

_________________
<<149C2.046>><<MOMO Pack>>


Сря Юни 15, 2005 2:18 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 11:16 am
Мнения: 388
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
Колега Joro,аз също съм с прекъснал IAT сензор.Включил съм съпротивление от 1 Ком,но не помага-сутрин докато загрее колата си е мъка :( Да те питам дали знаеш как трябва да се държи степмотора,който си показал по-долу,с промяна на температурата?Защото при мен с подаване на контакт той започва да отваря и затваря бързо в продължение на няколко секунди и остава затворен независимо от температурата!Вероятно оттам са ми проблемите,но като не знам как трябва да се държи тоя двигател???Вероятно той е прякозависим от IAT сензора,но така си мисля аз :( Та ако можеш,дай някое мнение,че да си оправя паленето на Темпрата :) Благодаря предварително!

_________________
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC


Сря Юни 15, 2005 8:39 pm
Профил
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 11:16 am
Мнения: 388
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
Joro,извинявам се за глупостите,които писах вчера :oops: .При мен е същия вариант,който ти си постнал-със соленоид,а не стъпков двигател,инжекциона е Вебер-Марели.Днес реших да премеря намотката и какво да видя-съпротивлението е едно и също и в двете посоки,т.е. диода е прекъснат.Утре ще сложа един диод и ще видя какво е положението.М/у другото този соленоид при италианеца е 50 лв.втора ръка!!!!А ти откъде си свалил тези описания и за какъв инжекцион са?

_________________
Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC


Чет Юни 16, 2005 7:58 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm
Мнения: 127
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Значи соленоида и да му е изгорял диода (което е малко вероятно) не му пречи на работата - ако е прекъснал, ако е укъсил няма да ти затваря и отваря в началото като дадеш контакт. Този диод е за защита на транзистора в ECU-то, който управлява този клапан от напрежението на самоиндукция на бобината. С уред много трудно, да не кажа невъзможно е да го хванеш дали работи диода или не, защото е много малко съпротивлението на бубината и го шунтира. Така че щом затваря и отваря в началото при даване на контакт - всичко е OK. това го прави с цел самопочистване на самия клапан от мръсотии всеки път когато се подаде контакт. Когато двигателя ти работи и откачиш маркуча който излиза от него и отива в гофрираната тръба към въздушния филтър се чува съскане с променлив тон, което е признак че клапана работи нормално. Това е за регулиране на празните обороти. До колкото разбирам поне това което ми обясни, всичко по соленоида (абе не ми харесва тази дума. Това си е чист електромагмитен клапан) си е нормално. Провери си датчика за температурата на течноста който ти е до термостата и ако се съмняваш в работата на температурния за въздуха, по добре махни това съпротивление дето си го сложил, щото само го шашкаш ЕCU-to. По добре не го включвай изобщо куплунга и го остави да работи в сервизен режим, поне да си сугурен че стойностите му ще следват тези на датчика за температурата на водата според вътрешната сервизна програма.
А тази картина ми я изпратиха от един английски форум на фиат купе. Дано да съм помогнал с нещо.

_________________
Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE


Пет Юни 17, 2005 10:29 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg