|
|
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 8:51 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Съпротивление на IAT сензора?
Автор |
Съобщение |
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Съпротивление на IAT сензора?
Знае ли някой колко ома е IAT ( Intake Air Temperature) сензора при различни температури на Швейцарката. Навсякъде попадам на различни стойности и не знам на коя точно да вярвам.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Пет Май 27, 2005 10:30 am |
|
|
Ferrari
|
Re: Съпротивление на IAT сензора?
BlueStorm написа: Знае ли някой колко ома е IAT ( Intake Air Temperature) сензора при различни температури на Швейцарката. Навсякъде попадам на различни стойности и не знам на коя точно да вярвам.
Съпротивленията нямат нищо общо с това което пише в Autodata. Единственото което мога да ти предложа е а да измеря моя датчик при топъл и студен двигател. Имах още един датчик, но го дадох на Vld. Хубаво е да не се хвърляш веднага на нов, защото цената му е към 70лв.
|
Пет Май 27, 2005 10:54 am |
|
|
Yavor
|
Добре де колеги, какви са симптомите при зле работещ сензор???
|
Пет Май 27, 2005 11:03 am |
|
|
Ferrari
|
Yavor написа: Добре де колеги, какви са симптомите при зле работещ сензор???
Ами грешно смесообразуване. Може да се позадави или пък да обеднее. Усещали ли сте следното. Карате си и изведнъж времето се развале и застудява. Малко след това все едно са ви сменили мотора.
|
Пет Май 27, 2005 11:07 am |
|
|
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Преди 3 години се беше прекъснала едната жичка вътре в пласмасовата заливка. Една вечер го свалих, играх си цяла нощ обаче стана. Оттогава не ми е давал грешка обаче нещо в последно време ме съмнява. Затова ми трябва съпоставка.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Пет Май 27, 2005 11:22 am |
|
|
2000 Turbo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 06, 2004 3:13 pm Мнения: 61 Местоположение: София
|
Weber Marelli IAW 472 (Dedra 2000 Turbo):
Verifica sensore temperatura aria (resistenza NTC)
Tra i piedini 11 e 31 valore resistenza 2200 ohm a 20 gradi, 750 ohm a 50 gradi
Verifica in volt corrente continua con la chiave in posizione di marcia dobbiamo rilevare una tensione che varia con la temperatura
a motore caldo avremo una tensione di circa 1,5 - 2 Volt
a motore freddo avremo una tensione di circa 2 - 3 Volt
se il sensore e' interrotto avremo una tensione di circa 4,5 - 5 Volt
|
Нед Май 29, 2005 8:44 pm |
|
|
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Митко, братко дай някакви данни за тоя датчик. Искам да го проверя!
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Вто Май 31, 2005 10:41 am |
|
|
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
Дано това да ти свърши работа. Поне при мен е такъв датчика.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Съб Юни 11, 2005 4:00 pm |
|
|
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Точно по същия начин изглежда, обаче знам че има значение какъв цвят е пластмасовия курлунг.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Сря Юни 15, 2005 2:18 pm |
|
|
lu40
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 11:16 am Мнения: 388 Местоположение: София 01 Средец
|
Колега Joro,аз също съм с прекъснал IAT сензор.Включил съм съпротивление от 1 Ком,но не помага-сутрин докато загрее колата си е мъка :( Да те питам дали знаеш как трябва да се държи степмотора,който си показал по-долу,с промяна на температурата?Защото при мен с подаване на контакт той започва да отваря и затваря бързо в продължение на няколко секунди и остава затворен независимо от температурата!Вероятно оттам са ми проблемите,но като не знам как трябва да се държи тоя двигател???Вероятно той е прякозависим от IAT сензора,но така си мисля аз :( Та ако можеш,дай някое мнение,че да си оправя паленето на Темпрата Благодаря предварително!
_________________ Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC
|
Сря Юни 15, 2005 8:39 pm |
|
|
lu40
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 11:16 am Мнения: 388 Местоположение: София 01 Средец
|
Joro,извинявам се за глупостите,които писах вчера .При мен е същия вариант,който ти си постнал-със соленоид,а не стъпков двигател,инжекциона е Вебер-Марели.Днес реших да премеря намотката и какво да видя-съпротивлението е едно и също и в двете посоки,т.е. диода е прекъснат.Утре ще сложа един диод и ще видя какво е положението.М/у другото този соленоид при италианеца е 50 лв.втора ръка!!!!А ти откъде си свалил тези описания и за какъв инжекцион са?
_________________ Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC
|
Чет Юни 16, 2005 7:58 pm |
|
|
Joro
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm Мнения: 127 Местоположение: Бургас
|
Значи соленоида и да му е изгорял диода (което е малко вероятно) не му пречи на работата - ако е прекъснал, ако е укъсил няма да ти затваря и отваря в началото като дадеш контакт. Този диод е за защита на транзистора в ECU-то, който управлява този клапан от напрежението на самоиндукция на бобината. С уред много трудно, да не кажа невъзможно е да го хванеш дали работи диода или не, защото е много малко съпротивлението на бубината и го шунтира. Така че щом затваря и отваря в началото при даване на контакт - всичко е OK. това го прави с цел самопочистване на самия клапан от мръсотии всеки път когато се подаде контакт. Когато двигателя ти работи и откачиш маркуча който излиза от него и отива в гофрираната тръба към въздушния филтър се чува съскане с променлив тон, което е признак че клапана работи нормално. Това е за регулиране на празните обороти. До колкото разбирам поне това което ми обясни, всичко по соленоида (абе не ми харесва тази дума. Това си е чист електромагмитен клапан) си е нормално. Провери си датчика за температурата на течноста който ти е до термостата и ако се съмняваш в работата на температурния за въздуха, по добре махни това съпротивление дето си го сложил, щото само го шашкаш ЕCU-to. По добре не го включвай изобщо куплунга и го остави да работи в сервизен режим, поне да си сугурен че стойностите му ще следват тези на датчика за температурата на водата според вътрешната сервизна програма.
А тази картина ми я изпратиха от един английски форум на фиат купе. Дано да съм помогнал с нещо.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE
|
Пет Юни 17, 2005 10:29 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|