Автор |
Съобщение |
fiatsux
Кара велосипед
Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 1:30 pm Мнения: 25 Местоположение: София 10 Триадица
|
 аларма
Така. Кое за кво ся?
SIR
SIR
+12V
GND
1N
+ACC
L1
L2
NO
N
NC
OUT
|
Вто Май 16, 2006 12:11 pm |
|
 |
Ivan
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:57 pm Мнения: 18 Местоположение: София
|
Колега, така както си задал въпроса, така и са ти отговорили!
Вероятно питаш какво означават надписите по тази аларма, която си придобил незнайно откъде?
Доколкото разбирам означенията са:
SIR --------------- сирена /само говорител/
SIR --------------- сирена /само говорител/
+12V ------------- 12 волта от акумулатора
GND -------------- маса на колата
1N ---------------- вход за бутон/и/ към маса
+ACC ------------ 12 волта от контактния ключ / в положение запален двигател, не стартер/
L1 ---------------- вероятно мигачи, ляв
L2 ---------------- вероятно мигачи, десен
NO --------------- реле, изход нормално отворен
N ----------------- реле, общ извод
NC --------------- реле, изход нормално затворен
OUT ------------- вероятно изход 12 волта при аларма
|
Сря Май 24, 2006 7:41 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач.
Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Пет Май 26, 2006 12:19 am |
|
 |
Vladim
|
zfa159 написа: L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач. Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.
Съгласен! Само с лека забележка... релето явно в този случай е за имобилайзера. Затова има и нормално затворени контакти!
|
Пет Май 26, 2006 9:01 am |
|
 |
ilkor
|
Цитат: L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.
Не ще да е така ...
Обикновено шоковите датчици са вътре в самата аларма. А и загледай снимката - има регулатор на самата кутия което означава че шоковия датчик е вътре ...
Повечето датчици при задействане подават сигнал към маса и се връзват само с един кабел.
А на релето са изведени и нормално отворения и нормално затворения контакт за да имаш избор активно или пасивно блокиране на двигателя ...
|
Пет Май 26, 2006 3:54 pm |
|
 |
pugsy
|
според мен L1 и L2 е за светлинната сигнализация,
а релето за централното
алармата на снимката е сън1 която бая прилича на твойта
|
Пет Май 26, 2006 4:10 pm |
|
 |
ilkor
|
Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването
Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе.
А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...
|
Пет Май 26, 2006 4:41 pm |
|
 |
Ivan
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:57 pm Мнения: 18 Местоположение: София
|
Колеги, шоковия датчик е запоен на платката, пиезо-кристал с тежест, навън е изведен тримера за регулиране на чувствителността. Означенията L1 и L2 би трябвало да означават нещо равностойно, с два извода, каквото и да е то. Има логика да са два изводите за управление на мигачите, защото ако е един, управлението се разделя с диоди, иначе колата няма да има мигачи. Във всички случаи трябва да се отвори кутията на алармата и с мултицет или крушка за 12 в. или светодиод да се провери какво излиза на съответните изводи. Не трябва да се вярва безрезервно на означенията, те не са стандартни.
Успех!
|
Пет Май 26, 2006 4:46 pm |
|
 |
Vladim
|
ilkor написа: Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването  Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе. А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...
Съгласен!  Най-добре е, като се закачи алармата да се замери и ще стане ясно. Наистина и на мен ми прилича на изводи за мигачи.
|
Пет Май 26, 2006 5:26 pm |
|
 |
galinchooo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am Мнения: 76 Местоположение: Бургас
|
 и аз да кажа
нали слагам автоаларми да ви кажа че тая аларма е пален боклук и на сичкото отгоре е стар ама много стар модел(набор на шотланския боец)и е "INFORSER".Така че не си заслужава да се занимавате с нея.по добре измислете друг вариянт.едно време тая аларма беше хит.Сега е боклук.има каде каде по хубави и по евтини и по читави. :roll: 
_________________ fiat brava 1.6 16 w
|
Съб Май 27, 2006 11:08 pm |
|
 |
galinchooo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am Мнения: 76 Местоположение: Бургас
|
и още нещо ако те интересува .Буксата кадето ти са л1 л2 и т.н. са ти релетата за централното заключване.Абушона които,виждаш червения 10ампера е за мигачите(един кабел и отван се разделят с диоди 3ампера) потенциометара е за шок сензора а релето за блокировка е отделно.Общо зето прилича на сън1.Тоест сун1 прилича на инфорсера.абе спек са и двата вида аларми.Отдавна не ги слагам от години защото са пален боклук.
_________________ fiat brava 1.6 16 w
|
Съб Май 27, 2006 11:17 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Ето появи се логично обеснение на тези L1 и L2 
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Съб Май 27, 2006 11:24 pm |
|
 |
galinchooo
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am Мнения: 76 Местоположение: Бургас
|
SIR-сирена *сирената е само шпула
SIR-сирена
+12V-захранване плюс
GND-маса
1N-врати
+ACC-игнишън или захранване при контакт
L1-мигач
L2-мигач
NO-блокировка(при имобилаизер)
N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана)
NC-блокировка(при нормална блокировка)
OUT
зависимост от това дали искаш да си на имобилаизер или нормална блокировка си избираш нма кои краи да варжеш това което искаш да блокираш и се програмира после в самата аларма.
Не я видех добре но няма изходи за централно . Не сам сигурен но мисля че има и токов датчик.
Е от тва по хубаво обяснение не виждам.
_________________ fiat brava 1.6 16 w
|
Съб Май 27, 2006 11:31 pm |
|
 |
ilkor
|
Цитат: NO-блокировка(при имобилаизер) N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана) NC-блокировка(при нормална блокировка)
Нищо лично ама това обяснение ме разби ...
Това е един прост превключващ контакт на реле ... освен да се връзват някакви жици някъде е полезно и да се знае защо се връзват ...

|
Съб Май 27, 2006 11:56 pm |
|
 |
pugsy
|
нещо не схванах
буксата с л1 л2 нц н но хем е за блокировка и мигачи хем е и за централното
на доста аларми съм виждал че за централното има 2 релета (то може човек и сам да си ги направи) с 6 кабела и на платката (или описанието) си пише (нц н но / нц н но)
аз си мислех че това реле управлява модул за централното като превключва -
но май изобще няма за централно,а релето е може би да се използва като блокировка при включване на алармата или като имобилайзер когато дадеш на контакт като се прекъсне помпата или запалването -без никакво програмиране
|
Нед Май 28, 2006 10:29 am |
|
|