|
|
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 6:13 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
Ferrari
|
Lambda емулатор
Вчера си направих такъв емулатор заради съмнения, че сондата ми не е наред. Някой има ли идея дали с такъв емулатор ще се усети разлика в хода на колата?
|
Чет Дек 02, 2004 9:48 am |
|
|
TEMPRIERI
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 12:39 pm Мнения: 95 Местоположение: София 17 Витоша
|
Незнам
Незнам, но емулатора ти е маниашки...
По-добре ти сам кажи, след като покараш, какви са ти впечатленията за разхода!
|
Чет Дек 02, 2004 11:35 am |
|
|
Ferrari
|
Re: Незнам
TEMPRIERI написа: Незнам, но емулатора ти е маниашки... По-добре ти сам кажи, след като покараш, какви са ти впечатленията за разхода!
Наистина трябва да покарам. Оказа че снощи бях объркал свързването на емулатора
|
Чет Дек 02, 2004 11:53 am |
|
|
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
Схема
Би ли пратил на мейла ми схема?
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Чет Дек 02, 2004 6:29 pm |
|
|
Ferrari
|
Re: Схема
ivo написа: Би ли пратил на мейла ми схема?
Ето я схемата. Цената на елементите е 60 стотинки
http://future.quarta.ru/icars/injsys/o2simsch.gif
|
Чет Дек 02, 2004 6:31 pm |
|
|
Yavor
|
Благодаря за идеята.
Аз лично ще пробвам в най скоро време.
Ще го глобя колкото да работи и ако се окаже че е успешно ще си го преправя и ще си го монтирам на "тайно" място.
Може би за такива като нас които карат на газ ще върши работа защото май се шашка като не е на бензин.
Само ми кажи светодиода трябва да свети постоянно нали! Като глрдам схемата и така си мисля.
|
Пет Дек 03, 2004 11:30 am |
|
|
dodo2
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 13, 2004 1:27 pm Мнения: 84 Местоположение: София 19 Люлин
|
леле малеееееее
момчета махнете тия моно-инжекциони за да ви бягат колите като хората
|
Пет Дек 03, 2004 5:05 pm |
|
|
Alex
Кара велосипед
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 12:06 pm Мнения: 24 Местоположение: София
|
Alex
Когато си на газ емулатора върши работа, за да не се нарушава работата на бензин. Но смятам, че паралелно на това е добре да се следят реалните показания на ламбда сондата. Така се вижда, не само се усеща по поведението на колата, различното качество на газта. Също писаното в газаджийския форум за регулиране на газовата по показанията на ламбда сондата има голям смисъл. Проверих го на практика.
|
Пет Дек 03, 2004 5:54 pm |
|
|
румен
Кара детска количка
Регистриран на: Съб Ное 27, 2004 3:45 am Мнения: 6
|
Само си настрои газовата по ламбда сондата ?
Без динамичен контрол така ли?
И какъв е ефекта в числа?
Аз завършвам първата си засечка със аванс процесор
досега карах около 170 км. Софиско
Сега минавам 197км стрелката сочи нула обаче още върви.
Но при мен всичко свършва много рязко за 200-300м.
около 15% подобрение.
|
Пет Дек 03, 2004 9:06 pm |
|
|
Yavor
|
Румене, кажи какво точно си направил че на мен ми е доста болен въпроса за разхода на газ - дава ми почти 50% увеличение спямо на бензин а съм направил всички възмжни настройки - с газ анализатор, компютър, елкон и каквото друго ти дойде на ума.
Сами разбирате че при настоящите цени на горивата май по-добре да си карам на бензин.
Иначе не знам при другите на газ как е но при мен колата се държи по-добре отколкото на бензин. (админче - сори за офтопика).
|
Пон Дек 06, 2004 2:50 pm |
|
|
2000 Turbo
|
Здравейте колеги, смятам че има по-лесен начин за премахване на проблема с побъркването на компютъра при превключване от газ на бензин (поради натрупаните грешки в ECU-то). Аз съм го решил с едно реле, което дава еднократен импулс към ram-а на извод RESET при всяко превключване. По този начин се изчистват натрупаните грешки, а до момента на запълване на първата адресна страница в ram-а, процесора си чете от EPROM-а "идеализираните" стойности.
А колкото до следене на параметрите на sonda lambda, смятам че ще има ефект само при динамична промяна на AFR.
Айде базаварийно!
|
Пон Дек 06, 2004 2:55 pm |
|
|
Ferrari
|
Re: леле малеееееее
dodo2 написа: момчета махнете тия моно-инжекциони за да ви бягат колите като хората
А какво да сложим Twincam или пълен инжекцион?
|
Пон Дек 06, 2004 10:36 pm |
|
|
Golf 2
|
Понеже не обичам да впрягам каруцата пред коня искам да попитам.
Някой знае ли това което чете от ламбда сондата какво означава.
Тоест напреженията които даписвате на каква физическа величина отговарят. Имам впредвид О2 при какви обороти колко трябва да са?
Има ли някои характеристика на Л.сонда?
|
Пон Дек 06, 2004 11:12 pm |
|
|
Ferrari
|
Lambda сонда
Golf 2 написа: Понеже не обичам да впрягам каруцата пред коня искам да попитам. Някой знае ли това което чете от ламбда сондата какво означава. Тоест напреженията които даписвате на каква физическа величина отговарят. Имам впредвид О2 при какви обороти колко трябва да са? Има ли някои характеристика на Л.сонда?
Ламбда сондата е предназначена да следи количеството кислород в изгорелите газове. При бензиновите двигатели идеалното съотношение въздух/бензин е 14.7:1. Сондата генерира напрежения от 0.2(високо съдържание на кислород - бедна смес) до 0.9(ниско съдържание на кислород - богата смес). ЕКУ-то следи тези напрежения и променя подаването на гориво за да компенсира разликата. Характеристиката на сондата може лесно да си представиш. Правоъгълни импулси, но силно накъдрени, т.к напрежението на сондата се мени непрекъснато с честото 2-3Hz. Напрежението не зависи от оборотите. На празен ход ще се мени често около 0.45В. При подаване на газ трябва да скочи до 0.8-0.9В а после бързо да спадне под 0.4. Ако задържиш оборотите високи ще се стабилизира пак към 0.45В. Много е важно при резки промени в оборотите сондата да реагира бързо.
Дано съм обяснил нещата достатъчно разбираемо.
|
Вто Дек 07, 2004 1:22 am |
|
|
Golf 2
|
Re: Lambda сонда
Mitko написа: Характеристиката на сондата може лесно да си представиш. Правоъгълни импулси, но силно накъдрени, т.к напрежението на сондата се мени непрекъснато с честото 2-3Hz. Напрежението не зависи от оборотите. Откъде идват правоъгълните импулси?
Тоест искаш да кажеш че О2 в изгорелите газове непрекъснато се променя от минимум до максимум 2-3 пъти в секунда. Когато тръгна да си настройвам газ.уредба, какви стойности от ламбда сондата трябва да гоня при идеалния вариант.
|
Вто Дек 07, 2004 9:49 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|