|
|
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 6:04 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
dodo2
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 13, 2004 1:27 pm Мнения: 84 Местоположение: София 19 Люлин
|
за карбураторите
за Митко конкретно -сложи си карбуратор и ще се родиш ? :roll:
|
Вто Дек 07, 2004 9:53 am |
|
|
Ferrari
|
Re: Lambda сонда
Golf 2 написа: Mitko написа: Характеристиката на сондата може лесно да си представиш. Правоъгълни импулси, но силно накъдрени, т.к напрежението на сондата се мени непрекъснато с честото 2-3Hz. Напрежението не зависи от оборотите. Откъде идват правоъгълните импулси? Тоест искаш да кажеш че О2 в изгорелите газове непрекъснато се променя от минимум до максимум 2-3 пъти в секунда. Когато тръгна да си настройвам газ.уредба, какви стойности от ламбда сондата трябва да гоня при идеалния вариант.
При газ дори и идеално настроен няма да имаш много максимуми. Сондата ще се колебае предимно ниско. Затова и при газ ЕКУ-то често регистрира грешка за бедна смес.
|
Вто Дек 07, 2004 10:38 am |
|
|
Yavor
|
Re: Lambda сонда
Mitko написа: Golf 2 написа: Mitko написа: Характеристиката на сондата може лесно да си представиш. Правоъгълни импулси, но силно накъдрени, т.к напрежението на сондата се мени непрекъснато с честото 2-3Hz. Напрежението не зависи от оборотите. Откъде идват правоъгълните импулси? Тоест искаш да кажеш че О2 в изгорелите газове непрекъснато се променя от минимум до максимум 2-3 пъти в секунда. Когато тръгна да си настройвам газ.уредба, какви стойности от ламбда сондата трябва да гоня при идеалния вариант. При газ дори и идеално настроен няма да имаш много максимуми. Сондата ще се колебае предимно ниско. Затова и при газ ЕКУ-то често регистрира грешка за бедна смес.
Добре де Митко, кажи според тебе на газ ако се сложи емилатора дали ще има някаква разлика в крайна сметка на разхода. ECUто не може да контролира подаването на гориво - само може да променя ъгъла на запалване. Аз лично си мисля че може да има някаква разлика но пък тогава отнемаме автономноста на управлението което със сигурност ще повлияе на вървенето на колата.
|
Вто Дек 07, 2004 11:12 am |
|
|
Yavor
|
румен написа: Само си настрои газовата по ламбда сондата ? Без динамичен контрол така ли? И какъв е ефекта в числа? Аз завършвам първата си засечка със аванс процесор досега карах около 170 км. Софиско Сега минавам 197км стрелката сочи нула обаче още върви. Но при мен всичко свършва много рязко за 200-300м. около 15% подобрение.
Чакам румен да пише каква разлика има при него и какво точно е направил за да пробвам и аз
|
Вто Дек 07, 2004 11:14 am |
|
|
Ferrari
|
Емулатор на газ
Реално стойностите от сондата се пшолзват за промяна в подаването на гориво. Емулатора на газ има значение само до толкова че да не се трупат грешки в ЕКУ-то. Виж аванс процесора мени много вървенето и разхода на газ, но за това Румбата повече може да напише.
|
Вто Дек 07, 2004 7:13 pm |
|
|
Alex
Кара велосипед
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 12:06 pm Мнения: 24 Местоположение: София
|
Импулсите са правоъгълни, понеже напълно изправната л с работи като генератор на напрежение с две положения - ниско и високо, както го е описал Митко. На практика когато е свързана към ECU-то изглежда се получава някакво усредняване във времето. Не съм проверявал как се държи когато е откачена от ECU-то. За настройката на газовата по показанията на л с, така, както го виждам аз ще отворя нова тема.
|
Сря Дек 08, 2004 10:37 am |
|
|
Yavor
|
Re: Емулатор на газ
Mitko написа: Реално стойностите от сондата се пшолзват за промяна в подаването на гориво. Емулатора на газ има значение само до толкова че да не се трупат грешки в ЕКУ-то. Виж аванс процесора мени много вървенето и разхода на газ, но за това Румбата повече може да напише.
Чесно казано аз не знам какво представлява аванс процесора.
Митко ако можеш - обясни.
А румен ако може пък да пусне схемата.
Много ми се иска да пробвам нещо за намаляване на разхода.
|
Сря Дек 08, 2004 1:14 pm |
|
|
Ferrari
|
Re: Емулатор на газ
Yavor написа: Mitko написа: Реално стойностите от сондата се пшолзват за промяна в подаването на гориво. Емулатора на газ има значение само до толкова че да не се трупат грешки в ЕКУ-то. Виж аванс процесора мени много вървенето и разхода на газ, но за това Румбата повече може да напише. Чесно казано аз не знам какво представлява аванс процесора. Митко ако можеш - обясни. А румен ако може пък да пусне схемата. Много ми се иска да пробвам нещо за намаляване на разхода.
Аванс процесора е автоматично коригиращо устройство на предварението. За газ май трябваше да се бута напред. На същия принцип работи и JetSpark.
|
Сря Дек 08, 2004 7:20 pm |
|
|
Ferrari
|
Yavor написа: Благодаря за идеята. Аз лично ще пробвам в най скоро време. Ще го глобя колкото да работи и ако се окаже че е успешно ще си го преправя и ще си го монтирам на "тайно" място. Може би за такива като нас които карат на газ ще върши работа защото май се шашка като не е на бензин. Само ми кажи светодиода трябва да свети постоянно нали! Като глрдам схемата и така си мисля.
Диода премигва свети когато нивото е високо. Ти с потенциометъра си мениш коефициента на запълване. Добре е да си го направиш да мига 1-2 пъти в секунда за да е най-близо до реална сонда. Забравих да кажа, че е задължително диода да е червен, защото се ползва пада му от 2В който после се дели на 2 и се пулучава истинското напрежение като от О2 сензор.
|
Чет Дек 09, 2004 9:47 am |
|
|
Yavor
|
Митко, ти ми подаде име (JetSpark) и аз като един прилежен юзър потърсих в Google и сега вече разбрах що за чудо е този аванс процесор.
Чесно казано по-скоро бих пробвал аванс процесора отколкото ламбда емулатора защотото според мен той би имал много по-голям ефект за работата на газ.
Ламбда емулатора е по скоро като ти се прецака сондата да излъжеш компа(особено в случай че си изкормил катализатора).
Относно аванс процесора смятам че трябва да отворя нова тема където да задавам въпросите си.
Благодаря за търпението.
|
Чет Дек 09, 2004 10:44 am |
|
|
румен
Кара детска количка
Регистриран на: Съб Ное 27, 2004 3:45 am Мнения: 6
|
Според мен нещата стоят така:
1.Поставянет на лмбда емулатор има смисъл ако Еку-то трупа грешки
Той друг проблем не решава.
Друг е въпроса как се държи двигател със шашнало се Еку
Аз незнам и надявам се да не разбера никога.
2.Аванс процесора увеличава времето на горене. От там следва по пълно изгаряне, увеличаване на мощноста, икономия на гориво.
И най важното е премахва вероятноста да прогорят калапаните и гнездата им.Това е така защото пропан бутана гори по бавно от бензина а метана още по бавно. И покрай клапаните минава пламак с висока температура. Казано по друг начин горенето вместо да става по време на работния цикъл и да тласка буталото на долу (вършейки работа температурата спада) става по време на изпускане на изгорелите газове и прогаря клапани гнезда ауспохови тръби, топли атмосферата. Разбира се не говорим за 100% а за 10-15% от горивния процес. Увеличаването на предварението е възможно защото октановото число на газта е с около 20% по високо от октановото число на бензина.
3.Ламбда контола е доста по сложна и скъпа система. Чакам с нетърпение Алех да я довърши.Там идеята е че се осигорява ОПТИМАЛНОТО отношение гориво въздух в реално време в зависимост от конкретните условия.Слагайки такава система отпада необходимоста от постояните донастрйки при газаджиите (лято, зима, нови мембрани и т.н. ). Това е и основния икономически ефект.Разбира се колата ще върви по добре и ще има икономия на гориво но това ще е по слабо забележимо в сравнение с огромния екологични ефект.
Ако сместа е бедна колата няма мощност и има много СО в изгорелите газове. А почити всички карат така с цел икономия.
Ако е много богата пък има недоизгорели вълеводороди.
Тук може и още да се пише ама вече досаждам така че заключението е
Слагайки система 2 и 3 се решават ВСИЧКИ грижи свързани с преминаването от газ на безин. Ламбда емулатора става излишен.
|
Нед Дек 19, 2004 3:20 pm |
|
|
kasim
Регистриран на: Нед Ное 06, 2005 4:51 am Мнения: 1
|
Re: Схема
ivo написа: Би ли пратил на мейла ми схема?
|
Нед Ное 06, 2005 5:10 am |
|
|
Ferrari
|
Re: Схема
kasim написа: ivo написа: Би ли пратил на мейла ми схема?
http://www.fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?t=2625
|
Нед Ное 06, 2005 1:49 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|