 |
|
Дата и час: Нед Юни 22, 2025 5:47 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Проблем с моторчето на парното на Браво.
Автор |
Съобщение |
vesko.t
Член на клуба
Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm Мнения: 1120 Местоположение: Бургас
|
fcuk написа: 1. Очевидно заминал е термопрекъсвача. Сега с 1 квадрат кабел ли да го заменя или да търся такъв термопрекъсвач? На него има някакви маркировки за характеристиките му, но не се виждат добр, ще трябва да се разпои, за да могат да се прочетат.
2. Парното работеше на четвърта степен и при ИЗВАДЕН БЛОК С РЕЗИСТОРИ. Явно при положение 4 напрежението въобще не минава през резистор, което обяснява и броя на резисторите - ТРИ, докато степените на духалката са ЧЕТИРИ. Прав ли съм?
3. Кой е правилният начин за замерване на ключа - този с търсене на маса на самия конектор или начинът със замасяване на пантата на вратата? И защо напрежението при този начин на мерене е толкова ниско?
Хайде, момчета, помагайте, краят му се вижда вече, накрая ще използвам снимките за да направя едно упътване за неопитни като мене, които търсят начин да си решат проблема сами и ще го предложа за включване в Evergreen.
1.Почти сигурно !Варианта с кабел е първия-направи го за проба.Ако искаш да го изпипаш съвсем,виж какво пише на термопредпазителя-трябва да има някъде температура,но може и да е изтрито...Такива предпазители се използват в ютии,кафемашини,бойлери и разни други такива-продават ги по маг. за ел.елементи и рез.части...
2.Да !
3.Най-точно е да вземеш масата от конектора на мотора !Масата на пантата на вратата не е сигурна !,затова ти дава ниско U.
Успех ! 
_________________
|
Нед Ное 20, 2005 7:52 pm |
|
 |
Vladim
|
Малко описание на нещата от схемата според Autodata:
S292- AC/heater function control panel
K28- heater blower relay
M105- AC/heater recirculation flap motor
S17- AC/heater blower motor switch
R6- heater blower speed resistor
M7- AC/heater blower motor
Oт тук ясно се вижда, че 4-та степен е директна от ключа. А и при всички случаи на останалите три степени от конектора на ключа трябва да имаш същото напрежение, като на 4-та.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Пон Ное 21, 2005 12:36 pm |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Интересно защо термопрекъсвачът го няма на схемата... Само резисторите са.
Но пък може би не го смятат за достатъчно важен.....
Между другото разпоих въпросния термопредпазител и ето какво пише на него:
Код: MICROTEMP EEFAMC G4A01 Tf 167C
Предполагам че последното е температурния показател и гласи 167 градуса по Целзии.
Сега като съм го свалил, ще ида да потърся същия по магазините. Дано да се намери без особни ядове.
|
Вто Ное 22, 2005 10:04 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Аз намерих време, ама като гледам нещата са отишли доста напред. По повод писаното преди исках да кажа, че ако има изгорял резистор, то задължително щеше да се види отвън (и да се усети по мирис). При тези мощни резистори, тока, който тече през тях е голям и съответно се отделя доста топлина. Ако резистора тръгне да прегрява най-напред обвивката ще стане светло кафява, което е признак, че се отделя повечко от нормалното топлина. Като гледх снимките ти такъв признак не се вижда  . Тази термозащита има същите защитни функции както при сушоарите. Когато въпросния уред прегрее изключва и докато не се охлади не може да се включи отново. За съжаление въпросните термозащити се скапват бързо. В интерес на истината вентилатора на парното може да работи и без нея, но въобще не ти го препоръчвам. За да сложат въпросната защита явно са "икономисали" от мощните съпротивления - т.е. трябвало е да сложат по-мощни. Тук обаче въпроса опира до място и т.н. И в случая си връзват гащите с въпросната термозащита. Когато отначало пуснеш парното в студена кола всичко е о.к. Щом позагрее нормално намаляваш оборотите на вентилатора. След като се стопли колата, дори и да задейства термозащитата т.е. да изключи вентилатора ти я ще усетиш, я не.
Пожелавам ти успех в търсенето 
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Вто Ное 22, 2005 11:10 pm |
|
 |
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Сря Ное 23, 2005 12:04 am |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Идеално, мерси много. Очевидно този термопрекъсвач (TCO) е серия G4. Пише, че веднъж щом е дошло пренагряване,
термопрекъсвачът си заминава и трябва да се смени. Работи на 10 ампера ток.
Код: Max Open Temp Tf - 167C Holding Temp Th - 142C Maximum Overshoot Temp Tm - 210C
Tm - temperature up to which the TCO will not change status. Температура до която прекъсвачът не променя състоянието си. Tf - Functioning open temperature tolerance: +0, -5°C Толеранс на работна температура в отворен режим. Th – Holding temperature: Maximum continuous exposure temperature Максимално продължително излагане на температура
Така както го разбирам Th=142C е работната температура на прекъсвача - на нея той може да издържи продължителна време без проблем. След това при температура Tf=167C прекъсвачът се отваря, за да шунтира пренагрятата верига.
И накря при температура Tm=210C прекъсвачът най-вероятно спира да функционира. Температурата му идва в повече и на него. При всички случаи стигне ли се до 167C, прекъсвачът е за смяна, защото е от типа one shot operation cut-off, т.е. веднъж отвори ли се, повече не се затваря. Най-вероятно в момента той е отворен и шунтира изцяло веригата с резисторите. Гледам новите перкъсвачи ги правят прозрачни като бушони, за да се вижда дали прекъсвачът се е отворил или не.
Ето два въпроса:
1. Ако се стигне до температура 167 градуса, няма ли припоят, с който съм запоил прекъсвача да се разтопи и прекъсвачът просто да изпадне. Има ли някакъв специален метод за запояване на такъв прекъсвач? 2. Насочете ме, моля ви, към някой магазин в центъра на Сф, където продават подобни неща.
Последна промяна fcuk на Сря Ное 23, 2005 9:54 pm, променена общо 1 път
|
Сря Ное 23, 2005 10:55 am |
|
 |
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
fcuk написа: Ето два въпроса: 1. Ако се стигне до температура 167 градуса, няма ли припоят, с който съм запоил прекъсвача да се разтопи и прекъсвачът просто да изпадне. Има ли някакъв специален метод за запояване на такъв прекъсвач? 2. Насочете ме, моля ви, към някой магазин в центъра, където продават подобни неща.
Моля, помагаме с каквото можем ... а някада по онези сайтове мисля че беше описан монтажа ... или греша .. погледни пак ...
Успехи 
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Сря Ное 23, 2005 6:36 pm |
|
 |
vesko.t
Член на клуба
Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm Мнения: 1120 Местоположение: Бургас
|
 Re:Термопредпазител...
fcuk написа: 1. Ако се стигне до температура 167 градуса, няма ли припоят, с който съм запоил прекъсвача да се разтопи и прекъсвачът просто да изпадне. Има ли някакъв специален метод за запояване на такъв прекъсвач? 2. Насочете ме, моля ви, към някой магазин в центъра, където продават подобни неща.
1.Най-добрия метод за монтаж е точкова заварка-такива малки апаратчета имат фирмите,занимаващи се с рециклиране на батерии на GSM и лаптопи...
Най-лесния начин в домашни условия е студена връзка-контакт от лустър клема или кабелни тръбички/клипсове/стискат се със специални/или обикновени/ клещи.
Запояването е най-неприемливия вариант за монтаж,предвид нагряването,съизмеримо с раб.температура-скапва се или си променя характеристиката !
Запояването-втория адрес от Ivo-пише как става,но е капризен вариант ...особено топлоотвеждането...
2.В първия магазин от бранша в Бургас ,в който проверих,този чарк струва 1.20 лв...
Успех ! 
_________________
|
Сря Ное 23, 2005 6:40 pm |
|
 |
velko_sz
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 02, 2005 8:22 pm Мнения: 210 Местоположение: София Младост II
|
не го запоявай няма да е надеждна връзката. В твоя случай мисля че клипсовете са най - лесното решение но те обикновенно са с пласмасово покритие и ако е толкова висока температурата по добре да им премахнеш изолацията преди монтажа
_________________ PUNTO 1.1 94г.
|
Сря Ное 23, 2005 7:07 pm |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Наистина не съм дочел. В материала пише за три вида монтаж.
Със запояване, със заварка или със спомагателни средства.
Първият изисква поставяне на радиаторче за топлоотвеждане,
вторият изисква специално оборудване, както и отново евентуално поставянена радиаторче.
За последния пише, че не е така надежден, заради възможността от повишено съпротивление и съответно намаляване на температурата, която стига до термопрекъсвача, т.е. няма да върши работата си качествено. Но все пак е допустимо като вариант за монтаж. Ето извадка на този параграф.

|
Сря Ное 23, 2005 10:03 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Температурата на топене на оловно-калаения припой е 230 - 250 градуса, така че въобще не се притеснявай за въпросните 167 
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Чет Ное 24, 2005 12:28 am |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Щом това е температурата на топене на припоя, значи човката на поялника развива и повече.
Тоав означава, че със сигурност ще унищожа термопрекъсвача, ако го запоявам без предпазни топлотвеждащи мерки.
|
Чет Ное 24, 2005 2:59 pm |
|
 |
Vladim
|
fcuk написа: Щом това е температурата на топене на припоя, значи човката на поялника развива и повече. Тоав означава, че със сигурност ще унищожа термопрекъсвача, ако го запоявам без предпазни топлотвеждащи мерки.
Ти нагряваш краищата при запояване, не центъра на елемента!
|
Чет Ное 24, 2005 5:30 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
fcuk написа: Щом това е температурата на топене на припоя, значи човката на поялника развива и повече. Тоав означава, че със сигурност ще унищожа термопрекъсвача, ако го запоявам без предпазни топлотвеждащи мерки.
Въобще не се притеснявай!!! Поначало човката на поялника загрява около 300 градуса, за да разтопи припоя, но това не означава, че за да запоиш елемента същия ще се нагрее до 300 градуса. Освен това самите елементи са предвидени да издържат определено време на висока температура, когато се запояват върху печатни платки в пещ. Не трябва дълго да задържаш поялника, когато запояваш, от друга страна пък има възможност да направиш т.нар. "студена спойка" ако не задържиш поялника достатъчно дълго. Можеш да познаеш добрата спойка, когато калая се е "разлял" добре. В противен случай става на топче или се натрупва без да върши работа. За да избегнеш този момент е добре предварително да зачистиш краищата на елементите, които запояваш. Това най-добре става с остро ножче до появата на метален блясък. Обикновено краищата на елементите са с такова покритие, че да "хващат" директно калай без да е необходимо зачистване, но с течение на времето те оксидират и не хващат добре калай. За това по-добре ги позачисти.
Успех
П.С. Използвай тинол, но не е лошо да имаш и отделно колофон.
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Чет Ное 24, 2005 8:04 pm |
|
 |
fcuk
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Окт 19, 2005 11:54 pm Мнения: 32 Местоположение: София 04 Оборище
|
Купих днес термопредпазител - 2 лв бройката. Абсолютно същия е, същата марка и маркировка.
Взех си два за всеки случай. Занесох го в едно сервизче дето рециклират всякакви акумулаторни батерии,
там имали точно такова апаратче за точково заваряване, за което говореше Веско. Апаратчето се казва "пункт-швайт" май или нещо подобно.
И представа си нямаха от термопредпазители, обаче изказаха притеснение дали апартчето им няма да е твърде слабо, за да свърши работата. Все пак им го оставих.
Между другото замерих го новото термопредпазителче, съпротивлението му е нула, за разлика от това на старото, което беше безкрайност.
Ако не се справят в това сервизче, ще пробвам с поялника на студена спойка в края на краищата.
А и дължа извинение на брат Джон за забележката ми в един от предишните ми постове, че мултицета няма позиция "на верига". Днес разбрах, че има. Маркирана е на мултицета с знака, с който се отбелязват светодиодите по печатните платки.
|
Чет Ное 24, 2005 9:46 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |