Дата и час: Чет Май 29, 2025 12:08 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 29, 2006 9:58 am
Мнения: 95
Местоположение: Димитровград
UNREAD_POST Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE
Това е схемата на управлението на километража. Тези букси J3 и J4 си мислех , че са за оборотомера но той работи и без да ги закачам.Те излизат от от този чип дето нямам представа какво е и незнам дали са входове или изходи.А датчика като му махна тази заливка ще му направя схемата да е има. Не мога да разбера как импулсите от датчика влизат в единия чип , а реално базата на т1 сеуправлява от другия.Ама това е по схемата . Да се надяваме , че не съм пропуснал някоя връзка.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Croma 2000IE CHT,/154C3.046/Компютър в колата с 3 операционни систими- Dos6.22 , WIN98,WINXP-SP3,Дъно-6LEBMS-T,Процесор Пентиум 1GHz,Хард диск30G/лаптопски , Видео карта 64М/B Ram 768М/,Bтори акумулатор и UPS, Принтер HP F2180 и трансвертер 150W.Диагностика на колата по време на движение с VISA 1.83 на ABS само , че няма друга естествено.


Пет Юли 18, 2008 12:36 am
Профил ICQ WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm
Мнения: 180
Местоположение: София 02
UNREAD_POST 
Koлега, според мен нещата седят така:
Датчика е генератор на импулси. Тоест, колкото по бързо се върти някаква част в кутията, толкова повече импулси генерира той! Това съответно означава, че честотата на генерираните импулси е функция на скоростта. Тук идва и следвашият трик, за да може цифровата поредица от импулси да бъде "изобразена" от аналогов прибор, каквито явно са оборотомерът и километражът ти, тя трябва да бъде превърната в аналогов сигнал. Или по друг начин казано, реализиран е някакъв тип преобразувател на честота в напрежение (схемата на таблото ти)!!! И това е! Няма каво да му се чудиш. Има различни варианти да установиш какъв е проблемът, но имайки предвид, че явно не си електрончик, едва ли ще ти е много лесно. Само искам да ти кажа, че изходното съпротивление на един генератор на импулси не е критерий за неговата функционалност! Още повече, според схемите които си дал, излиза че захранването на датчикът е реализирано по еднопроводна схема. Тоест до него достига само положителният полюс на захранващото напрежение, а масата е взета от шасито на автомобила. Или доколкото виждам от схемите, двата проводника които отиват към датчика са положителният полюс на захранващото напрежение (проводникът излизащ от общия възел на VD1, R11, R12, R13) и проводникът по който се връщат импулсите от датчика. Функцията на VD1 най-вероятно е "дуракоустойчивост" или с други думи, ако някой обърне захранването на таблото, то да не изгори.
Ако имаш налични честотомер и функционален генератор, мога да ти кажа как с няколко теста ще установиш от датчика ли е проблема или от таблото, а после евентуално мога да спомогна и за отстраняването на проблема.


Пет Юли 18, 2008 2:44 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 29, 2006 9:58 am
Мнения: 95
Местоположение: Димитровград
UNREAD_POST Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE
Да ,ама този датчик няма минус от шаси . Влиза само +12V и сигнал . Отворих го и никъде не видях минус от шаси А честотомер нямам.

_________________
Croma 2000IE CHT,/154C3.046/Компютър в колата с 3 операционни систими- Dos6.22 , WIN98,WINXP-SP3,Дъно-6LEBMS-T,Процесор Пентиум 1GHz,Хард диск30G/лаптопски , Видео карта 64М/B Ram 768М/,Bтори акумулатор и UPS, Принтер HP F2180 и трансвертер 150W.Диагностика на колата по време на движение с VISA 1.83 на ABS само , че няма друга естествено.


Пет Юли 18, 2008 9:33 am
Профил ICQ WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 29, 2006 9:58 am
Мнения: 95
Местоположение: Димитровград
UNREAD_POST Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE
Сега вече е пълна схемата. Бях пропуснал две връзки и датчика на Хол който е вързан на J3 и вече нещата са по ясни. Смених 2903D но пак не тръгна . Всичко по платката е изправно без датчика на Хол и другия чип.Датчика на Хол дава като npn , но не съм сигурен дали е изправен и остава да е от този чип 62693 но нямам представа какво представлява да го заменя . Най вероятно ще си търся табло.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Croma 2000IE CHT,/154C3.046/Компютър в колата с 3 операционни систими- Dos6.22 , WIN98,WINXP-SP3,Дъно-6LEBMS-T,Процесор Пентиум 1GHz,Хард диск30G/лаптопски , Видео карта 64М/B Ram 768М/,Bтори акумулатор и UPS, Принтер HP F2180 и трансвертер 150W.Диагностика на колата по време на движение с VISA 1.83 на ABS само , че няма друга естествено.


Съб Юли 19, 2008 6:54 pm
Профил ICQ WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 29, 2006 9:58 am
Мнения: 95
Местоположение: Димитровград
UNREAD_POST Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE
Открих проблема. Прехода база - колектор на Т2. Тази гадинка си показваше нормално съпротивление между преходите но докато направя моите тестове (без да използвам сигнал генератор и осцилоскоп) си показа зъбките в един момент. Как процедирах - входа на датчика J2 си го давах накъсо и мерих на краче 7 на IC1, там си имаше нулево напрежение и при подаването на моите цифрови импулси напрежението се покачваше на 2-3 V. вече знаех , че тази 2903D е изправна.С лед това прехвърлих сондата на 5 краче , вече на този на мен неизвестен екземпляр IC2.Когато му подадох моите сигналчета на входа на датчика пак напрежението от +0,6 V подскочи на +1,5V и вече виждах как километражчето ми ще проработи. Мернах това smd npn T1 и всичко нормално.Вече остана само този проблемния Т2. Показа ми над 1к м/у база и колектор и вече бях сигурен, че това ми е проблемчето което ме накара да изкарам няколко безсънни нощи.Изрових от моите транзисторчета едно 2SB772 pnp , на оригиналния не открих данни в нета но вече при подаване на импулси на входа от моята пинсетка стрелката на километража подскачаше на 25-30км.Благодарностти на всички които се включиха в темата. Дожаля ме само да махна заливката на този датчик на импулси и да му сваля схемата но и това може да се случи някой ден.Той си ми остана загадка как работи само с +12V но е така.Дано да помогна за отстраняването на бъдещи проблеми.Лека вечер.А тук е схемата в spl.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Croma 2000IE CHT,/154C3.046/Компютър в колата с 3 операционни систими- Dos6.22 , WIN98,WINXP-SP3,Дъно-6LEBMS-T,Процесор Пентиум 1GHz,Хард диск30G/лаптопски , Видео карта 64М/B Ram 768М/,Bтори акумулатор и UPS, Принтер HP F2180 и трансвертер 150W.Диагностика на колата по време на движение с VISA 1.83 на ABS само , че няма друга естествено.


Съб Юли 19, 2008 10:52 pm
Профил ICQ WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 29, 2006 9:58 am
Мнения: 95
Местоположение: Димитровград
UNREAD_POST Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE
Преди малко го монтирах.Работи си перфектно.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Croma 2000IE CHT,/154C3.046/Компютър в колата с 3 операционни систими- Dos6.22 , WIN98,WINXP-SP3,Дъно-6LEBMS-T,Процесор Пентиум 1GHz,Хард диск30G/лаптопски , Видео карта 64М/B Ram 768М/,Bтори акумулатор и UPS, Принтер HP F2180 и трансвертер 150W.Диагностика на колата по време на движение с VISA 1.83 на ABS само , че няма друга естествено.


Нед Юли 20, 2008 9:19 pm
Профил ICQ WWW
UNREAD_POST 
Евала, колега! Винаги съм уважавал хората, които не мирясват, докато не си оправят автомобила. Поздравления за ината при решението на проблема! :cool:


Пон Юли 21, 2008 12:08 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm
Мнения: 180
Местоположение: София 02
UNREAD_POST 
Поздравлвния и от мен! Взимам си част от думите от коментара назад. Явно поназнайваш електрониката повече отколкото мислех :D


Пон Юли 21, 2008 1:41 am
Профил
UNREAD_POST 
Чест и почитания, пич :cool:
P.S. Този транзистор дали не е BD4301?


Пон Юли 21, 2008 7:18 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 29, 2006 9:58 am
Мнения: 95
Местоположение: Димитровград
UNREAD_POST Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE
Сега като го погледнах под лупа се вижда да е RD43 някакъв моторолски.Но в нета излиза да е диод.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
Croma 2000IE CHT,/154C3.046/Компютър в колата с 3 операционни систими- Dos6.22 , WIN98,WINXP-SP3,Дъно-6LEBMS-T,Процесор Пентиум 1GHz,Хард диск30G/лаптопски , Видео карта 64М/B Ram 768М/,Bтори акумулатор и UPS, Принтер HP F2180 и трансвертер 150W.Диагностика на колата по време на движение с VISA 1.83 на ABS само , че няма друга естествено.


Пон Юли 21, 2008 9:28 am
Профил ICQ WWW
UNREAD_POST 
Tова нещо излиза в един местен магазин, но без описание. Цената му е 4.70лв. Ако искаш, мога да проверя. RD4300.


Пон Юли 21, 2008 9:49 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 29, 2006 9:58 am
Мнения: 95
Местоположение: Димитровград
UNREAD_POST Генератор на импулси-Fiat Croma 2IE
Благодаря. Не го търси.Та тази въшка ми е създавал проблеми от 6г. ,откакто взех колата.Та над 10 пъти съм го свалял този километраж , но все не можех да го хвана това транзисторче. Ако беше MOS още тогава щях да го заменя ,защото като ги мериш всичко наред , а под напрежение проблем но е биполярен и със много минимален пробив , затова ми даде толкова зор. А като се замисля това ми е сигурно втори транзистор от хиляди сменени в такова състояние. Този RD43 беше много малък и нямаше как да му се закрепи радиатор т.е можеше още тогава да му запоя една прластинка за корпуса., а ми замирисваше на изгоряла пласмаса преди години но си мислех , че е от съпротивлението R11 , а явно и той е нагрявал повечко. Този който съм го сложил е от стара маркова апаратура и с дупка в колектора така ще мога да му сложа малък радиатор ако усетя ,че създава проблем , но така ще е за сега.И благодарностти за поздравленията!!!

_________________
Croma 2000IE CHT,/154C3.046/Компютър в колата с 3 операционни систими- Dos6.22 , WIN98,WINXP-SP3,Дъно-6LEBMS-T,Процесор Пентиум 1GHz,Хард диск30G/лаптопски , Видео карта 64М/B Ram 768М/,Bтори акумулатор и UPS, Принтер HP F2180 и трансвертер 150W.Диагностика на колата по време на движение с VISA 1.83 на ABS само , че няма друга естествено.


Пон Юли 21, 2008 10:36 am
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg