 |
|
Дата и час: Пон Май 26, 2025 2:35 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Клапа за циркулация (външен и вътрешен) въздух - не работи
Автор |
Съобщение |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
да ти кажа бая време прекарах "там долу"  и не искам да се сещам даже. Но от Ланча форума казаха че са го направили, не знам дали е приложимо за Фиат. Варианта с добяване на съпротивление също е интересен. Не знам обаче до колко ще върши работа.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пет Май 23, 2008 12:04 am |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Това съпротивление както и да го добавиш си е един нагревател,най-общо казано. Трябва нещо което като премине през него ток от ~ 0,5А да изключи захранването до следващо подаване на инпулс от бутона над пепелника. Това според мен е истината, но трябва да се помисли обстойно.
|
Пет Май 23, 2008 12:28 am |
|
 |
Rokambol
|
Разгледах схемата, на пръв поглед няма нищо странно. Трябва ми малко време за пълното и разгадаване, преди всичко за причината, моторчето да не изключва. Към колегата, който го е разглобил - сигурен си, че вътре няма някакъв чисто механичен изключвател, нали?
Темата отива в раздел "Автоелектроника".
|
Пет Май 23, 2008 6:33 am |
|
 |
Rokambol
|
Лоша работа - изглежда, че гадната клапа се управлява от модула за климатика. Още не съм напълно сигурен, но всичко води на там...
|
Пет Май 23, 2008 7:39 am |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Rokambol написа: ... Към колегата, който го е разглобил - сигурен си, че вътре няма някакъв чисто механичен изключвател, нали?
Темата отива в раздел "Автоелектроника".
В кутийката има единствено моторче и редуктор.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пет Май 23, 2008 10:03 am |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Rokambol написа: Разгледах схемата, на пръв поглед няма нищо странно. Трябва ми малко време за пълното и разгадаване, преди всичко за причината, моторчето да не изключва. Към колегата, който го е разглобил - сигурен си, че вътре няма някакъв чисто механичен изключвател, нали?
Темата отива в раздел "Автоелектроника".
Здарвей Rokambol! Убеден съм, както казва колегата Nero, че вътре има само едно моторче и три оси с общо пет зъбни предавки и едната от тях на мен ми е счупена. Вътре или от вън няма нито механичен нито електронен изключвател това е  . Ако можеш разгадай как се управлява това моторче и кажи каво трябва да майсторим. Не ми се вчрва да е проектирано така че да работи постоянно и да напъва безсмислено - така не се работеше и по онова време в БГ и СССР. Аз го здържах 1-2мин. и започна да загрява, а повече... Марката му е Магнет Марелли и е произведено в Швейцария, . Иначе на мен ми работи климатика (не е климатроник) мисля нормално, духа си студено. Къде се намира този модул за климатика, ако е от него? В маг. Т&N, ми казаха че те се доставят само по поръчка и цената им е около 200лв (двеста) - сякаш ми направиха така
Имам въпрос към колегата Nero: къде си ги видял тези моторчета за 20-30лв?
За сега това е от мен.
|
Пет Май 23, 2008 9:09 pm |
|
 |
Rokambol
|
mihr написа: ..... За сега това е от мен.
Блещих се доста време в схемата, но единственото, което виждам е, че гадната клапа се управлява само от модула за климатика. Излиза, че нещо там се скапва и моторчето не изключва. Поне по схемите, с които разполагам е така за съжаление. 
|
Нед Май 25, 2008 11:42 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
mihr написа: Имам въпрос към колегата Nero: къде си ги видял тези моторчета за 20-30лв? За сега това е от мен. Толкова вървят втора употреба. Идеята че каквото е счупило твоето, ще счупи и новото![/quote]
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Май 25, 2008 11:45 pm |
|
 |
Rokambol
|
Ако се вземе друго моторче, най-добре е да се преработи схемата, в смисъл захранването да се вземе от друго място. Изработва се допълнителен токов изключвател, като за целта се измерва тока на консумация на моторчето от изправна система. Може и да се направи времева схема, която е доста по-лесна, но няма да е толкова прецизна. Последната възможност е управлението на клапата да се направи с жило и плъзгач, но как ще се впише в дизайна, нямам идея.
|
Пон Май 26, 2008 12:00 am |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Един колега от форума беше го направил с пружина и с някакво въже или не знам какво беше, което закачаше на една кука на централната конзола. Беше доста грозновато, но си мисля че би могло да бъде изпълнено по-прилично и примерно механизма да се постави в жабката или някъде на по-скрито място. Колега Rokambol имаш ли на някакви готови схеми за токов изключвател и евентуално някакви инструкции как да се изчислят елементите и.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Май 26, 2008 12:15 am |
|
 |
Rokambol
|
Nero_ написа: ...имаш ли на някакви готови схеми за токов изключвател и евентуално някакви инструкции как да се изчислят елементите и.
Имам някава идея и можем да помислим по нея. Първото условие е да се премери при каква консумация моторчето изключва. Останалото не е трудно. Даже може да се ползва модул за управление на стъклата (от Типо напр., цената му в моргите е десетина лв.) с малка преработка, ще стане като истинско  В момента имам ядове с моята кола (сменявам хидравлика) и поне още няколко дена ще се занимавам с това. Като приключа, ще помисля по-сериозно върху проблема, като първо ще премеря тока на моето моторче, докато още работи
P.S. Глупости пиша - от Типо няма да стане - там няма изключвател, имах в предвид от Алфа.
|
Пон Май 26, 2008 12:23 am |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Май 26, 2008 12:29 am |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
Колеги здравейте!
Знаетели, аз много мислех по идеята на Рокамбол, НО ако пак се случи нещо и електрониката не изключи моторчето ще бъде голям яд. Какво ще кажете за идеята да се сложи едно ключе, най-обикновено ключе от най-обикновена нощна лампа. Ключето се монтира последователно на схемата, така че да прекъсва веригата, поставя се в жапката. Натискаш бутона напр. за отваряне на клапата в/у централната конзола, клапата се отваря и в жапката с ръка цък, захранването го изключваш и ти е мирна главата. Същото по обратния начин. Какво ще кажете за идеята ми?
Знаете ли от къде може да си купя такова моторче, не държа да е оригинално, важното е да работи и най-вече да има здрви зъбни колелета? Рокамбол ако има някаква идея за Благоевград приемам, от време на време ходя до там. Както и Неро за някое магазинче в района на южна София.
|
Пон Май 26, 2008 3:34 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Според мен проблема не идва от там, че както си стои моторчето изведнъж тръгва на някъде и прави белята. Счупването става за части от секундата когато клапата свърши своя ход и в първия момент на претоварване (т.е. протичането на по-голям от работния ток) електрониката да изключи моторчето. Според мен и малко забавяне или по-скоро реакцията на по-голям ток от номиналния, води до счупването. Така че с това копче едва ли ще постигнеш нещо, след като нямам как да знаеш, какво е положението на клапата и в кой точно момент да изключиш.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Май 26, 2008 4:26 pm |
|
 |
Rokambol
|
Nero_ написа: Според мен проблема не идва от там, че както си стои моторчето изведнъж тръгва на някъде и прави белята. Счупването става за части от секундата когато клапата свърши своя ход и в първия момент на претоварване (т.е. протичането на по-голям от работния ток) електрониката да изключи моторчето. Според мен и малко забавяне или по-скоро реакцията на по-голям ток от номиналния, води до счупването. Така че с това копче едва ли ще постигнеш нещо, след като нямам как да знаеш, какво е положението на клапата и в кой точно момент да изключиш.
Напълно съм съгласен. Ключето е несигурна работа. Четох някъде, че моторчето е прекалено мощно за тази клапа. Има вариант да се монтират прекъсвачи на кожуха, но това предполага много разглобяване.
|
Сря Май 28, 2008 3:02 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |