|
|
Дата и час: Пон Юни 10, 2024 12:36 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Свети лампата за акумулатора при изключен контакт
Автор |
Съобщение |
mvmrik
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 8:07 pm Мнения: 181 Местоположение: София - Люлин
|
Свети лампата за акумулатора при изключен контакт
Преди малко се прибирам от работа с типото и всичко беше ОК, докато изгасих колата. Забелязах че свети лампата с акумулаторчето, все едно не зарежда. Работата е там че свети когато колата е изключена от контакт, като дам на контакт и като я запаля не свети. Когато я изключа от контакт почва да свети тая лампа и не работят лампичките, които показват че има отворена врата. Като дам на контакт акумулаторчето изгасва и лампите за вратите почват да работят. От къде може да идва проблема?
_________________ Фиат Типо 1.6 - 93г моноинжекция
|
Пет Ное 18, 2005 7:37 pm |
|
|
mvmrik
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 8:07 pm Мнения: 181 Местоположение: София - Люлин
|
Значи вчера баща ми тръгна на работа с колата и е карал 2км, след което колата угаснала. Акумулатора беше паднал, днес го е зареждал 4 часа, запалил, карал около 10км и пак спрял. След това опитал да запали и пак е паднал акумулатора. Възможно ли е да дава някъде на късо, защото си мисля че като го заредим пак ще се изхаби много бързо.
_________________ Фиат Типо 1.6 - 93г моноинжекция
|
Съб Ное 19, 2005 4:36 pm |
|
|
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
А как е угаснала колата? В движение или е спрял и след това не е можал да завърти?
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Съб Ное 19, 2005 4:46 pm |
|
|
mvmrik
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 8:07 pm Мнения: 181 Местоположение: София - Люлин
|
brat_John написа: А как е угаснала колата? В движение или е спрял и след това не е можал да завърти? Спрял е на сфетофар и е угаснала, днес след като зареди акумулатора вървеше, после я изгасихме за 15 мин и пак не искаше да запали. Акумулатора толкова се изхаби че и мигачите не могат да се пуснат. Работата е там че това става в изключено положение и акумулаторчето на таблото продължава да свети.
_________________ Фиат Типо 1.6 - 93г моноинжекция
|
Съб Ное 19, 2005 4:58 pm |
|
|
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
Така като чета ми се струва най вероятно:
1. Не работи динамото и сл. не се зарежда акумулатора /А/.
2. Негоден вече А.
Диагностика:
1. Запалете колата и откачете клемата на А, ако изгасне - неработещо динамо или изправителен блок
2. Има специален уред за проверка - вилка - във всеки магазин за А го има /просто мини да проверят А/
Успехи
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Съб Ное 19, 2005 5:04 pm |
|
|
mvmrik
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 8:07 pm Мнения: 181 Местоположение: София - Люлин
|
ivo написа: Така като чета ми се струва най вероятно: 1. Не работи динамото и сл. не се зарежда акумулатора /А/. 2. Негоден вече А.
Диагностика: 1. Запалете колата и откачете клемата на А, ако изгасне - неработещо динамо или изправителен блок
2. Има специален уред за проверка - вилка - във всеки магазин за А го има /просто мини да проверят А/
Успехи Мерси, за това не се бях сетил да го откача докато колата работи. Но пак се чудя дали не е възможно да дава на късо някъде и да се изхабява много бързо. И нормално ли е да свети лампата с акумулаторче на таблото, когато е изхабен?
_________________ Фиат Типо 1.6 - 93г моноинжекция
|
Съб Ное 19, 2005 5:21 pm |
|
|
Vladim
|
Забрави за късото! Ако дава късо и пада толкова бързо то трябва нещо такава енергия да отдава, че да се нажежава и да пуши! Няма начин да не забележиш. Прост метод за проверка на зареждането е с обикновен мултицет. Палиш колата и мериш на клемите на акумулатора какво напрежение идва. Ако е под 13.8 волта (горе-долу) алтернатора не зарежда.
|
Съб Ное 19, 2005 6:28 pm |
|
|
mvmrik
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 8:07 pm Мнения: 181 Местоположение: София - Люлин
|
Vladim написа: Забрави за късото! Ако дава късо и пада толкова бързо то трябва нещо такава енергия да отдава, че да се нажежава и да пуши! Няма начин да не забележиш. Прост метод за проверка на зареждането е с обикновен мултицет. Палиш колата и мериш на клемите на акумулатора какво напрежение идва. Ако е под 13.8 волта (горе-долу) алтернатора не зарежда. Ще го проверя утре, а възможно ли е да е паднал акумулатора от това че вчера като се прибирах бях пуснал доста неща - фаровете, чистачките, парното на max и нагревателя на задното стъкло. Но това беше само за 10-ина минути.
_________________ Фиат Типо 1.6 - 93г моноинжекция
|
Съб Ное 19, 2005 6:32 pm |
|
|
velko_sz
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 02, 2005 8:22 pm Мнения: 210 Местоположение: София Младост II
|
:)
Не е нормално ламбичката ти да свети без колата да е на контакт. Провери с един мултицет дали има голяма консумация при загасен двигател и без да е даден контакт, ако има голяма консумация и вс. си изклиучил като касетофон други подобни дето ти работят без контакт значи някъде ти окъсява и ти пада от това акумолатора. При положение че няма голяма консумация провери дали ти зарежда генератора.
Но както ти описваш проблема е много вероятно нещо де е окъсило.
|
Съб Ное 19, 2005 6:37 pm |
|
|
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Може би проблема ти ще излезе в генератора. Мисля, че акумулатора ти се разрежда през него. Иначе няма друга причина да ти свети лампата на таблото. При мене има следния проблем - след като запаля не ми изгасва лампата да акумулатора. Остава да свети макар и по-слабо отколкото когато дам само контакт. Иначе генератора ми зарежда. Обясниха ми, че в самия генератор имало един обратен диод, който като пробие и се получавал този ефект. Това ме кара да мисля, че имаш късо в генератора и акумулатора ти се разрежда от там. Иначе няма друга причина, която да накара лампата на таблото да светне след като си махнал ключа. Пробвай да откачиш плюсовата клема и свържи последователно една крушка. Ако имаш късо в генератора то крушката трябва да светне тъй като от късото ще получи маса. Генератора обаче (ако се окаже той както мисля) трябва да го занесеш в специализирана работилница.
Успех
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Съб Ное 19, 2005 11:28 pm |
|
|
tonov
|
Ей, колеги, не давайте такива опасни идеи! Клемата на акумулатора в НИКАКЪВ случай не се откачва при работещ двигател! Дори всичко да е изправно има риск да се повреди компютъра, а ако е пробил изправителния блок на генератора, ще замине цялата електроника. Номера с откачването става само за старите карбураторни мотори!
mvmrik, аз бих те посъветвал при загасен двигател да откачиш акумулатора и през мултицет да провериш каква консумация има. Нормално е ако имаш аларма да е около 100 мА. Ако имаш голяма консумация (>1А) откачи кабела за алтернатора и пак премери, докато го хванеш откъде е.
|
Пон Ное 21, 2005 12:51 pm |
|
|
mvmrik
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 8:07 pm Мнения: 181 Местоположение: София - Люлин
|
Готово, баща ми е закарал колата в сервиз днес и е оправена. Значи проблема е бил в алтернатора. Оня е сменил нещо в него и вече работи. Всичко струва 40 лева.
_________________ Фиат Типо 1.6 - 93г моноинжекция
|
Пет Ное 25, 2005 6:56 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 12 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|