|
|
Дата и час: Пет Ное 01, 2024 2:58 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
svetlomir
Регистриран на: Пон Яну 19, 2009 11:30 pm Мнения: 4 Местоположение: София Област
|
Проблем с Брава 1,9 ТД
Здравейте преди месец си купих Бравата и реших да стана част от този клуб. Благодаря за материалите и полезното инфо което качвате тук. Поводът да пиша е малък проблем който може и да Ви се стори смешен но аз не знам как да го премахна. Става следното: от вчера индикатора за отворена врата постоянно свети без някоя от вратите да е отворена. Най- интересното е че когато отворя багажника спира да свети но тогава започва да свети лампичката на копчето за реотаните на задното стъкло. Ако някои има идея как точно да ги нормализаирам нещата ще съм задължен.
|
Пон Яну 19, 2009 11:39 pm |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Имам идея колега, и между другото това си е проблем сериозен. Като отвориш капака отзад, ще видиш долу на купето една черна пластмасова планка с четири контактни площадки върху нея. По средата на тази планка се намира и бутона за лампата в багажника. Чрез тази планка, задно с една планка със щифтове на пружуни, която се намира на самия багажник, се предава напрежение към реотана за задното стъкло и задната чистачка. Често срещан проблем е някоя от контактните площадки на планката която е на купето (тази с бутона за лампата в багажника) да се окисли и поради високото контактно съпротивление да се нагрее много докато работи реотана за задното стъкло или чистачката. Това от своя страна води до разтапяне на пластмасата и потъване на контактната площадка в планката, под действието на силата на пружината в щифта, който контактува с нея. При това потъване се получава късо съединение и проблемите може да са следните:
1. Гори бушона на реотана на задното стъкло.
2. Гори бушона на задната чистачка.
3. Лампата в багажника остава постоянно пусната независимо багажника затворен ли е или не.
4. Може да се получи комбинация от дотук изброените проблеми.
Решението - подмяна на въпросната планка с нова.
Преди седмица, на Бравото на мой приятел, акумулатора падаше всеки ден. Освен това имаше проблеми същите като описаните от теб. След като няколко екипа жичкаджии при които беше ходил не се бяха справили, след 2 часа търсене на проблема съвсем случайно го открихме. Лошото е че не можахме да намерим къде се продават такива планки и се наложи да поправя неговата, а това си е приключение.
Успех колега и пиши като има развитие!
|
Вто Яну 20, 2009 7:24 am |
|
|
kluchar
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:48 am Мнения: 2021 Местоположение: София 10
|
за светенето на индикатора за отворена врата
като изсъхне въпросната планка с бутоните ще се оправи я го подсуши и го смажи ако можеш да го извадиш /става трудно /
ще е по добре
_________________ За PUNTO http://ftp.fiat-club.org.ua/ и FIAT http://fiat.comnet.bg/ Купе http://www.polak.ch/coupemanual/ http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/ http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat
|
Вто Яну 20, 2009 1:02 pm |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Ако се е стопила не знам точно как ще изсъхне
|
Вто Яну 20, 2009 4:17 pm |
|
|
svetlomir
Регистриран на: Пон Яну 19, 2009 11:30 pm Мнения: 4 Местоположение: София Област
|
Много си прав колега hann. Точно това се оказа проблеама една от металните пластини е започнала да се топи и е пропаднала навътре. Въпроса е сега да я изкарам. казваш че трудно се намират нови такива нали?
надявам се да може да се оправи. Много мерси.
_________________ Кара Фиат Брава 1.9 ТД
|
Сря Яну 21, 2009 2:24 pm |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Aко не намериш нова такава планка реда на действие е следният:
1. Демонтираш планката (развиваш двата винта които я държат, изтегляш я от купето и откачаш буксите към нея)
2. Нагряваш с "бренер" (малка газова горелка) контактната площадка на пластината която е потънала (нагряваш за 3-4 секунди иначе планката пламва и... абе гори яко)
3. Бързо (преди да се е охладила пластината) с нещо я избутваш от планката бутайки от към стараната на буксата.
4. Веднъж извадил потъналата пластина от планката я почистваш от остатъци от пластмаса по нея със щкурка или малка пиличка.
5. С малки пилички оформяш мястото откъдето си извадил пластината, така че като я пъхнеш да застава като останалите (Но не я пъхаш до долу, защото е ясно че леглото на тази пластина е деформирано и тя пак ще е потънала. Пъхаш я така че контактната площадка да застане на нивото на останалите контактни площадки, а с пиличките си оформил леглото така, че да не седи накриво контактната площадка спрямо останалите).
6. След като си оформил дупката добре и пластината стои в един ред с останалите, вадиш я от планката и пълниш дупката с поксипол. После пак вкарваш металната пластина в планката намествайки я спрямо останалите (преди да вкараш пластината облепи контакта който ще влиза в буксата с тиксо за да не се омаже с поксипол и след като изсъхне поксипола не забравяй да свалиш тиксото и с права отверка да изчегърташ "мустаците" от страната на буксата)
7. Като изсъхне поксипола с малка пиличка "вземаш" ръбчетата които са останали от него от страната на контактните площадки (ако са останали такива)
8. Поздравления колега! Вече освен напъно функционална и поправена планка имаш и квалификация за зъболекар. (Аз поне след тази процедура така се почувствах ;) )
Успех
P.S. Не забравяй как е била разположена планката преди да я извадиш, че отгоре изглежда че няма значение как е разположена, но всъщност не е така! Запомни кой конектор от коя страна е бил (те са един двоен и един троен. Не че ще се объркаш в кое гнездо на планката да ги включиш, а самото разположение спрямо купето е важно. Дали тройния конектор е отляво или отдясно спрямо купето). Също така забравих да спомена, че като вадиш планката, трябва да развиеш и пластмасовата кора която покрива ръба на багажника иначе няма как да я издърпаш (дупката в кората, през която се вижда планката е по-малка от самата планка). Като развиеш двата винта които държат планката (и си махнал кората) с права отверка подпъхваш под планката и смело (че малко трудно излиза), но ВНИМАТЕЛНО я избутваш навън! Но не е страшно, защото цялата процедура по демонтирането (и после монтирането) отнема не повече от 5 минути.
|
Чет Яну 22, 2009 4:53 am |
|
|
svetlomir
Регистриран на: Пон Яну 19, 2009 11:30 pm Мнения: 4 Местоположение: София Област
|
Намерих нова такава планка в магазина на Оборище 95 но и искат 65 лв.
Така че май ще се премине на действията които си посочил по-горе.
_________________ Кара Фиат Брава 1.9 ТД
|
Чет Яну 22, 2009 11:46 pm |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Така изглежда планката след ремонта. На живо е по-добре, просто явно не е фотогенична ;)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Чет Яну 29, 2009 12:26 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 8 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|