 |
|
Дата и час: Пон Юли 14, 2025 7:50 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Фиат Типо - проблем с датчик
Автор |
Съобщение |
Toti310
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 8:31 am Мнения: 5 Местоположение: София 05 Сердика
|
 Фиат Типо - проблем с датчик
Здравейте,
От много време чета във форума и поздравявам знаещите за полезната информация и съветите, които дават. До сега винаги съм намирал отговор на интересуващите ме въпроси, но доиде и моя ред да открия тема за един датчик, за които не мога да открия дори за какво служи. Колата е Фиат Типо 1.4 i.e. моноинжекция, 88-ма година. Датчика е разположен на всмукателния колектор, там са два, този е по към центъра на автомобила. Има номер - 9052701, и още един номер - Е743. Ходих с датчика и в магазина на Стамболийски, и на Симеон, но не могат да открият нищо, казаха, че в каталозите не се поддържат номерата от преди 90-та година. Малко по късно днес ще сложа и снимка. Моля ако някои знае за какво служи, и има идея от къде може да бъде намерен здрав, нека пише. Интересно ми е дали има връзка с работата на празен ход при загрял двигател, защото имам проблеми от време на време.
|
Пет Мар 14, 2008 9:05 am |
|
 |
Toti310
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 8:31 am Мнения: 5 Местоположение: София 05 Сердика
|
 Опитвам се да сложа две снимки - на датчика и местоположението му на колектора, но не успявам, моля някои да ми каже как се качват снимки на форума, благодаря предварително.
|
Пет Мар 14, 2008 11:53 am |
|
 |
bmahob
Фиат идол
Регистриран на: Чет Май 17, 2007 10:29 am Мнения: 1261 Местоположение: Благоевград/Симитли
|
прати ги на bmahob@bitex.bg и ще ги камча по късно !
_________________ И пиши на кирилица, че е много дразнеща шльокавицата!
Punto 1.2 75 ELX `97 MPI/ГОЛЕМА БРИЧКА И ТАРАТАЙКА /-никога не подушила бензин
|
Пет Мар 14, 2008 1:19 pm |
|
 |
Toti310
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 8:31 am Мнения: 5 Местоположение: София 05 Сердика
|
Готово колега, благодаря. Малко уточнение - Типото е 1.4 DGT
|
Съб Мар 15, 2008 8:35 am |
|
 |
pi4_s_bravo
|
Снимки могат да се качват с размер не по-голям от 800х600 пиксела.Ако са по-големи,тогава немогат да се прикачат. 
|
Съб Мар 15, 2008 9:44 am |
|
 |
Toti310
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 8:31 am Мнения: 5 Местоположение: София 05 Сердика
|
pi4_s_bravo написа: Снимки могат да се качват с размер не по-голям от 800х600 пиксела.Ако са по-големи,тогава немогат да се прикачат. 
Ясно колега, да видим сега май ще стане.
А проблема е, че след като загрее колата, държи или към 2000 оборота на празен ход, или гасне. Когато е студена, оборотите са твърдо 2000 и няма проблем, след това сваля оборотите на 1500, 1000, работи известно време на 800-1000 оборота и след това почва да гасне или ги вдига отново на 2000. Разхода естествено е като на болид от Ф1  . Загледах се и видях, че този датчик е с откъснати жици, но не знам от кога, а като го свалих и ги запоих датчика се счупи, може би от прегряването. В магазините нищо не могат да ми кажат за него, освен предположението, че колата е била произведена за Швейцария (Швейцарка) и "никои не знае какъв е тоя датчик, някаква рядка серия". В момента на неговото място в колектора съм навил един болт, но проблемите са същите. Моля за предположения какъв е датчика и за какво служи, има ли някакъв взаимозаменяем, възможно ли е мизерията да е заради него, или да търся проблем в стъпковото моторче, или някаде другаде...???
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Нед Мар 16, 2008 9:58 am |
|
 |
Rokambol
|
Това ми прилича на вакуум клапан. Сигурен ли си, че не са влизали маркучета в него? Виж долните схеми...Направи малко по обща снимка, за да стане ясно точното място на този датчик. Номерата, които ти прави колата е възможно да са причинени от липсата му.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Нед Мар 16, 2008 10:20 am |
|
 |
Toti310
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 8:31 am Мнения: 5 Местоположение: София 05 Сердика
|
Ами мястото е точно това, което на схемата е номер 3, само че при мене не е вакуумен клапан, а някакъв токов датчик, прилича на температурен и има обозначение 22 градуса целзий на него, излизат две жички и се свързват чрез букса. А съседния отвор в колектора от снимката на Рокамбол е затапен с болт с шестограм, а при мен е датчик ссъс синя букса отгоре (щепроверя да не е въпросния вакуумен клапан?) Чудя се да направя ли опит като загрее колата да свържа кабелите във буксата накъсо (все едно датчика е включил), и да наблюдавам за промени в работата на празен ход?? Другото, което ми идва наум, е да проверя в моето изпълнение къде се намира вакуумния клапан и има ли такъв изобщо?? И последно преди да се насоча към стъпковото моторче, мисля да разкача всички клеми от датчиците, да ги почистя и напръскам с контактен спрей, да прегледам маркучетата за цепнатини, защото колата не е карана към две години. Дайте някякви идеи...
|
Пон Мар 17, 2008 8:46 pm |
|
 |
Rokambol
|
Това, че има отбелязана температура на въпросната джаджа, ме навежда на мисълта, че това е ключа, който управлява нагревателя при студен мотор. Ако свържеш жиците му на късо, ще включиш въпросния нагревател (стига да има захранване и да е изправен). Той функционира до момента, в който температурата не достигне 65-70°С. След което въпросният ключ изключва захранването към нагревателя. Ако тази система не работи, колата ти ще има проблем при студено палене. Пиши за резултата.
P.S. Като свържеш жиците, ги изолирай добре, въпреки, че управлението е през реле, защото консумацията на печката е сериозна - 15+А. Погледни електрическата схема, не е сложна и се ориентирай, къде и какво да премериш/провериш.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Вто Мар 18, 2008 7:44 am |
|
 |
Rokambol
|
Ето за това става дума, нали:
Кабела от този включвател завършва с бяла букса (двойка) и се съединява с такава под пластмасовото, черно капаче, непосредствено зад моноинжекцията.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Сря Мар 19, 2008 7:16 am |
|
 |
Rokambol
|
В едно можеш да си сигурен - въпросният включвател липсва в каталозите за Типо 1.4. Каталожните номера на същия за Типо 1.8, Темпра 1.6, Пунто 1.1+, Уно 1.0+ и още куп модели са:
46477022, 7588802, 5969930, 7547977.
(Подобни са и 7547976 и 60806471, но визуално доста се различават.)
Дали са съвместими, не знам. Търси втора употреба. Неделима част от датчика са кабелите и буксата! Датчик с откъсната инсталация (като твоя) няма да ти свърши работа.
P.S. Всъщност важното на въпросния включвател е да се намери такъв, чиито стъпка и дължина на резбата да отговарят на твоя, както и температурата на сработване да е в близки граници с оригиналния, и ще стане, няма къде да ходи 
|
Сря Мар 19, 2008 7:53 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |