Дата и час: Съб Юни 21, 2025 9:15 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
аларма 
Автор Съобщение
UNREAD_POST 
L1,2 са най вероятно за контрол на мигачите - ляв и десен.
Централното заключване се управлява от външен модул (контролер) в който наистина има 2 релета. Този модул взима сигнал от изхода OUT който показва статуса на алармата.

Цитат:
а релето е може би да се използва като блокировка при включване на алармата или като имобилайзер когато дадеш на контакт като се прекъсне помпата или запалването -без никакво програмиране

това не го разбрах ...

Малко разяснения на термините около този имобилайзер:
Ако алармената система има функция за прекъсване на запалването това означава че тя има функция имобилайзер. Този термин се ползва и за самостоятелна система която функционира независимо от алармената и има същата цел.

Самото прекъсване може да бъде два вида - пасивно или активно. Ако от релето за тази цел са изведени три извода (цялата превключваща група на контактите му) прекъсването може да стане и по двата начина. Всички аларми когато са "под охрана" изключват релето а когато не са го включват. Това е направено с цел понижаване на общата консумация в режим охрана. В зависимост от това как се ползват трите контакта NO N NC се избира типа на прекъсването.

Активно прекъсване е това при което за да може да бъде стартиран двигателя е необходимо релето да бъде задействано. Затова се ползва извод N и NO(normal open). Пасивното използва другата комбинация - N и NC(normal closed) и за да може да стартира двигателя релето трябва да е изключено.

Какви са разликите ? активното предоставя по голяма сигурност но и по голям риск - ако по време на движение алармата се повреди може да предизвика ПТП блокирайки двигателя.
Един пример: Да приемем че алармата е свързана за пасивна охрана. Ако крадеца е наясно със занаята си :) за него не би представлявало никакъв проблем да я елеминира и запали автомобила дори без да търси каъде се намира тя. Как става това ? Първо се демонтира или счупва стъклото на единия мигач. После се чупи крушката му и двата извода на нажежаемата жичка се дават накъсо. Остава само да подритне колата за я накара да пищи :) След включване на мигачите и сирената прегаря предпазителя през който се захранва алрмата (защото има късо в мигача) и тя умира. И понеже е ползвано пасивно прекъсване за него остава единствено да отвори колата и да я запали все едно че е без аларма. Ако беше използвано активното прекъсване той трябваше да поразрови и намери самата аларма за да може да деблокира запалването. Неоценима :) помощ тук би му оказала точно тази лепенка със символите над които се чудим :)
Естествено по скъпите аларми имат адекватна защита против този елементарен подход ... но и за тях си има лек :) Просто дадох един пример как се обезврежда "най-сигурната" аларма за 100 лева :)


Нед Май 28, 2006 3:20 pm
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пет Май 13, 2005 9:57 pm
Мнения: 18
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Колеги, ние тук сериозно разнищихме алармичката, а щастливия собственик и дума не пише, проверил ли е това което предполагаме, въобще работи ли тази аларма? Подал ли е захранване от акумулатор /дори и от адаптер за 12-15 в./, какво е станало - щракат ли релета, работи ли дистанционното и т.н.? Тук можем още много да си пишем и предполагаме, но докато не се включи алармата към захранване - няма нищо сигурно!
Предлагам да спрем да се чудим кое какво е, докато fiatsux не провери изказаните дотук предположения.
Поздрави на всички!
Иван.


Нед Май 28, 2006 9:51 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST HMMMMM
Еи от туй по хубаво обяснено здраве му кажи .И стига сте тъпкали на едно място заради една аларма бе момчета .И то баси спеканата аларма :roll: :wink:


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

_________________
fiat brava 1.6 16 w


Нед Май 28, 2006 9:52 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 1:22 am
Мнения: 76
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST и още нещо
Ппи нормална блокировка релето е изключено(това което си блокирал е сварзано) .Задеиства се при отваряне на колата(тогава релето отцепва сварзаното нещо).При имобилаизерима релето е постоянно изключено и когато дадеш на контакт и натиснеш копчето на дистанционното релето включва и тогава разблокира това което си блокирал.След което ако изгасиш колата за повече от 15,20,30сек(има различни имобилаизери) пак се налага да натиснеш копчето за да дезактивираш блокировката .Еи тва е разликата.Има и още един тип аларма с имобилаизер.При нея релетопри включена аларма не е задеиствано а се задеиства при опит за отваряне.Задеиства се обаче и когато собственика влезе и даде на контакт и така блокира двигателя.След натискане на копчето релето пуска и така колата се движи без включено реле за разлика от другия тип , кадето колата се движи с включено реле.ЕЕЕЕЕЕЕ БАСИ ФЕРМАНА.Ися ако не ви е ясно аз се отказвам. :roll: :P

_________________
fiat brava 1.6 16 w


Нед Май 28, 2006 10:05 pm
Профил ICQ

Регистриран на: Пон Фев 19, 2007 2:01 pm
Мнения: 1
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
а за диода не се сетихте
може да е и диод изходи


Вто Фев 20, 2007 12:17 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg